بازدید 4716

ابیانه و کلیسای وانک اصفهان در نوبت ثبت جهانی

کد خبر: ۷۱۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 26 July 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر مثلث طلایی گردشگری بین سه استان اصفهان، یزد و فارس ایجاد شده است و با ثبت جهانی یزد این مثلث می‌تواند قوی‌تر در گردشگری جهان حضور یابد.

به گزارش ایسنا، فریدون الهیاری اظهار کرد: هر اثری در ایران که ثبت جهانی می‌شود موجب توسعه گردشگری کشور شده و علاوه بر اینکه ثمرات این ثبت، می‌تواند محل مورد نظر را متحول کند، فرصت‌هایی را نیز برای کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک فرصت و ظرفیت عظیم برای گردشگری کشور محسوب می‌شود، افزود: سفر گردشگران خارجی به ایران صرفا به اصفهان یا هر شهر دیگری خلاصه نمی‌شود و باید برنامه ریزی شود تا همه از این مهم بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان همواره در زمینه ثبت‌ آثار جهانی و اینکه به عنوان شهر جهانی مطرح باشد در ایران پیشگام بوده و است. برای ثبت جهانی روستای ابیانه و کلیسای وانک در نشست‌های آینده یونسکو این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

الهیاری اظهار کرد: محور تاریخی اصفهان از مسجد جامع تا محله جلفا نیز در دست بررسی است تا برای معرفی به یونسکو برای ثبت جهانی در نظر گرفته شود و به دلیل اینکه در حال حاضر دیدگاه کشور بحث ثبت‌های جهانی است و یونسکو نیز نسبت به این ثبت‌ها دید ویژه‌تری دارد، می‌توان گفت اولویت‌های ثبت جهانی که در استان اصفهان در نظر گرفته شده دور از انتظار نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر