بازدید 3179

تشدید نزاع میان ایتالیا و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران

کد خبر: ۷۱۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸ 19 July 2017
احتمال صدور روادید موقت برای مهاجران از سوی دولت ایتالیا و در نتیجه امکان سفر این مهاجران به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نزاع جاری میان مقامات رم با سایر کشورهای اروپایی را شدت بخشید.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت که دولت این کشور بطور بالقوه می تواند برای مهاجران وارد شده به ایتالیا روادید موقت صادر نماید که این امر، به مهاجران اجازه می دهد به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

وی در ادامه افزود که مقامات این کشور ادعاها مبنی بر اینکه ایتالیا در بحث پناهجویان به «کانون بحران اروپا» تبدیل شده است، را رد می کند.

«ماریو جیرو» در گفتگو با یک روزنامه محلی و در پاسخ به این پرسش که آیا ایتالیا ممکن است برای مهاجران روادید صادر نماید، گفت که «دولت این کشور به تمام احتمالات می اندیشد».

این گفتگو یک روز پس از آن صورت گرفت که «آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا گفته بود که صدور روادید موقت برای مهاجران در دستور کار دولت این کشور قرار ندارد.

معاون وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین «ماده ۱۳» کنوانسیون دوبلین را به زیر سئوال برد. طبق این ماده، کشوری که محل ورود پناهندگان است، مسئول آنها نیز خواهد بود.

جیرو همچنین گفت که اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پذیرش مهاجران سرباز زنند، در انجام وظایف خود مندرج در «توافقنامه شنگن» قصور ورزیده اند.

معاون وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت: «ما نمی پذیریم که به کانون بحران اروپا تبدیل شویم و یا احساس گناه کنیم چون ما انسانها را نجات می دهیم و سپس در مورد اینکه با این مهاجران چه کنیم، تصمیم می گیریم». وی در ادامه افزود که «ما در عرصه کشمکش هستیم».

وی از ارائه هرگونه توضیح در خصوص چگونگی و زمان احتمالی صدور این مجوزها خودداری کرد، اما خاطرنشان کرد مقامات ایتالیایی که تقاضاهای پناهندگی را دریافت می کنند، در حال حاضر از اجازه و اختیار اعطای این مجوزها به مهاجران برخوردارند.

این درحالی است که ایتالیا در سال ۲۰۱۱ بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دلیل صدور اجازه اقامت برای مهاجرانی که از صحنه خشونتها در آفریقای شمالی گریخته بودند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

طبق اعلان وزارت کشور ایتالیا، در سال جاری بیش از ۹۳۰۰۰ هزار مهاجر عمدتاً از آفریقای مرکزی و کشور بنگلادش با قایق خود را به ایتالیا رسانده اند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته یک افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد. برخی برآوردها نیز از ورود ۲۲۰۰۰۰ مهاجر تا پایان سال ۲۰۱۷ حکایت می کنند.

ایتالیا بروکسل و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به عدم یاری رسانی در زمینه پذیرش مهاجران متهم کرده است و وزیر کشور ایتالیا نیز اوایل ماه میلادی جاری اظهار داشت که این کشور «تحت فشار فزاینده ای» قرار دارد. وی در این باره گفت: «چنانچه مهاجران تنها به بنادر ایتالیا بُرده شوند، این از وجود یک مشکل حکایت می کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی