بازدید 7371

هشدار ترزا می به ترامپ

کد خبر: ۶۸۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 04 April 2017
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه از «دونالدترامپ» رییس جمهوری آمریکا خواست تا از انجام هرگونه اقدام یک جانبه علیه کره شمالی اجتناب کند.

به گزارش ایرنا، «ترزا می» روز دوشنبه همزمان با سفرش به اردن به خبرنگاران گفت: «به نظر من این مهم است. ما تاکنون از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد و صدور قطعنامه تلاش کرده ایم با کمک واشنگتن، چین را تشویق کنیم تا در مساله کره شمالی ورود کرده و نقش پر رنگ تری را ایفا کند.»

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‎ای با روزنامه فایننشال تایمزگفته بود که واشنگتن آماده است در صورت عدم همراهی چین برای افزایش فشارها بر کره شمالی به تنهایی و به شکل کاملا یک جانبه در مورد تهدید هسته ای پیونگ یانگ اقدام کند
او در پاسخ به اینکه آیا به تنهایی از پس این کار برخواهد آمد گفت: البته.
اظهارات ترامپ تنها چند روز قبل از دیدار برنامه ریزی شده وی با همتای چینی خود 'شی جین پینگ' که در اقامتگاه وی در 'پالم بیچ' فلوریدا صورت خواهد گرفت منتشر شده است. انتظار می رود تهدیدات کره شمالی در مرکز گفت وگوهای دو رییس جمهور در طول دیدار دو روزه 'شی جین پینگ' قرار گیرد.

سیاست انگلیس در قبال جبل الطارق تغییر نکرده و نخواهد کرد

در همین حال «ترزا می» در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسید رویکرد انگلیس در قبال جبل الطارق در مذاکرات برگزیت چگونه خواهد بود افزود: البته ما [در این مذاکرات] فک می زنیم و نخواهیم جنگید.
وی افزود: ما با تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد. ما در این مذاکرات تلاش می کنیم تا بهترین توافق را برای انگلیس و آن ها از جمله اسپانیا بدست آوریم.

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که سیاست انگلیس در قبال جبل الطارق تغییر نکرده و نخواهد کرد.
صبح امروز (دوشنبه) نیز بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس، همزمان با افزایش تنش ها بر سر جبل الطارق، در لوکزامبورگ، گفت بدون موافقت بریتانیا و مردم جبل الطارق هیچ تغییری در حاکمیت این منطقه روی نخواهد داد.

گفت‌وگو با خبرنگاران در پیش از شروع نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا،گفت:«حاکمیت جبل‌الطارق تغییر نیافته است و تغییری نیز نخواهد کرد و بدون حمایت و رضایت آشکار مردم جبل‌الطارق و بریتانیا، تغییری در ‌آن نمی‌تواند روی دهد و این امر تغییرناپذیر است.»
وزیر خارجه انگلیس پیشتر در یادداشتی که روز یکشنبه در روزنامه ساندی تلگراف منتشر شد، تأکید کرده بود که «جبل‌الطارق فروشی نیست. درباره آن نمی‌توان چانه‌زنی کرد و فروخته نخواهد شد».

وی گفته بود: «وضع جبل‌الطارق از سال 1713 میلادی تاکنون تغییری نکرده است. عضویت انگلیس در بازار مشترک اروپا در سال 1973 میلادی، زمانی که هنوز اسپانیا در آن عضو نبود، هیچ اختلافی به وجود نیاورد. این امر امروز نیز نباید اختلافی به دنبال داشته باشد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر