بازدید 8483
۲

عربستان مالک بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکا شد

شرکت آرامکو عربستان مالک پالایشگاه پورت آرتور تگزاس شد. این پالایشگاه با ظرفیت تولید 600 هزار بشکه در روز، بزرگترین عرضه کننده نفت در آمریکای شمالی می باشد.
کد خبر: ۶۹۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 03 May 2017
شرکت آرامکو عربستان مالک پالایشگاه پورت آرتور تگزاس شد. این پالایشگاه با ظرفیت تولید 600 هزار بشکه در روز، بزرگترین عرضه کننده نفت در آمریکای شمالی می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، شرکت ملی نفت عربستان تا قبل از دریافت سهام کامل از رویال داچ شل در روز دوشنبه، مالک نیمی از پالایشگاه بود. روابط پیچیده بین شرکت ها باعث شد تا این دو شرکت دارایی هایشان را از هم جدا کنند، در نتیجه در روز دوشنبه شل رسما جدایی خود را از آرامکو، اعلام کرد.

عربستان مالک بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکا

شرکت آرامکو در بیانیه ای اعلام کرد که 24 پایانه توزیع بدست آورده و همچنین حق انحصاری فروش بنزین و گازوئیل با برند شل در مناطق جورجیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، ویرجینیا، مریلند، واشنگتن دی سی، نیمه شرقی تگزاس و اکثر فلوریدا را کسب کرده است.

توافقنامه پالایشگاه  سواحل خلیج آمریکا دو ماه بعد از ملاقات رئیس جمهور ترامپ با ولیعهد محمد بن سلمان در کاخ سفید، امضاء شد.

در همین راستا، مشاور ارشد شاهزاده محمد در بیانیه ای در ماه مارس خاطر نشان کرد، "این ملاقات قرار است نقطه عطف تاریخی در روابط بین دو کشور باشد و ما باید اختلاف نظرهای گذشته را کنار بگذاریم."

در نوامبر 2016، رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد، "اگر عربستان و کشورهای عربی نیرو و تسلیحات خود را در جهت مبارزه با داعش به کار نگیرند، آمریکا واردات نفت از این کشورها را متوقف خواهد کرد."

در ماه آوریل، تعدادی از اعضای کنگره طی نامه ای به وزیر خزانه داری آمریکا، استیون منوچین، نگرانی خود را از بزرگترین شرکت نفت روسیه(روسنف) ابراز کرده و همچنین خاطر نشان کردند که این پالایشگاه می تواند کنترل شرکت نفت مستقر در تگزاس(سیتگو) را به دست بگیرد.

همچنین آن ها نوشتند، "تصاحب پالایشگاه سیتگو توسط روسنف می تواند یک تهدید جدی برای امنیت انرژی آمریکا محسوب شود زیرا جریان و قیمت بنزین مصرف کنندگان آمریکایی را تحت تاثیر قرارداده و زیرساخت های حیاتی آمریکا را در معرز تهدید قرار می دهد."

نزدیک به 50 درصد از سهام این شرکت مستقر در هوستون، که متعلق به ونزوئلا می باشد، در سال گذشته به عنوان وثیقه در اختیار روس ها قرار گرفت. این اتفاق زمانی رخ داد که (PDVSA) شرکت نفت دولتی ونزوئلا، 1.5 میلیارد دلار از روسنف روسیه وام گرفت. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
اونا با پول نفت صاحب امریکا شدن ولی در کشور ما معلوم نیست پول نفت صرفه چه می شود
روزی تمامی این پالایشگاهها توسط همین آمریکایی ها ضبط خواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر