بازدید 6622

مغز زنان از مردان کارآمدتر است

کد خبر: ۶۹۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 08 May 2017
نتایج یک مطالعه نشان می دهد با وجود اینکه مغز مردان از زنان بزرگتر است اما مغز زنان کارآمد تر است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان هلندی در این مطالعه متوجه شدند ، به رغم این واقعیت که مردان در قیاس با زنان مغزهای بزرگتری دارند اما زنان در آزمون های حافظه عملکرد بهتری دارند.
 
مطالعه محققان هلندی که بر اساس اسکن های ام.آر.ای از حدود 900 مرد و زن بود، نشان داد که مغز مردان حدود 14 درصد از مغز زنان بزرگتر است.
 
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه اراسموس هلند انجام شد، نشان داد که بهره هوشی زنان حدود 3.75 امتیاز از مردان کمتر است و زنان در آزمون های مرتبط با توانایی فضایی به اندازه چشمگیری بدتر هستند.
 
دکتر 'دیمیتری وان در لیندن' گفت: ما متوجه شدیم که مغز مردان بزرگتر از مغز زنان است و تجزیه و تحلیل های ما نشان می دهد که این موضوع علت پایین تر بودن متوسط بهره هوشی زنان را در طیفی از آزمون ها توضیح می دهد.
 
محققان در این مطالعه که در مجله Intelligence منتشر شده است، نوشتند مردان در بیشتر اندازه گیری های هوشی از جمله آگاهی فضایی، امتیازهای بالاتری کسب کردند. اما زنان در آزمون های حافظه از جمله به یادآوردن توالی 18 تصویر بهتر بودند؛ تجزیه و تحلیل ها نشان داد که این توانایی تفاوتی در هوش عمومی آنها ایجاد نمی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
ای جان !!! مرسی تابناک :))
اما رجال سياسي نيستند !!
صد در صد تیم تحقیقاتی این پروژه فقط متشکل از محققان مرد بوده. آقایون لطفا زیاد مطمئن نباشند تاریخ علم نشون داده هر وقت یک پژوهش علمی مخصوصا با موضوع مطالعه تطبیقی بین دو جنس، با ترکیب متفاوتی از محققان به لحاط جنسیتی انجام شد نتایج متفاوتی هم حاصل شد
تیترت غطه
بهره هوشی زنان حدود 3.75 امتیاز از مردان کمتر است
متن که میگه مغز مردان بهتر هس
متنش با تیترش متفاوته.
پرچم مردها بالاست همیشه.
محقق توی توهم تحقیق رو انجام داده....البته خانما توی حرف زدن.....
چه بیکارند این محققان هر چه از مغز بیشتر کار بکشند بهتر می شه هیچ حد و مرزی هم نداره مردان با توجه به آزادیهایی که داشتند در بعضی موارد بهتر از زنان هستند و زنان با توجه به محدودیتهاشون در بعضی موارد ضعیف تر این ها با یک مقدار کار کردن بهتر می شه یک باکتری با توجه به نیازمندیهاش و محیطش تغییرات لازم ر اون به وجود می اید چه برسه به انسان.
تیتر با متن همخوانی نداره. تیترو برعکس نوشتین
تیترتان کاملا عوامانه و غلط است.
شاخص های کارایی مغز تنها حافظه نیست بلکه قدرت تحلیل، استدلال، بیان و انتقال معیارهای دیگریست که نشان از سطحی نگری در نشر خبر دارد.
تو این مقاله نوشته شده:
1-مغز مردان بزرگتر است
2- درک فضایی مردان بهتر است
3-بهره هوشی مردان بیشتر است
و
4-زنان در یادآوری هشت تصویر متوالی بهتر هستند.
بعد تیتر زدین زنان کارامد تر هستند.
جالبه
تیتر با متن نمیخونه! نوشته هم بهره هوشی زنان کمتره و هم آگاهی فضایی شون کمتره! فقط حافظه بهتری دارند که بنا به گفته متن اون هم "تفاوتی در هوش عمومی آنها ایجاد نمی کند". تیتر رو از کجا آوردین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر