بازدید 25391

گزارش فاکس نیوز از قابلیت‌های تانک ایرانی کرار

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با حضور در شبکه «فاکس نیوز» درباره آخرین پیشرفت‌های نظامی ایران و ساخت احتمالی پایگاه نظامی از سوی ایران در سوریه به گفت‌و‌گو پرداخت.
کد خبر: ۶۷۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 13 March 2017
سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با حضور در شبکه «فاکس نیوز» درباره آخرین پیشرفت‌های نظامی ایران و ساخت احتمالی پایگاه نظامی از سوی ایران در سوریه به گفت‌و‌گو پرداخت.

به گزارش فارس، شبکه خبری «فاکس نیوز» در گزارشی با اشاره به رونمایی تانک جدید «کرار» ایران در یکشنبه گفت: ایران آخرین پیشرفت‌های نظامی خود را با نمایش تانک جدید نشان داد.

مجری برنامه فاکس نیوز در ادامه با اشاره به سخنان ایرانی‌ها در زمینه تولید انبوه تانک کرار و شلیک توپ‌های هدایت شونده از آن گفت، ایران مدعی است که این تانک قادر به رقابت با بهترین نمونه‌های مشابه پیشرفته در جهان است.

مجری این برنامه در ادامه با اشاره به آزمایش موشکی نیروی دریایی ایران در سواحل جنوبی گفت، ایران با شلیک و آزمایش موشک‌های بالستیک و قایق‌های تندروی خود به آزار کشتی‌های جنگی آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز ادامه می‌دهد.

مجری این برنامه در ادامه با دعوت از «دنی دنان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد و معاون سابق وزارت جنگ این رژیم از وی درباره تداوم آنچه‌که اقدام‌های تحریک کننده ایران نامید، سئوال کرد.

وی از دنان پرسید: «با توجه به این‌که شما معاون سابق وزارت جنگ اسرائیل بودید، تانک جدید ایران را دیدید. آیا این جنگ افزار تغییر دهنده معادلات منطقه‌ای در عرصه رزمی خواهد بود؟»

دنان در پاسخ گفت: «این اقدام ایران گواهی دیگری از تنش با این کشور است و آن‌ها به مجهز کردن تروریست‌ها ادامه می‌دهند. این تانک به ویژه تنها مورد استفاده ایران قرار نمی‌گیرد بلکه می‌تواند در دست حزب الله و دیگر گروه‌ها قرار گیرد. شما می‌دانید که آن‌ها سال گذشته در جریان یک آزمایش موشکی بر روی یک موشک نوشتند که اسرائیل باید از صفحه روزگار کاملا محو گردد. وقتی من با سفرای کشورهای عربی خاورمیانه در این زمینه صحبت کردم آن‌ها نیز از آن تصاویر نگران بودند.»

وی در ادامه در پاسخ به مجری برنامه فاکس نیوز درباره نگرانی اعراب متحد آمریکا در منطقه که برخی آن‌ها با اسرائیل نیز در تعامل هستند، گفت: به یقین آن‌ها نگرانند زیرا ایران تهدیدی علیه همه است. آن‌ها با پروازهای تجاری از تهران به بیروت و دمشق به انتقال موشک مبادرت می‌ورزند. آن‌ها اینک قصد ساختن پایگاه نظامی در بندر لاذقیه سوریه را دارند. ایرانی‌ها در حال گسترش نظامی و توانایی خود هستند و ما با همدیگر باید در متوقف کردن ایران همکاری کنیم.»

مجری برنامه سپس به احتمال حضور تانکی شبیه کرار در مرزهای سرزمین‌های اشغالی و عدم تحمل اسرائیل پرداخت.

دنان در این زمینه افزود: «در سال 2005 ما با حزب‌الله نبرد کردیم و آن‌ها آن موقع حدود 10 هزار موشک داشتند اما امروز دارای 120 هزار موشک هستند و به دریافت پول و موشک از ایران ادامه می‌دهند و همانطور که می‌دانید این موارد ما را خیلی نگران کرده به طوری‌که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر به مسکو، پایتخت روسیه پرواز کرد تا با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور این کشور ملاقات نماید و درباره این موارد و انتقال سلاح از سوی ایران به اطراف ما و استفاده حزب الله از آن‌ها علیه ما، رایزنی کند.»

وی در خاتمه در پاسخ به سئوال مجری فاکس نیوز درباره اطمینان دادن روسیه به اسرائیل در این زمینه افزود: «البته ما با روسیه در این زمینه زیاد صحبت می‌کنیم و آن‌ها هم به این مسئله توجه دارند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل