بازدید 2220

رسایی: جریان اصولگرایی دچار دوگانگی شده است/ مستقل آمده‌ام

داوطلب نمایندگی در حوزه انتخابیه اصفهان گفت: با توجه به هم خوردن صف‌بندی‌ها هم اکنون جریان اصولگرایی دچار دوگانگی است، به طوری که در حال حاضر بین اصولگرایان نگاه متفاوت داریم.
کد خبر: ۶۷۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 04 March 2017
حجت الاسلام حمید رسایی که برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در چند شهر برگزار می‌شود و بنده به این دلیل که اصفهان دارای ظرفیت بالا در همه زمینه‌ها است و مردمش به تمام مسایل روز آگاه هستند در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردم.   

وی با بیان اینکه در گذشته نیز بارها به اصفهان سفر کرده و با نخبگان آن ارتباط و سخنرانی داشته‌ام و به خوبی از مشکلات آن آگاه هستم، گفت: مشکلات اصفهان نیز مانند بقیه مناطق کشور است. مشکلاتی از قبیل رکود اقتصادی، بیکاری، ترافیک شهری و البته کمبود آب به ویژه گریبان گیر شرق اصفهان است و نباید از مشکلات  این شهر به سادگی گذشت.   

این سیاستمدار جریان اصولگرا افزود: اصفهان جزء صنعتی‌ترین مناطق کشور است که البته در بخش صنعت نیز مشکلاتی دارد.   

رسایی با بین اینکه به‌عنوان کاندیدای مستقل برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در اصفهان ثبت نام کرده است، تصریح کرد: با دعوت هیچ حزب یا گروهی پا به عرصه انتخابات نگذاشته‌ام، البته با دوستان مختلفی از جریانات سیاسی اصفهان نیز رایزنی و مذاکراتی داشته‌ام.   

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم گفت:  با توجه به به هم خوردن صف‌بندی‌ها هم‌اکنون جریان اصولگرایی دچار یک دوگانگی است، به طوری که در حال حاضر بین اصولگرایان نگاه متفاوت داریم. 

رسایی تأکید کرد: در حال حاضر دو جریان با دو هویت داریم، یکی جریان انقلابی و یکی دیگر جریان غیرانقلابی‌های درون نظام که این‌ها ضد انقلاب نیستند ولی به اصول و مبانی و ارزش‌های انقلابی هم پاییند نیستند.   

وی درباره ویژگی‌های یک نیروی انقلابی افزود: نگاه انقلابی داشتن فرد به این معنا است که او به دنبال اشرافیت و مال اندوزی نباشد و از محرومان و مستضعفان دفاع کند. به فکر کار زیاد برای مردم و کارآمد باشد و استکبار ستیز؛ اما هم اکنون اصولگرایانی داریم که مانند جریان اعتدال و اصلاحات، به دنبال مال اندوزی و اشرافی گری هستند که نمی‌توان این افراد را اصولگرا با نگاه انقلابی نامید.   

رسایی گفت: هم‌اکنون از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا کسانی هستند که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و زندگی آن‌ها با سایر طبقات جامعه فرق می‌کند. یک عنصر انقلابی باید سطح زندگی‌اش مانند سایر طبقات جامعه باشد و پوشاک و لباسش مانند سایر افراد باشد. 

وی گفت: بقای انقلاب در گرو همین اصولی است که ذکر شد. اگر خود را اصولگرا بدانیم اما از این اصول ساده زیستی و حمایت از محرومان پیروی نکنیم و استکبار ستیز نباشیم، نمی‌توانیم خود را انقلابی بدانیم.   

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم خاطرنشان کرد: متأسفانه مجلس طرحی را تصویب کرده است که مدیران دولتی تا 24 میلیون تومان می‌توانند حقوق دریافت کنند. این مصوبات با انقلابی بودن فاصله زیادی دارد و ضد ارزش است. نباید با این طرح‌ها اشرافی گری را ترویج کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل