بازدید 3964

هئیت مخالفان سوری وارد آستانه شد

کد خبر: ۶۹۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 03 May 2017
در آستانه از سرگیری دور چهارم مذاکرات آستانه طی امروز (چهارشنبه) وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد،‌ هیئتی از گروه‌های مخالف سوری برای شرکت در دور جدید مذاکرات درباره آتش بس در سوریه وارد شهر آستانه شدند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، هیئتی از مخالفان سوری به ریاست محمد علوش، عضو هیئت عالی مذاکرات که شامل طیف وسیعی از گروه‌های مخالف سوری می‌شود،‌ برای شرکت در دور چهارم مذاکرات سوریه که قرار است روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار شود،‌ وارد شهر آستانه شد.

در سه دور قبلی مذاکرات در آستانه که با نظارت روسیه و ایران،‌ دو حامی دمشق و ترکیه به عنوان حامی مخالفان برگزار شد، هیچ‌گونه موفقیتی در مسیر حل بحران سوریه با بیش از ۳۲۰ هزار کشته در طول شش سال حاصل نشد.

یحیی العریضی،‌ یکی از مشاوران هیئت عالی مذاکرات در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت:‌ هیئت گروه‌های مخالف سوری تقریبا شامل همان چهره‌هایی است که در مذاکرات قبلی نیز شرکت داشتند و مانند دوره‌های قبلی بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل ریاست هیئت دمشق را بر عهده دارد.

آمریکا با نماینده خود استوارت جونز،‌ معاون وزیر خارجه این کشور در امور خاورمیانه به عنوان یک ناظر در مذاکرات آستانه حضور خواهد داشت.

در دوره‌های قبلی سفیر آمریکا در قزاقستان به عنوان نماینده واشنگتن حضور داشت.

طبق اعلام سازمان ملل که مقدمات برگزاری مذاکرات جدیدی در ژنو درباره سوریه را فراهم کرده، هیئت این سازمان در امور سوریه به ریاست استفان دی میستورا به مذاکرات آستانه خواهد پیوست.

روز گذشته در آستانه نشست مقدماتی در سطح کارشناسان برگزار شد. محور اصلی نشست دو روزه آستانه بررسی سند روسیه درباره مناطق امن در سوریه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار