بازدید 4141

باند سرقت خودروهای زائران در مشهد متلاشی شد

کد خبر: ۶۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 10 April 2017
اعضای یک باند حرفه ای که خودروهای زائران را در مشهد سرقت می کردند، با تلاش مأموران کلانتری طبرسی جنوبی دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد، روز گذشته درباره جزئیات دستگیری دزدان حرفه ای به خراسان گفت: دقایق اولیه بامداد شب گذشته، مأموران کلانتری طبرسی جنوبی هنگام گشت زنی و انجام وظیفه در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه پراید پارک شده در حاشیه خیابان میثم32 مشکوک شدند.
 
پراید سفیدرنگ که شماره انتظامی آن مربوط به یکی از استان های کشور بود، توجه مأموران را به خود جلب کرد. بنابراین آن ها از طریق بی سیم، شماره پلاک خودرو را از مرکز فرماندهی استعلام کردند. نتیجه بررسی های پلیس، بیانگر آن بود که خودروی پراید متعلق به یک زائر نیشابوری است که در تعطیلات نوروزی از اطراف میدان سپاد سرقت شده است.
 
سرهنگ محمد بوستانی افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات غیرمحسوس مأموران در محل پارک خودروی مسروقه آغاز و مشخص شد که دزدان پراید به یکی از پاتوق های خودشان در همان منطقه رفته اند. مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: پس از مدتی جست و جوی شبانه، پاتوق دزدان مشخص شد اما آن ها در محل نبودند، بنابراین با انتقال خودروی مسروقه به مقر انتظامی، بررسی های پلیس با توجه به سرنخ های موجود و همچنین بازجویی از مالک ساختمانی که دزدان به آن جا رفت و آمد داشتند، ادامه یافت.
 
سرهنگ بوستانی خاطرنشان کرد: تحقیقات شبانه مأموران تجسس کلانتری نشان می داد، فرد سابقه داری که به «مانی» معروف است، پس از آزادی از زندان، باند دیگری تشکیل داده است و دوباره دست به سرقت می زند.
 
وی اضافه کرد: هویت و سوابق «مانی» از سیستم های اطلاعاتی پلیس استخراج و مشخص شد که او حدود دو ماه قبل از زندان آزاد شده است. رئیس پلیس مشهد گفت: روز بعد از این حادثه، مأموران انتظامی در ادامه تحقیقات پلیسی خود که با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد) همراه بود، به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد، «مانی» در حالی که سوار یک دستگاه خودروی مسروقه دیگر است، وارد پاتوقی واقع در خیابان طبرسی 27 شده است. به همین دلیل بلافاصله مأموران انتظامی با کسب مجوزهای قضایی، پاتوق وی را به محاصره در آوردند و «مانی» را به همراه یکی دیگر از همدستان سابقه دارش دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه دزدان، تعدادی قطعات مسروقه خودروهای دیگر به همراه یک دستگاه پراید نوک مدادی کشف و ضبط شد.
 
سرهنگ محمد بوستانی افزود: بررسی های پلیس بیانگر آن بود که اعضای این باند، خودروی پراید نوک مدادی را که متعلق به یک زائر کرجی است، از بولوارامامت سرقت کرده اند. مالباخته که به کلانتری آمده بود، مدعی شد هنگامی که دزدان خودروی او را سرقت کرده اند، داخل خودرو یک رشته دستبند طلا و مبلغ 800هزار تومان وجه نقد وجود داشته است. این در حالی است که سارقان برخی قطعات خودروهای مسروقه دیگر را نیز روی خودروهای کشف شده نصب کرده بودند. فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به چهار فقره سابقه کیفری «مانی» (سردسته باند) تأکید کرد: دو متهم دستگیر شده همزمان از زندان آزاد شده اند و با همدستی فرد دیگری که هنوز تحت تعقیب قرار دارد، خودروی زائران را در مشهد تعقیب و در فرصت مناسب، اقدام به سرقت می کردند.
 
وی افزود: بررسی های بیشتر درباره جرایم دیگر این باند در حالی ادامه دارد که به دستور مقام قضایی، متهمان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفته اند. سرهنگ بوستانی همچنین از دستگیری دو جوان کارتن خواب نیز در مشهد خبر داد و گفت: این متهمان که توسط مأموران کلانتری سناباد دستگیر شده اند و سابقه سرقت دارند، تاکنون به 100فقره سرقت از داخل خودروها اعتراف کرده اند که تحقیقات در این باره نیز همچنان ادامه دارد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان