بازدید 9689
۲

قاتل شهید دلاور به قصاص محکوم شد

کد خبر: ۶۹۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 01 June 2017
پسر جوانی که چهار سال قبل در شب چهارشنبه سوری با پرتاب نارنجک مأمور پلیس را به شهادت رسانده‌بود، برای دومین بار محاکمه و به مرگ محکوم شد.

به گزارش روزنامه جوان، جلسه رسیدگی به پرونده روز گذشته در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. ابتدای جلسه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و در شرح کیفرخواست گفت: متهم ۱۸ ساله آرش نام دارد. او به اتهام قتل ستوان دوم «هادی جوان دلاور» در تاریخ بیست و هفتم اسفندماه سال ۹۲ بازداشت شد و به جرمش اقرار کرد. آرش در بازجویی‌ها گفته است: شب چهارشنبه سوری بود که با دوستانم برای تفریح و آتش بازی به خیابان نواب رفته بودیم که با دیدن مأموران پا به فرار گذاشتیم.

در حال فرار، تلفن همراهم دست یکی از مأموران افتاد و نتوانستم آن‌ را بگیرم. به همین دلیل عصبانی شدم و نارنجکی به سمت آنها پرتاب کردم که به سر یکی از مأمورها برخورد کرد. بعد از ارتکاب جرم به سمت قهوه‌خانه‌ گریختم که دستگیر شدم.

نماینده دادستان در ادامه گفت: پرونده برای اولین بار در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد و در آن جلسه بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم، آرش بر خلاف اظهاراتش جرمش را انکار کرد و گفت در جریان حادثه حضور نداشته است. هیئت قضایی بعد از شور، قتل را شبه عمد تشخیص داد و متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد. رأی دادگاه با اعتراض اولیای دم به دیوان عالی کشور فرستاده شد، اما قضات دیوان بعد از بررسی، رأی نقض و پرونده را برای رسیدگی دوباره به این شعبه ارجاع دادند.

آرش سال ۹۴ در این شعبه محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم بعد از ارسال به دیوان به دلیل عدم حضور نماینده دادستان نقض و بار دیگر برای رسیدگی مجدد ارجاع داده شد.

نماینده دادستان متهم را گناهکار دانست و برای متهم درخواست صدور مجازات قانونی کرد.
در ادامه جلسه، وکیل اولیای‌دم درخواست قصاص کرد، سپس متهم به درخواست قاضی در جایگاه قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: آن شب برای تفریح به خیابان نواب رفته بودم که ناگهان صدای انفجار آمد. بعد از آن بود که شاگرد قهوه‌خانه از من خواست به داخل مغازه بروم.

نمی‌دانم چرا شهادت دروغ داده‌اند، چون به آنها گفته بودم نارنجک را از بلندی، روی سر مأمور پرتاب کرده‌اند.

او در پاسخ به سؤال هیئت قضایی در خصوص اینکه چرا به گفته شاهدان بعد از انفجار صورتت را پوشانده بودی، گفت: من این کار را نکردم. همه اظهاراتم تحت فشار بازجویی بوده است و حالا می‌گویم بی‌گناهم. در پایان هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم با توجه به اظهارات و شواهد موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
برای تحقق جرم سه عنصر لازم است : ا- عنصر معنوی 2- عنصر مادی 3- عنصر قانونی . عنصر معنوی یعنی اینکه شخص قصد انجام آن جرم را داشته باشد 2- عنصر مادی یعنی آن کار را انجام دهد 3- آن کار در قانون جرم باشد. وگرنه جرم تحقق نخواهد یافت . متهم دراینجا قصد و نیت کشتن مامور را نداشته درست است که این کار را کرده اما پرتاب ترقه نوعا هم کشنده نیست و خیلی کم اتفاق می افتد که کسی را بکشد . بنابراین صدور حکم اعدام برای این نوجوان بدور از عدل و انصاف است . ثانیا با اعدام کردن همانطور که تا بحال ثابت شده میزان جرم و جنایت نه اینکه کم نشده بلکه روز به روز هم بیشتر شده است .
فقط اعدام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر