بازدید 8631

واکنش ها به ماجرای بازداشت فریدون

کد خبر: ۷۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 18 July 2017
حسین فریدون برادر رئیس جمهور که بنا به گفته سخنگوی دستگاه قضا به خاطر اتهامات مالی و عجز از تودیع وثیقه بازداشت شده، عصر روز گذشته با تودیع وثیقه و قبول دادسرا آزاد شد.تسنیم نوشت: وثیقه برادر رئیس جمهور حدود 50 میلیارد تومان بود.
 
به گزارش خراسان، در همین حال یک مقام عالی قضایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مبلغ وثیقه آقای فریدون حدود 50 میلیارد تومان بوده که این مبلغ وثیقه به 35 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است.
 
فریدون روز گذشته به دادسرا منتقل شد و پس از ساعتی به خاطر تنش عصبی به وسیله یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان برده شد. بازداشت فریدون در بین کاربران توئیتر و فعالان سیاسی هم واکنش های متعددی داشته است. روز گذشته یک منبع آگاه در ارتباط با انتقال حسین فریدون به بیمارستان، به فارس گفت: وی به دلیل تنش عصبی توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان دی در شمال تهران منتقل شده است. به گفته این منبع آگاه وضعیت عمومی فریدون مساعد است و وی پیش از این سابقه فشار خون بالا داشته است. در عین حال ایسنا درباره وضعیت فریدون نوشت: او در بخش قلب بیمارستان بستری شده است. علت این امر فشار خون بالا ذکر شده است.

شکوری راد: بازداشت حسین فریدون بر رویکرد رییس‌جمهور در انتخاب و چینش کابینه تاثیر نگذارد
کینه رئیس جمهور، در این آزمون، افزون باد!» محمد کیانوش راد دیگر عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت هم تأکید کرد: «آقای روحانی همان شیوه و سیره‌ای را باید طی کند که مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی در ارتباط با فرزندان خود دنبال کرد.» به گزارش ایلنا وی افزود: آقای روحانی به این موضوع باید بی‌توجه باشد و نباید بازداشت برادر رئیس‌جمهور تأثیری در چینش اعضای کابینه داشته باشد و آقای روحانی باید آنچه را که درست می‌داند، عمل کند و درست نیست این مسئله منجر به محافظه‌کاری در تعیین ترکیب کابینه و یا تندروی شود.
 
علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت پس از انتشار خبر بازداشت حسین فریدون در توئیتر خود نوشت: «امیدوارم بازداشت حسین فریدون بر رویکرد رییس‌جمهور در انتخاب و چینش کابینه تاثیر نگذارد. صبر و س

گنجی: به نظر نمی رسد رئیس جمهور نسبت به بازداشت برادرش رفتار یا مواضع غیر معقول داشته باشد
 
عبد ا... گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، از منظری دیگر به موضوع پرداخته و در کانال تلگرامی اش نوشته: «به نظر نمی رسد رئیس جمهور نسبت به بازداشت برادرش رفتار یا مواضع غیر معقول داشته باشد. سکوت یا همراهی روحانی با محاکمه فریدون قطعا در پرونده ایشان یک آورده مثبت و واجد تولید سرمایه اجتماعی خواهد بود.» این چهره اصولگرا با بیان اینکه بدون تردید روحانی از اجزای این پرونده مطلع است و مسئولین عالی قضایی قبلا در این خصوص با وی نشست داشته اند، افزوده: «حتما روحانی قدردان دستگاه قضا هم خواهد بود که پیش از انتخابات امر دستگیری را به تأخیر انداخت تا روحانی در انتخابات دچار فشار یا افت رأی نشود.» فرشاد مهدی پور سردبیر روزنامه «صبح نو» دیگر اصولگرایی بود که به این موضوع واکنش نشان داد. او هم در توئیتر خود نوشت: بازداشت حسین فریدون را باید به فال نیک گرفت که دستگاه قضا مسامحه ای با متخلفان نمی کند در هر موقعیتی که باشند.

روزنامه قانون: روحانی برخلاف احمدی نژاد خط قرمزش قانون است
 
واکنش روزنامه های هر 2 جریان هم در نوع خود جالب بود؛ برخی روزنامه ها چون روزنامه دولتی ایران، تیتری برای این خبر در صفحه اول خود درج نکردند. برخی روزنامه ها چون شرق و بهار هم این خبر را با تصاویری از رئیس جمهور و برادرش منتشر کردند. روزنامه اصلاح طلب شرق، همچنین در مطلبی با عنوان «3 فراز از زندگی حسین فریدون» با اشاره به اینکه از زمان حضور فریدون در دولت، اتهام دست‌ داشتنش در فساد مالی از سوی چهره‌ها و رسانه‌های اصولگرا مطرح می شده، نوشت: «حالا فریدون احضار شده و هنوز سکوت برادر درباره او نشکسته است؛ آنان به‌دنبال بازکردن جبهه‌ای تازه و افزایش تنش هستند و آرامش روحانی در برابر رسیدگی قضائی به پرونده برادرش قطعا این فرصت را از آنان می‌گیرد.» روزنامه قانون هم با انتشار تیتری با عنوان «قانون خط قرمز روحانی» به اظهارات رئیس جمهور سابق مبنی بر خط قرمز بودن اطرافیانش اشاره کرده و نوشت: «روحانی بر خلاف احمدی‎نژاد که ارزشی برای قانون قایل نبود، قانون را خط مشی اصلی دولت خود قرار داد و از همان ابتدا با این شعار که همه در برابر قانون یکسان هستند ، نزدیکان به رییس جمهور امتیاز خاصی در خصوص اجرای قانون ندارند.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر