بازدید 5712

نظر رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره حادثه معدن

کد خبر: ۶۹۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 05 May 2017
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره حادثه معدن آزادشهر گفت: این حادثه به مربوط به نبود ایمنی بوده است.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی شامگاه پنجشنبه در اولین همایش ملی نقش پایگاه‌های بسیج دانش‌بنیان در دستیابی به اهداف استراتژیک صنعت برق کشور در محل باشگاه برق ساری، درباره حادثه معدن آزادشهر گفت: این حادثه مربوط به ایمنی است از سوئی ادارات کار و صنعت و معدن مکلف به انجام مقررات ایمنی هستند.

وی اظهار داشت: اما در حادثه پلاسکو و حتی آتش‌سوزی‌های صنعت نفت و پتروشیمی مشکل از لایه ایمنی و عدم رعایت مقررات و ضوابط است و در بررسی‌ها نه به خرابکار رسیدیم و نه اینکه دشمنی ورود کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به برقراری تفاهم‌نامهٔ بین بسیج و صنعت برق، گفت: این تفاهم‌نامه در ۶ محور جدی تهیه‌شده که هم جزو وظایف بسیج و هم حوزه صنعت برق و پدافند غیرعامل است.

جلالی ادامه داد: برای آنکه فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در بین مردم و کارکنان گسترش یابد برنامه‌های آموزشی یکی دیگر از محورهای تفاهم‌نامه است البته برای آنکه آمادگی‌ها ارتقاء یابد رزمایش‌ها موردتوجه است درعین‌حال سازمان‌دهی نیروهای متخصص بسیجی در صنعت برق برای استفاده از سازمان‌دهی مضاعف نیروهای از دیگر محورهای تعیین‌شده است.

 وی، خاطرنشان کرد: محور دیگر تفاهم‌نامه طرح‌ریزی طرح‌های دفاعی و پدافندی از زیرساخت‌های حوزه برقی، مشاوره‌های تخصصی، ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی و پیشنهادها تخصصی حوزه برق است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تبیین ۶ محور در این همایش، گفت: مانورهای هسته‌ای به‌صورت عمومی در هرسال برگزار می‌شود که عمدتاً در استان‌های هسته‌ای همچون بوشهر، قم، مرکزی و اصفهان و برخی هم در تهران برگزار می‌شود البته در سال گذشته این رزمایش را در شهر کاشان به سبب نزدیکی به زیرساخت‌های احمدی روشن داشتیم.

جلالی ادامه داد: امسال هم برنامه‌های رزمایشی در شهرستان‌ها، کنترل و آمادگی در بخش آمادگی‌های تولیدشده در دستور کار بوده و اولویت امسال استان تهران است به‌طوری‌که رزمایش پدافند هسته‌ای در استان تهران با محوریت استانداری تهران برگزار می‌شود.

 وی، درباره میزان توجه دولت به موضوع زیرساخت‌ها پدافند غیرعامل، گفت: رویکرد دولت در این بخش در این بخش نسبت به اقدامات ما فعال نبوده درحالی‌که به‌صورت عمومی تلاش کردیم موضوع زیرساخت‌ها بر اساس حوزه‌های بااهمیت بالا را با مباحث پدافند غیرعامل حل کنیم و به نتیجه برسانیم.

جلالی درباره تهدیدات سایبری گفت: ما این تهدیدات را در سه لایه امنیتی و دفاع دنبال می‌کنیم که یکی ایمنی سایبری است در سال گذشته در برخی حملات هکرهای ناشناس به زیرساخت‌های همچون آمار و قوه قضاییه بررسی‌ها نشان داد که در لایه ایمنی مشکل وجود داشت و کاربران مقررات ایمنی را رعایت نکردند.

وی ادامه داد: لایه امنیتی را دستگاه‌های انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بر عهده‌دارند که عمدتاً امنیت پنهان و وضعیت جاسوسی را کنترل می‌کنند که در این بخش مشکل جدی نداریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره تشریح لایه‌های دفاع گفت: اگر مهاجمی بر کشوری تهدیدات سایبری انجام دهد دفاع آن بر عهده پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند سایبری است که امسال در سه دستگاه به‌صورت جدی رزمایش داریم و طرح‌ها و آمادگی‌های را کنترل می‌کنیم که به‌اندازه کافی بالا رفته است.

جلالی، درباره اعتبارات این بخش و نگاه دولت، گفت: سه نوع اعتبارداریم بخشی که از ستاد کل تأمین می‌شود و بخش دوم تأمین اعتبار برای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که توسط دستگاه اجرا می‌شود که بر طبق قانون در ذات طرح پیش‌بینی و دنبال می‌شود.

وی افزود: در بحث زیرساخت‌هایی که از قبل ساخته‌شده و اعتبار ندارد باید برای آن‌ها اعتبار مستقیم باشد لذا یک ردیفی دولت برای آن‌ها پیش‌بینی، کرد که در سال ۹۵ تخصیص نیافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار