بازدید 14796
۷
فوری؛

دونالد ترامپ، دستور خروج آمریکا از توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس را صادر کرد/ واکنش ها به تصمیم ترامپ

ساعاتی پیش کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده به دستور دونالد ترامپ، توافقنامه مربوط به تغییرات اقلیمی پاریس را لغو کرد. ترامپ با اعلام این خبر گفت: در راستای عمل به تعهداتم و برای حفاظت از آمریکا و شهروندانش، اعلام می‌کم که ایالات‌متحده از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵ 02 June 2017
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستور خروج ایالات متحده از توافقنامه مربوط به تغییرات اقلیمی پاریس را صادر کرد.
 
به گزارش «تابناک»، همان طور که ساعاتی پیش نیز کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده به دستور دونالد ترامپ از توافقنامه مربوط به تغییرات اقلیمی پاریس را خارج شد.
 
ترامپ با اعلام این خبر گفت: در راستای عمل به تعهداتم و برای حفاظت از آمریکا و شهروندانش، اعلام می‌کم که ایالات‌متحده از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.
 
 وی افزود: ما از توافق پاریس خارج می‌شویم، ولی در عین حال، مذاکرات برای ورود دوباره به این توافق یا توافقی کاملاً جدید، آغاز خواهد شد. به توافقی می‌پیوندیم که مفاد آن برای تجار، کارگران، مردم و مالیات‌دهندگان آمریکایی عادلانه باشد. اگر بتوانیم چنین کاری کنیم، عالی است.
 
رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: ما بدون توافقنامه اقلیمی پاریس تمیزترین آب و هوا را داریم. ما با محیط زیست رفتار دوستانه خواهیم داشت، ولی ما تجارت و بیزینسمان را از کار نمی‌اندازیم.
 
ترامپ همچنین اعلام کرد، مشتاق است با دموکرات‌ها در خصوص دستیابی به برنامه‌ای بهتر از توافقنامه پاریس همکاری و همفکری کند.

در همین‌ حال شهردار پاریس اعلام کرد، تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه اقلیمی پاریس اشتباه است و عواقب ناگواری را درپی خواهد داشت.
 
کمیسیون اروپا هم پس از سخنان ترامپ اعلام کرد، اقدام خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس، روز غم‌انگیزی برای جامعه‌جهانی بوده و ما باید به دنبال متحدان جدیدی باشیم.
 
 
 
باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده نیز به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داد و گفت: «دولت آمریکا به دسته‌ای از کشورها پیوست که در این توافق نیستند و از قبول آینده سر باز زده‌اند».
 
«جنیفر ساکی»، مدیر ارتباطات کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما نیز در چند پیام توئیتری از خروج دونالد ترامپ از توافق پاریس انتقاد کرد.
 
ساکی نوشت: درخصوص تأثیر بر نسل های آینده، خروج از توافق آب و هوایی پاریس زیانبارترین اقدامی است که دونالد ترامپ تا امروز انجام داده است.
 
وی با تأکید بر اینکه این توافق بدون حضور آمریکا هرگز ایجاد نمی شد، افزود: حالا ترامپ می خواهد رهبری این جریان را تقدیم چین و اتحادیه اروپا کند.
 
ترامپ پیش از این بارها تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین را مورد انتقاد قرار داده بود. او در جریان تبلیغات انتخاباتی خود مسأله گرم شدن زمین را «فریب» دانسته و اعلام کرده بود کشورش از توافق آب و هوایی پاریس خارج خواهد شد.
 
به یک سخن، ترامپ بازگشت به انرژی فسیلی و حذف همه کمک‌های مالی این کشور به برنامه‌های آب و هوایی سازمان ملل متحد را اولویت کاری خود پس از ورود به کاخ سفید معرفی کرده بود.
 
بدین ترتیب ترامپ پیشتر راه خروج آمریکا از برنامه کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را باز کرده بود و اکنون که کمتر از یک هفته به روز جهانی‌ محیط‌زیست مانده، ترامپ دستور خروج از این توافقنامه را صادر کرد.
 
توافق آب و هوایی پاریس سال ۲۰۱۵ با هدف جلوگیری از تغییرات اقلیمی در پایتخت فرانسه به امضای ۱۹۵ کشور جهان رسید و اکنون با لغو این توافق از سوی ترامپ، در کل جهان تنها آمریکا، سوریه و نیکاراگوئه هستند که خارج از این توافق قرار دارند.
 
موضوع اصلی توافقنامه پاریس، جلوگیری از افزایش دمای هوا ناشی از گازهای گلخانه ای است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۷
احمق !
ای ول
موجود عجیبی است ترامپ !!!
این دیونه چطوری شد ریس جمهور؟!
MAKE AMERICA POLLUTED AGAIN
یک روانیه به تمام معنا
دونالد ترامپ يك ؛ تروريسم اقليمى ؛ است. تروريسم كره زمين .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست