بازدید 4623

اعتراف واشنگتن به توان موشکی کره شمالی

کد خبر: ۷۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰ 01 August 2017
تارنمای رویترز نوشت: مقام های آمریکایی تایید کردند که کره شمالی پس از پرتاب اخیر موشک قاره پیما توان هدف قرار دادن بخش اعظم خاک آمریکا را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام آمریکایی گفتند که تهدید فزآینده برنامه موشکی و تسلیحات هسته ای کره شمالی ممکن است فشار بر دولت ترامپ برای پاسخ به این تهدید را افزایش دهد.
 
این در حالی است که رویترز به نقل از دو مقام اطلاعاتی آمریکا، توسعه موشک قاره پیما با کلاهک هسته ای از سوی پیونگ یانگ را در راستای دفاع از خاک کره شمالی و کسب مشروعیت بین المللی دانست و نه تهدید آمریکا یا متحدانش.
 
به گفته پنتاگون، موشک قاره پیمایی که روز شنبه از سوی کره شمالی شلیک شد، در مدت 45 دقیقه پرواز خود مسافتی 5 هزار 500 کلیومتری را طی کرد.
 
این در حالی است که موشکی که در آزمایش پیشین کره شمالی شلیک شده بود مسافت و ارتفاع کمتری را پیموده بود و این نشان از پیشرفت فناوری موشکی این کشور دارد.
 
به گزارش ایرنا، کره شمالی بامداد شنبه (به وقت پیونگ یانگ) اقدام به شلیک یک موشک قاره پیما کرد که در آبهای منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمد.
 
صبح روز شنبه (به وقت سئول) ارتش آمریکا و کره جنوبی در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ رزمایش مشترک موشک های بالستیک برگزار کردند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای گفت: آمریکا برای تضمین امنیت خود و متحدان منطقه ایش هر اقدامی انجام خواهد داد.
 
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز این اقدام پیونگ یانگ را موجب نقض قطعنامه های این سازمان خواند و از رهبر کره شمالی دعوت کرد برای حل مسائل شبه جزیره کره با جامعه بین المللی همکاری کند.
 
کره شمالی روز سه شنبه 13 تیرماه نیز اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما به آبهای ژاپن کرد که با توجه به قدرت بالای آن امکان هدف قرار دادن هر نقطه ای از جهان را دارد.
 
پیونگ یانگ می گوید، تا زمانیکه تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، دولت کیم جونگ اون نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشکی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد.‏
 
شورای امنیت سازمان ملل در خردادماه سالجاری به دلیل تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم های ‏جدیدی روبه رو کرد.‏
 
کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 14 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.‏
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار