بازدید 3897

جزئیات کامل از تنش های سیاسی میان ترکیه و هلند+تصاویر

تدارک دولت ترکیه برای برگزاری همه پرسی 27 فروردین درباره اصلاح قانون اساسی این کشور و حضور وزرای کابینه در برخی کشورهای اروپایی برای تشویق ترک تبارها برای دادن رای مثبت، سبب ایجاد تنشها در روابط این کشور با اروپاییها شده است.
کد خبر: ۶۷۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 12 March 2017
تدارک دولت ترکیه برای برگزاری همه پرسی 27 فروردین درباره اصلاح قانون اساسی این کشور و حضور وزرای کابینه در برخی کشورهای اروپایی برای تشویق ترک تبارها برای دادن رای مثبت، سبب ایجاد تنشها در روابط این کشور با اروپایی ها شده است.

به گزارش تابناک، روز گذشته مقامات هلندی به هواپیمای وزیر خارجه ترکیه اجازه ورود به هلند را ندادند. «مولود چاووش اوغلو» میخواست در تجمع هواداران دولت ترکیه در شهر روتردام درباره همه پرسی ترکیه سخنرانی کند.

ادامه تنش ها در روابط ترکیه و هلند؛
در ادامه شب گذشته به دنبال تشدید تنشها بین هلند و ترکیه و عدم اجازه به وزیر امور اجتماعی ترکیه برای ورود به خاک هلند، پلیس  ترکیه نیز ساختمان کنسولگری و سفارت هلند در استانبول و آنکارا را محاصره کرد.

امروز نیز تنش ها به صورت بی سابقه ای ادامه یافته و نگرانی هایی را در این زمینه به وجود آورده است.

ترکیه خواستار عدم بازگشت سفیر هلند به آنکارا شد

وزارت امور خارجه ترکیه به سفیر هلند در این کشور ابلاغ کرد که در حال حاضر  تمایلی به بازگشت وی به آنکارا ندارد. سفیر هلند در آنکارا در حال حاضر به منظور استراحت در خارج از ترکیه به سر می برد.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ما موقتا خواستار عدم بازگشت سفیر هلند به آنکارا که در حال حاضر در خارج از ترکیه به سر می برد هستیم.

در همین حال خبرگزاری رویترز از بستن سفارت و کنسولگری هنلد در ترکیه به دلایل امنیتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی ترکیه ساختمان کنسولگری و سفارت هلند در استانبول و آنکارا را محاصره کرده و به هیچ کس اجازه ورود و خروج به آنها را نمی‌دهند.

پایین کشاندن پرچم کنسولگری هلند در استانبول

معترضان ترک با شدت گرفتن تنش‌ها میان هلند و ترکیه، پرچم کنسولگری هلند در «استانبول» را پایین کشیدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات کنندگان تُرک پرچم هلند را از  بالای ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول به پایین کشیدند.

روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز نوشت که تظاهرات کنندگان پرچم ترکیه را بر فراز ساختمان کنسولگری هلند نصب کردند.

 ادامه تنش ها در روابط ترکیه و هلند؛
ادامه تنش ها در روابط ترکیه و هلند؛

نصب پرچم ترکیه به جای تابلوی خیابان «هلند» در آنکارا

پس از پایین کشاندن پرچم هلند، معترضان خشمگین در آنکارا نیز تابلوی «خیابان هلند» را از جاکندند و به جای پرچم ترکیه را نشاندند.
 ادامه تنش ها در روابط ترکیه و هلند؛
تیتر جنجالی روزنامه حامی اردوغان

یکی از روزنامه های ترکی طرفدار اردوغان با انتخاب این تیتر که «ارتش هلند۴۸ هزار نیرو دارد؛ اما ۴۰۰ هزار ترک در این کشور زندگی می‌کنند» جنجال آفرین شد.
 ادامه تنش ها در روابط ترکیه و هلند؛
ییلدیریم: اقدام هلند را به شدیدترین شکل تلافی می‌کنیم

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه امروز (یکشنبه) و در واکنش به اقدام هلند در ممنوعیت پرواز وزیر خارجه به هلند و همچنین ورود وزیر خانواده به کنسولگری ترکیه در روتردام تاکید کرد که ترکیه "به شدیدترین نحو" تلافی خواهد کرد.

ییلدیریم در بیانیه‌ای گفت: از سمت ما به شدیدترین نحو به این وضعیت اعتراض شده است و  به مقامات هلندی انتقال یافته که به سخت ترین شکل این موضوع تلافی خواهد شد.

واکنش سخنگوی اردوغان به اظهارات «گیرت ویلدرز»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در اظهاراتی ضمن «شرم آور» خواندن مواضع و اقدامات اخیر دولت هلند، این اقدامات را «روز سیاه دموکراسی در اروپا» خوانده است.

اظهارات کالین واکنش به اظهارات «گیرت ویلدرز» سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی و انتقاد این مقام ترکیه ای از مواضع دولت هلند علیه آنکارا بود

ویلدرز در توئیتر خطاب به «فاطمه بتول سایان کایا» وزیر امور خانواده ترکیه نوشته بود :‌ «برو بیرون و هرگز (به هلند) برنگرد و لطفا با خودت همه هواداران ترکیه را از هلند ببر».

تماس تلفنی نخست‌وزیر ترکیه با همتای هلندی‌اش 

در پی تشدید این تنش ها، نخست وزیران دو کشور در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

مارک روت، نخست وزیر هلند در این تماس تلفنی ناراحتی خود را از تنش‌های اخیر در روابط دو کشور اعلام کرد و هر دو طرف بر خروج از بحران تاکید کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان