بازدید 6458
۲

توصیه صندوق بین المللی پول به آلمان برای تغییر سن بازنشستگی

صندوق بین المللی پول از مقامات آلمانی خواست تا سن بازنشستگی موثر را به بالای 67 سال را افزایش دهند و گفته اند که جمعیت سالخوردگان می توانند طولانی تر کار کنند و از این رو پول کمتری ذخیره و پول بیشتری خرج کنند.
کد خبر: ۷۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 11 July 2017
صندوق بین المللی پول از مقامات آلمانی خواست تا سن بازنشستگی موثر را به بالای 67 سال را افزایش دهند و گفته اند که جمعیت سالخوردگان می توانند طولانی تر کار کنند و از این رو پول کمتری ذخیره و پول بیشتری خرج کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، انریکا دتریجیاش، یکی از متخصصین صندوق بین المللی پول در آلمان، گفته است: ”اصلاحیه ای در حقوق بازنشستگی، که مردم را تشویق به بازنشستگی دیرتر در زندگی شان می کند، نیاز به ذخیره پول برای بازنشستگی را کاهش می دهد و باعث تشویق مصرف و در نتیجه کاهش مازاد خواهد شد."

بعضی از اقتصاددانان از آلمان برای رفتن به مسیر دیگری در سال 2014 انتقاد می کنند، که طی آن با کاهش سن بازنشستگی آلمانها می توانند در سن 63 سالگی بازنشسته شوند.

توصیه صندوق بین المللی پول به آلمان برای تغییر سن بازنشستگی

شورای کارشناسان اقتصادی آلمان در آن زمان هشدار داد که این تغییرات سالانه برای کشور بیش از 10 میلیارد یورو (11.4 میلیارد دلار) هزینه دارد.

این شورا بارها از برلین خواسته است که سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهد و مازاد حساب جاری را که از صادرات تولیدات آلمان به بازارهای جهانی به دست آمده است، کاهش دهد.

براساس گزارش صندوق بین المللی پول، مازاد حساب جاری در آلمان در سال گذشته به میزان 8.3 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کاهش یافته است، این در حالیست که در سال 2015 مازاد حساب جاری 8.6 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. این کاهش بیشتر به دلیل برهم خوردن تعادل میان درآمد و خدمات بوده است.

این کارشناس می گوید: "اصلاحات [حقوق بازنشستگی] تاثیرات پیر شدن بر اشتغال و رشد را نیز محدود می کند.”

این سازمان همچنین هشدار داد که جمعیت سالمندان و پیشرفت های آهسته در اصلاحات ساختاری، در میان مدت رشد را تضعیف می کند، و ضرورت افزایش رشد بالقوه را افزایش می دهد”.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: "برای این منظور، مدیران توصیه کرده اند که از راه های موجود در قوانین مالی در جهت گسترش بیشتر سرمایه گذاری های عمومی در زیرساخت ها، گسترش خدمات مراقبت از کودکان، تقویت اتحاد پناهندگان و کاهش بار مالیاتی بر کارگران، استفاده شود."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
افرین این درست است .انها همیشه هدفدار کار می کند به خاط همین کشور اول دنیا از نظر صنعت هستند ....چون در سن 50 سالگی در ایران باز نشسته میکنند ..بیچارهها باید اول جوانی دنبال کار برگردند ....تا نیروی جوانی انها هدر نرود ووواحتیاجات خو درا برطرف کنند ..واقعا حرف درستی زدند
در ايران هم با توجه به نرخ كاهشي مواليد تا چند سال ديگر مجبورخواهند شد سن بازنشستگي را افزايش دهند. واي به حال كسانيكه بي خود و بي جهت درخانواده ها دخالت كردند و باعث شدند ما با اين بحران كاهش جمعيت روبرو شويم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل