بازدید 9954

امضای تفاهم‌نامه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه / مناطقی از سوریه که «امن» خواهد شد

حسین جابری انصاری، معاون وزیر امورخارجه کشورمان، پس از امضای تفاهم نامه چند جانبه در قزاقستان، تأکید کرد: این نخستین بار است که در مذاکرات آستانه، تفاهم نامه‌ای امضا می شود که گام مثبت و رو به جلوست. مناطق کم خطر سوریه در قنیطره، درعا، غوطه شرقی، حمص و ادلب ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 04 May 2017
نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه و نماینده سازمان ملل، تفاهم نامه‌ای را با هدف حل سیاسی بحران سوریه در پایتخت قزاقستان، امضا کردند و در همین چهارچوب لیست مناطق امن نیز اعلام شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ این تفاهم نامه عصر پنجشنبه توسط حسین جابری انصاری، نماینده جمهوری اسلامی ایران، استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل و نمایندگان روسیه و ترکیه، در آستانه به امضا رسید.

روسیه طرحی برای توقف درگیری ها در سوریه با توجه به پیشنهاد دولت سوریه آماده کرده که بنا بر آن، چهار منطقه در سوریه عاری از سلاح خواهد شد و در آن مناطق، شرایط مناسبی برای فعالیت سازمان های بشر دوستانه تحت نظارت و حمایت نظامیان خارجی فراهم می شود.
 
امضای تفاهم‌نامه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه / مناطقی از سوریه که «امن» خواهد شد
 
حسین جابری انصاری، معاون وزیر امورخارجه کشورمان، عصر پنجشنبه و دقایقی پس از امضای تفاهم نامه چند جانبه در قزاقستان، تأکید کرد: این نخستین بار است که در مذاکرات آستانه، تفاهم نامه ای امضا می شود و این یک گام مثبت و رو به جلوست. مناطق کم خطر سوریه در قنیطره، درعا، غوطه شرقی، حمص و ادلب ایجاد خواهد شد.

در همین حال، رویترز اعلام کرد: هیأت مخالفان مسلح سوری، بار دیگر هنگام امضای تفاهم نامه آستانه، جنجال به راه انداختند و برای لحظاتی، مراسم امضای یادداشت تفاهم را مختل کردند.

این تفاهم نامه توسط حسین جابری انصاری، نماینده جمهوری اسلامی ایران، استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل و نمایندگان روسیه و ترکیه، در آستانه به امضا رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم