بازدید 6534

جنایت جدید داعش علیه آوارگان نینوا

عناصر تروریستی که خود را در بین آوارگان مخفی کرده بودند، در گذرگاه مرزی اصلی سلاح های خود را از خودروهایشان بیرون کشیده و به روی آوارگان نینوا آتش گشودند و تعدادی را کشته و زخمی کردند.
کد خبر: ۶۹۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 02 May 2017
گروه تروریستی داعش بامداد سه شنبه مرتکب جنایتی تازه علیه آوارگان در غرب استان نینوا در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه شد و همزمان این گروه تروریستی با خمپاره یک مدرسه ابتدایی را در شمال موصل هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا، نایف الشمری، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بامداد سه شنبه تعدادی از آوارگان را که در حال فرار به سمت مرزهای سوریه بودند، در گذرگاه 'اصلیبی' به آتش بست.
 
براساس بیانیه، عناصر تروریستی که خود را در بین آوارگان مخفی کرده بودند، در گذرگاه مرزی اصلی سلاح های خود را از خودروهایشان بیرون کشیده و به روی آوارگان نینوا آتش گشودند و تعدادی را کشته و زخمی کردند.
 
الشمری افزوده است که تعدادی از مجروحان حادثه به شهرهای 'الحسکه' و 'القامشلی' در اراضی سوریه انتقال داده شدند اما از تعداد کشته های این حادثه به دلیل اعمال مقررات منع تردد در منطقه، هنوز گزارشی در دست نیست.
 
این نماینده پارلمان عراق از دولت عراق خواست که برای انتقال آوارگان موجود در اراضی سوریه به داخل اراضی عراق و کاستن از درد و رنج آنها اقدام کند.
 
از طرفی خبرگزاری عراقی 'نینا' امروز سه شنبه به نقل از منابع مطلع عراقی آورده است که گروه تروریستی داعش با خمپاره یک مدرسه ابتدایی را در محله 'المهندسین' در شمال شهر موصل هدف گرفت که براثر آن شش نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند که سه تن از کشته های این حادثه دانش آموز هستند.
 
براساس گزارش این منابع، نیروهای امنیتی عراق که در این منطقه حضور دارند، به سرعت تمامی معابر را بسته و دانش آموزان را از مدرسه خارج و کشته و زخمی های حادثه را از محل تخلیه کرده و منع تردد در منطقه اعمال کردند.
 
گروه تروریستی داعش برای حفظ جان عناصرش، از شهروندان موصل به عنوان سپر انسانی بهره می برد و بارها اتفاق افتاده است که عناصر این گروه تروریستی در بین آوارگان خود را مخفی کرده اند.
 
عناصر این گروه تروریستی در چند مورد در طول عملیات مختلف گذشته، با بستن کمربند انفجاری، خود را در میان آوارگان منفجر کرده و حتی در استفاده از سلاح های ممنوعه مانند سلاح شیمیایی و گاز های سمی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی عراق کوتاهی نکرده اند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار