بازدید 28292
خانه سینما و ستاد صیانت از محصولات سینمایی چه می‌کنند؟

بازدید چند میلیونی سایت دانلود غیرقانونی فیلم سینمایی!

با وجود این حجم عظیم از دانلود غیرقانونی فیلم‌های سینمایی و سریال از این وب سایت، کوچک ترین تحرک برای مسدودسازی‌اش تا اینجا مشاهده نمی شود. این رویکرد در نوع خود قابل تأمل است و نشان می‌دهد، این تصور که اراده‌ای برای تحدید دانلود غیرقانونی و حمایت از تولیدکنندگان محتوا وجود ندارد، چندان بی‌راه نیست.
کد خبر: ۷۲۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 11 August 2017
با وجود شعارهای پی در پی مسئولان مبارزه با عرضه غیرقانونی محصولات سینمایی، یکی از مشهورترین وب‌سایت‌های دانلود غیرقانونی به بازدیدی چند میلیونی رسیده، به گونه‌ای که اکنون در میان سی وب سایت پربازدید ایران است؛ اما هیچ برخوردی با این سایت نمی شود؛ اتفاقی که این پرسش را پیش می آورد که خانه سینما و ستاد صیانت از محصولات سینمایی دقیقاً چه می‌کنند و چرا در غفلت این دو مجموعه، سایر نهادهای مسئول هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؟!
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه سعید سهیلی، کارت عضویتش در خانه سینما را به دلیل قاچاق «گشت 2» آتش زد، خانه سینما عضویت او را به حالت تعلیق درآورد و یکی از مسئولان خانه سینما نیز گفت: «ناراحتی ایشان را درک می‌کنیم اما خانه سینما از دو هفته قبل با جدیت پیگیر قاچاق فیلم «گشت 2» بود و مکاتباتی با مراجع قانونی انجام داده و از همکار عزیزمان آقای سهیلی توقع  رفتار معقول‌تری داشتیم، نه اینکه کارت‌های صنفی‌شان را جلوی دوربین آتش بزند!»
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از گفت و گویش با اشاره به جلسه با مسئولان نیروی انتظامی درباره دستاوردهای این نشست، تأکید کرد: «در نهایت توافق بر این شد که چنانچه از این پس فیلمی تکثیر غیر قاتونی شد، نامه‌ای از طرف خانه سینما به پلیس تهران ارسال و نیروی انتظامی در اسرع وقت سرمنشأ این اتفاق را شناسایی و دستگیر کند و در این خصوص سریع اقدامات قانونی صورت گیرد.»
 
مسئولان ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری که عملاً بخشی از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند نیز معمولاً تعابیر مشابهی به کار می‌بردند و از پیگیری شان برای برخورد با عرضه غیرقانونی محصولات سینمایی سخن به میان می آوردند اما وقتی پای عمل به میان می آید، شاهد رویکرد چندان جدی نیستیم و نمود عینی این عدم جدیت در برخورد با قاچاق را اکنون در فضای اینترنت شاهد هستیم.
 
اصلی ترین وب سایت دانلود غیرقانونی فیلم سینمایی و سریال اکنون میان سی وب سایت پربازدید فارسی زبان قرار گرفته است. چنین جایگاهی در رده بندی به منزله بازدید چند میلیونی از این وب سایت است، چرا که وب‌سایت های پایین تر در رده بندی وب‌سایت‌های فارسی زبان از مجموع صفحات شان روزانه چند میلیون بازدید انجام می‌شود.
 
با وجود این حجم عظیم از دانلود غیرقانونی فیلم‌های سینمایی و سریال از این وب سایت، کوچک ترین تحرک برای مسدودسازی‌اش تا اینجا مشاهده نمی شود. این رویکرد در نوع خود قابل تأمل است و نشان می‌دهد، این تصور که اراده‌ای برای تحدید دانلود غیرقانونی و حمایت از تولیدکنندگان محتوا وجود ندارد، چندان بی‌راه نیست.
 
بدون تردید تا زمانی که شاهد برخورد جدی با توزیع کنندگان مطرح غیرقانونی فیلم‌ها و سریال‌ها نباشیم، تصور اینکه پدیده چون VOD در ایران طرفدارانی خواهد داشت، دور از ذهن است و این مجموعه‌ها حداقل کارکرد ممکن را خواهند داشت. بنابراین تا سازمان سینمایی و خانه سینمایی در این زمینه عملکرد جدی نداشته باشند و مسئولان سینمای ایران در قبال چنین اتفاقاتی بی‌عملی در پیش گیرند، وضعیت به همین منوال خواهد بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان