بازدید 5363

هشدارپلیس فتا درباره کلاهبرداری به بهانه فطریه

رئیس پلیس فتا ی استان کرمان از شگرد سودجویان سایبری برای تخلیه حساب های بانکی مردم در پرداخت فطریه و کفاره روزه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 25 June 2017
رئیس پلیس فتای استان کرمان از شگرد سودجویان سایبری برای تخلیه حساب های بانکی مردم در پرداخت فطریه و کفاره روزه خبر داد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما سرهنگ 'امین یارگار نژاد با اشاره به افزایش تبلیغات در فضای مجازی در این ایام پایانی ماه رمضان برای جمع آوری فطریه و کفاره روزه و حتی کمک به نیازمندان به روزه داران توصیه کرد در پرداخت فطریه و کفاره روزه خود مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری گرفتار نشوند.هشدارپلیس فتا درباره کلاهبرداری به بهانه فطریه
وی با اشاره به برخی از شگردهای رایج در این حوزه گفت: برپایی سایت های جعلی و تقلبی از جمله شگردهای مرسوم برای برداشت های غیر مجاز است که در اصطلاح این نوع از کلاهبرداری به فیشینگ شهرت دارد و با شبیه سازی درگاه های بانکی و یا صفحات لاگین نمود بیشتری پیدا می کند.

رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: طی سالهای گذشته شاهد فعالیت سایت های جعلی جمع آوری کمک های مردمی، فطریه و کفاره روز با عناوین موسسات و انجمن های خیریه بوده ایم که بسیاری از این سایت ها بعد از جمع آوری فطریه و کفاره از دسترس خارج شدند.

سرهنگ یادگارنژاد به افرادی که قصد دارند فطریه و کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی و موسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت کنند توصیه کرد: حتما فطریه یا کفاره روزه خود به حساب شرکت‌ ها و موسسات شناخته شده در کشور که از رسانه ‌های جمعی نظیر رادیو و تلویزیون اعلام می شود، واریز کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌ های نامعتبر و شخصی و سایت های ناشناس خودداری کنند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت، هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود، به آدرس سایت و درگاه بانک مورد نظر دقت و توجه داشته باشند که با https شروع شود.

سرهنگ یادگارنژاد از هموطنان خواست ، در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس