بازدید 6215
۱

عراق توافق کاهش تولید اوپک را دور زده است

منابع صنعتی می گویند با وجود کاهش تولید نفت خام عراق در راستای توافق کاهش عرضه اوپک، صادرات سوخت این کشور بعد از ژانویه افزایش نشان داده است. این اقدام عراق به عنوان راهی برای رونق تولید محصولات پالایش شده و حفظ درآمدهای نفتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۹۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 04 May 2017
منابع صنعتی می گویند با وجود کاهش تولید نفت خام عراق در راستای توافق کاهش عرضه اوپک، صادرات سوخت این کشور بعد از ژانویه  افزایش نشان داده است. این اقدام عراق به عنوان راهی برای رونق تولید محصولات پالایش شده و حفظ درآمدهای نفتی صورت گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، اطلاعات جمع آوری شده توسط تحقیقات نفت تامسون رویترز نشان داد عراق در سال 2016 به طور متوسط 80 تا 160 هزار تن نفت کوره در هر ماه صادر کرده است.

عراق توافق کاهش تولید اوپک را دور زده است

با این حال بنابر اطلاعات رویترز حجم سوختی که امسال به آسیا فروخته شده با رسیدن میزان صادرات نفت کوره عراق به بیش از 500 هزار تن فقط در ماه مارس نشان از افزایش دارد.

افزایش صادرات نفت کوره مستقیم با کیفیت بالا (نفت کوره مستقیم ته مانده ای است که بدون فرآوری بیشتر بخش تقطیر در فشار خلأ، از ستون تقطیر خارج می شود) تلاشی است برای حمایت از درآمد های نفتی عراق آن هم در میانه کاهش های تولید اوپک که عراق با اکراه همکاری با آن را پذیرفته بود و متعهد شده بود تا تولید خود را تا 210 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

پنج منبع صنعتی که با این مسئله آشنا بودند گفتند عراق از طریق پالایشگاه های خود میزان بیشتری از نفت خام را فرآوری کرده و آن را برای صادرات به نفت کوره تبدیل نموده است.

یک منبع صنعتی واقع در خاورمیانه که اجازه مصاحبه با رسانه ها را نداشت به شرط عدم افشای نامش گفت "عراقی ها به جای صادرات نفت خام  در حال فرآوری میزان بیشتری از این محصول در داخل کشور خود هستند تا نفت کوره بیشتری برای صادرات داشته باشند"

یک مدیر در شرکت بازرگانی انرژی عراق گفت "عراقی ها در حال بهینه سازی صادرات نفت خود هستند..تا کاهش های اوپک را جبران نمایند"

سایر منابع تجاری خاورمیانه گفتند عراق در حال ترکیب نفت سوخت با کیفیت بالای تولیدی خود با نفت خام یا نفتا هستند و بعد آن را صادر می کنند.

تأثیر این اقدامات تا آن طرف آسیا یعنی در سنگاپور که مرکز ذخیره سازی  و تجارت نفت آیا می باشد حس شده است. اطلاعات تجاری که توسط رویترز گردآوری شده است نشان می دهد واردات نفت سوخت عراق در سه ماهه اول 2017 حدود 0.94 میلیون تن بوده است که تقریبا دو برابر میزان واردات در سراسر  2016 می باشد. واردات نفت سوخت عراق در 2016 حدود 0.48 میلیون تن بوده است.

یکی از ویژگی های نفت سوخت با کیفیت بالا این است که می تواند به عنوان نفت خام مورد استفاده قرار گیرد و معامله کنندگان می گویند این همان چیزی است که برای نفت عرضه شده عراق اتفاق می افتد. نفت سوخت  مانند نفت خام تصفیه می شود تا محصولات دیگری مانند سوخت جت، بنزین و یا گازوئیل تولید شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دستور امریکا بوده اونا سر سپرده وجان نثار امریکاییها هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار