بازدید 11500
سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل عنوان کرد؛

«حزب الله» از اکثر اعضای «ناتو» قدرتمندتر است

«ران پروسور»، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل، با انتشار مقاله ای در روزنامه «وال استریت ژورنال» گفته است: حزب الله لبنان به عنوان گروه تحت حمایت ایران از بسیاری از اعضای ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) قدرتمندتر است.
کد خبر: ۶۹۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 31 May 2017
سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل، با انتشار مقاله ای، ضمن مقایسه قدرت حزب الله با اعضای سازمان ناتو، خواهان این شد که ایالات متحده، اروپا و همچنین سازمان ملل متحد، از وقوع درگیری دیگری میان اسرائیل و حزب الله جلوگیری کنند.

به گزارش «تابناک»، «ران پروسور»، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل، با انتشار مقاله ای در روزنامه «وال استریت ژورنال» گفته است: حزب الله لبنان به عنوان گروه تحت حمایت ایران از بسیاری از اعضای ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) قدرتمندتر است.

سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل افزود: حزب الله نسبت به سال 2006 و آخرین جنگ با اسرائیل شش برابر قوی تر شده و زیرساخت های نظامی اش را در سراسر لبنان گسترش داده است.

این مقام اسرائیلی مدعی شد، تحرکات حزب الله قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل را که برای پایان جنگ 2006 اسرائیل و حزب الله به تصویب رسیده بود، بی اثر کرده است. مطابق این قطعنامه، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) باید ضامن حفظ ثبات و صلح در جنوب لبنان باشند و این منطقه باید عاری از هرگونه سلاح، تجهیزات و افراد نظامی باشد.

«حزب الله» از اکثر اعضای «ناتو» قدرتمندتر است

پروسور مدعی شد که حزب الله با حدود 150 هزار موشک- بیش از مجموع زرادخانه های 27 کشور عضو ناتو- قابلیت حمله به هر نقطه اسرائیل و شلیک روزانه 1500 موشک را دارد. نکته مهم دیگر اینکه «میشل عون» رئیس جمهور تازه منصوب شده لبنان نیز زرادخانه های موشکی حزب الله را یک عنصر اصلی برای دفاع از لبنان عنوان کرده است.

وی در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از یک جنگ دیگر با حزب الله در آینده، ایالات متحده باید با اعمال فشار بر شورای امنیت ـ جهت تقویت و اجرای قطعنامه 1701 در راستای فصل هفتم منشور ملل متحد ـ برای برقراری صلح تلاش کند.

در واقع، ایالات متحده می تواند با اختصاص 43 درصد سهم خود از 488 میلیون دلار بودجه سالانه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل)، اثربخشی خود در حفظ صلح در جنوب لبنان را به نمایش بگذارد.

سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل در ادامه به نقش مهم پوتین برای مهار حزب الله اشاره کرد و افزود که جنگ میان حزب الله و اسرائیل می تواند برای منافع روسیه در سوریه زیانبار باشد و به همین جهت روس ها باید برای جلوگیری از وقوع جنگ بکوشند. همچنین به غیر از کشورهای عربی از جمله عربستان و مصر که خواهان مهار ایران و حزب الله هستند، اروپایی ها نیز باید برای حادتر نشدن بحران پناهندگان از وقوع یک جنگ دیگر میان حزب الله و اسرائیل جلوگیری کنند.

در همین زمینه، چندی پیش، ژنرال اسرائیلی- «نیتزان نوریل»- مدیر سابق «اداره مبارزه با تروریسم اسرائیل» گفته بود که جنگ دیگری میان اسرائیل و حزب الله در پیش است که فقط زمان آن دقیق مشخص نیست. یک هفته بعد، ژنرال «گادی ایزنکوت» فرمانده نیروهای ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که حزب الله در حال ساختن زرادخانه های موشکی خود در لبنان است که زمینه های درگیری میان اسرائیل و آن ها را فراهم خواهد آورد.

«حزب الله» از اکثر اعضای «ناتو» قدرتمندتر است

مقامات امنیتی اسرائیل نیز در ماه مارس هشدار دادند، ارتش لبنان نیز ممکن است در جنگ آینده در کنار حزب الله علیه اسرائیل بجنگد.

در ادامه این مطلب آمده است: با توجه به گزارش ارائه شده توسط بنیاد دفاع از دموکراسی در ژوئیه 2016، در جنگ آینده، حزب الله قابلیت آن را دارد که هزاران تن را در سرزمین های اشغالی از بین ببرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی