بازدید 5054

شلیک پلیس برای دستگیری دزدان سیاهپوش

کد خبر: ۷۱۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 08 August 2017
اعضای یک باند گوشی قاپی که با پوشیدن لباس های مشکی و با صورت های نقاب زده اقدام به سرقت از شهروندان می کردند.

به گزارش روزنامه خراسان، اعضای یک باند گوشی قاپی که با پوشیدن لباس های مشکی و با صورت های نقاب زده اقدام به سرقت از شهروندان می کردند با تلاش ماموران تجسس کلانتری سپاد مشهد دستگیر شدند و تاکنون به ۲۰ فقره گوشی قاپی اعتراف کرده اند.فرمانده انتظامی مشهد  به  تشریح ماجرای شلیک پلیس برای دستگیری دزدان سیاهپوش پرداخت و گفت: به دنبال گزارش های متعدد شهروندان در مناطق حاشیه ای شهر مشهد مبنی بر این که طعمه موتورسواران سیاهپوش قرار گرفته اند و گوشی تلفن همراهشان به سرقت رفته است، گروه ویژه ای از ماموران تجسس کلانتری سپاد، مامور رسیدگی به پرونده سرقت های مذکور شدند.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: بررسی های پلیس و تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی بیانگر آن بود که کیف قاپی و گوشی قاپی ها در منطقه اقتصادی سپاد توسط موتورسوارانی صورت می گیرد که چهره خود را با نقاب پوشانده اند و شماره پلاک موتورسیکلت آنان نیز مخدوش است بنابراین ماموران تجسس در اولین مرحله از عملیات شناسایی خود در قالب چند گروه و در مناطق احتمالی تردد سارقان مستقر شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران انتظامی که با پوشش های مبدل و به طور نامحسوس وارد عمل شده بودند هنگام گشت زنی در منطقه سپاد به راکبان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ مظنون شدند که پلاک آن با استفاده از قفل و زنجیر مخدوش شده بود و راکبان نیز ماسک بهداشتی به چهره داشتند.

وی افزود: به همین خاطر ماموران تجسس راکبان موتورسیکلت را زیرنظر گرفتند تا این که آنان برای قاپیدن گوشی تلفن به سوی زنی رفتند که در ایستگاه اتوبوس مشغول صحبت با گوشی بود اما لحظه ای که ترک نشین موتورسیکلت قصد ربودن گوشی را داشت، زن مذکور متوجه شد و با سرعت خود را عقب کشید.

ماموران انتظامی با دیدن این صحنه بلافاصله به تعقیب موتورسواران پرداختند و به آن ها فرمان ایست دادند ولی موتورسواران که متوجه نیروهای انتظامی شده بودند بدون توجه به اخطارهای پلیس به سرعت خود افزودند و فرار کردند. سرهنگ بوستانی گفت: ماموران پس از حدود ۳ کیلومتر تعقیب و گریز در کوچه پس کوچه های منطقه به  ناچار دست به سلاح بردند و برای متوقف کردن دزدان سیاهپوش، ۲ تیر هوایی شلیک کردند اما متهمان باز هم به فرار ادامه دادند تا این که به دلیل سرعت زیاد کنترل موتورسیکلت از دست راکب خارج شد و آن‌ها واژگون شدند.

رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: با دستگیری ۲ متهم که در محاصره نیروهای انتظامی قرار داشتند یک قبضه کارد بزرگ، افشانه فلفلی، تایلور ، ۳۲۵ هزار تومان وجه نقد، پیچ گوشتی و کارت عابر بانک از آنان کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: ۲ متهم مذکور که به کلانتری سپاد منتقل شده بودند با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مشهد) مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند و مخفیگاه های آنان نیز بازرسی شد که در یکی از مخفی گاه ها مقادیری لوازم مشکوک به سرقت مشاهده و به کلانتری انتقال یافت.

سرهنگ بوستانی با اشاره به بازجویی از متهمان اضافه کرد: ۲ متهم در اعترافات خود بیان کردند تاکنون بیش از ۲۰ فقره گوشی قاپی در مناطق میدان بار نوغان،سپاد، طبرسی و ... انجام داده اند و گوشی های سرقتی را در جمعه بازار به رهگذران فروخته اند. وی افزود: متهمان همچنین اظهار کردند: وجوه کشف شده از آنان نیز از راه فروش گوشی های سرقتی به دست آمده است.

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه تصریح کرد: برخی از شاکیان به کلانتری سپاد مراجعه کرده و دزدان سیاهپوش را شناسایی کرده اند که تحقیقات در این باره همچنان با دستورات معاون دادستان مشهد ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل