بازدید 2439

قیمت جهانی نفت با کاهش نیم دلاری روبرو شد

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز بازارهای بین المللی به دلیل آزمایش موشکی کره شمالی و نیز افزایش تولید نفت آمریکا، با ۴۹ سنت کاهش روبرو شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 17 April 2017
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز بازارهای بین المللی به دلیل آزمایش موشکی کره شمالی و نیز افزایش تولید نفت آمریکا، با ۴۹ سنت کاهش روبرو شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت خام در بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دلیل بروز نشانه هایی مبنی بر افزایش تولید نفت آمریکا و به دنبال آن از بین بردن تلاش های اوپک برای قوت بخشیدن بهای نفت و همچنین آزمایش موشکی کره شمالی با روند نزولی روبرو شد.

در همین حال قیمت نفت برنت با تقریبا نیم دلار کاهش به ۵۵ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۴۷ سنت روند کاهشی در برابر ۵۲ دلار و ۷۱ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

 بازارهای جهانی به دلیل شدت گرفتن تنش های ژئوپولتیکی بر سر آزمایش موشکی کره شمالی ملتهب شده اند و امروز در اولین روز معاملات هفته جاری میلادی این مسئله بر روی بهای نفت تاثیر نامطلوبی گذاشت.

همچنین در هفته گذشته میلادی برای سیزدهمین هفته متوالی به تعداد دکل های فعال حفاری نفت آمریکا افزوده شد و مجموع آنها به ۶۸۳ دکل فعال رسید که بیشترین تعداد دکل فعال در دو سال اخیر است و این امر حاکی از روند روبه رشد تولید نفت آمریکا را دارد.

تحلیلگران می گویند که  روند افزایشی تولید نفت ایالات متحده بر روی تلاش های اعضای اوپک مبنی بر کاهش تولید اثر منفی می گذارد و از روند روبه رشد قیمت نفت تا حدودی جلوگیری می کند.

بر پایه گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور به ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته که ایالات متحده را به سومین کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان بعداز روسیه و عربستان سعودی تبدیل کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر