بازدید 5704

رهبر کره شمالی: همه خاک آمریکا در تیررس است

کد خبر: ۷۱۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 29 July 2017
بعد از آزمایش موشک قاره پیما از سوی کره شمالی در روز جمعه، رهبر این کشور اعلام کرد: اکنون همه خاک آمریکا در تیررس ماست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، کیم جونگ اون گفت: آزمایش اخیر موشک قاره پیمای پیونگ یانگ ثابت کرد که همه خاک آمریکا در تیررس ماست.
کیم جونگ اون همچنین افزود: آزمایش روز جمعه نشان داد که کره شمالی می تواند در هر زمانی هر جایی را هدف قرار دهد.
 
براساس این گزارش، خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد آزمایش روز جمعه نشان داده است که مکانیسم کنترل انفجار در موشک قاره پیما به درستی عمل کرده و کلاهک این موشک تحمل حرارت حاصل از بازگشت دوباره به اتمسفر را دارد.
 
به گزارش ایرنا، کره شمالی روز جمعه اقدام به شلیک یک موشک قاره پیما کرد که در آبهای منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمد.
 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پرتاب این موشک قاره پیما را تایید کرد. همچنین «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز با تایید این پرتاب اعلام کرد این موشک از نوع بالستیک بوده است.
در پی این اقدام پیونگ یانگ، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی دستور تشکیل جلسه شورای امنیت ملی داد.
 
همچنین صبح روز شنبه (به وقت سئول) ارتش آمریکا و کره جنوبی در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ رزمایش مشترک موشک های بالستیک برگزار کردند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای گفت: ایالات متحده این اقدام غیر مسئولانه و خطرناک کره شمالی را که دومین مورد در کمتر از یک ماه است محکوم می کند.
وی همچنین تاکید کرد که آمریکا برای تضمین امنیت خود و متحدان منطقه ایش هر اقدامی انجام خواهد داد.
 
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز این اقدام پیونگ یانگ را موجب نقض قطعنامه های این سازمان خواند و از رهبر کره شمالی دعوت کرد برای حل مسائل شبه جزیره کره با جامعه بین المللی همکاری کند.
 
کره شمالی روز سه شنبه 13 تیرماه نیز اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما به آبهای ژاپن کرد که با توجه به قدرت بالای آن امکان هدف قرار دادن هر نقطه ای از جهان را دارد.
به دنبال این اقدام پیونگ یانگ، مقام های امنیتی و نظامی دولت ترامپ برای ارزیابی گزینه های احتمالی برای پاسخ به آن، نشست فوق العاده تشکیل دادند.
 
کره شمالی می گوید، تا زمانیکه تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشکی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد.‏
 
شورای امنیت سازمان ملل در خردادماه سالجاری به دلیل تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم های ‏جدیدی روبه رو کرد.‏
کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 14 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.‏
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر