بازدید 2816

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۲ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۵۳ دلار و ۹۳ سنت رسید.
کد خبر: ۶۹۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 22 May 2017
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۲ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۵۳ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه توافق کاهش تولید بین اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان نه تنها تا سال آینده تمدید خواهد شد، بلکه امکان کاهش بیشتر تولید نیز وجود دارد، قیمت نفت امروز در معاملات روز نخست هفته با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 32 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 53 دلار و 93 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 32 سنت، معادل 0.6 درصد رشد به 50 دلار و 65 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به پایین ترین رقم های ماه می که در اوایل این ماه به ثبت رسید، بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت ها عمدتا ناشی از سیگنال هایی بوده که تولید کنندگانی مانند عربستان و روسیه ارسال کرده و تاکید کرده اند که از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان مارس 2018 حمایت خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه، گزینه کاهش بیشتر تولید نیز در آستانه نشست اوپک و متحدانش در وین در روز 25 می مورد بحث قرار گرفته است.

جفری هالی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به دلیل شایعاتی که در مورد تمدید توافق کاهش تولید و کاهش بیشتر تولید در آستانه نشست روز پنجشنبه اوپک مطرح شده،...قیمت نفت افزایش یافته است.»

جیمز وود، تحلیلگر موسسه ریوکین سکیوریتیز در استرالیا گفت، کاهش بیشتر تولید ممکن است برای مهار مازاد عرضه موجود در بازار لازم باشد. وی افزود، این بدان علت است که عرضه نفت اوپک در سال 2017 تاکنون در مقایسه با سال گذشته در واقع کاهش نداشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده که «میزان خالص درآمدهای صادرات نفت اوپک در سال 2017 در مقایسه با سال گذشته به حدود 539 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان