بازدید 4953

توانمندسازی اقتصادی کرمان کلید خورد

کد خبر: ۶۶۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 01 February 2017
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی امروز به همراه مسئولان این ستاد در آستانه دهه مبارک فجر با بدرقه شهید مدافع حرم در استان کرمان وعده ی رشد اشتغال زایی در استان کرمان را تا دو سال آینده داد، وی همچنین هدف گذاری این ستاد برای رفع مشکلات 4 هزار روستا در مناطق محروم کشور را اعلام نمود که نیمی از آنان تاکنون به صورت صد درصد رفع مشکل شده اند. همچنین افزود تمام پروژه‌های بزرگ ستاد جرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز به سمت مناطق محروم رفته‌اند و 300 هزار شغل ایجاد شده و یک میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در دستور کار قرار گرفته است.توانمندسازی اقتصادی کرمان کلید خورد
 
محمد مخبر  طی مراسم امضای تفاهم نامه با استاندار کرمان که با محوریت توانمندسازی اقتصادی شهرستان راور هدف گذاری شده است، بیان کرد فقر و بیکاری مهمترین تهدید برای کشور است و همه جریانات دلسوز برای امام، انقلاب و دین را جدای از مسایل جریانی و خطی را به یک بسیج عمومی برای ایجاد اشتغال دعوت کرد.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ادامه افزود: استان کرمان یکی از نقاط برجسته در مبارزه با رژیم ستمشاهی و حضور در دوران جنگ تحمیلی است. بزرگان کرمان از جمله شهید باهنر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حلقه اولیه یاران امام خمینی (ره) بودند و امروز نیز سردار سلیمانی و معاون اول رئیس جمهوری از این استان در کنار رهبری و دولت حضور دارند.
محمد مخبر از دینداری و خلوص به عنوان ویژگی منحصربه فرد امام راحل نام برد و افزود : تکیه به مردم رمز موفقیت امام بود که الگو گرفته از رمز موفقیت پیغمبر اسلام (ص) است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: رهبری مردم را به صحنه آورد زیرا امام نظرش این بود که مردم را باید روشن کرد و خطرات را به آنها گوشزد کنیم تا به صحنه بیایند و این اتفاق افتاد و امام در سال 1357 با اقتدار وارد کشور شد. در جنگ هم با ورود مردم به صحنه توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم.
 
محمد مخبر با تاکید بر اینکه امروز در تقابل جدی با دشمن در بحث اقتصادی هستیم، افزود: مقام معظم رهبری بحثی را در تقابل اقتصادی دشمنان با ما دارند که اقتصاد مقاومتی است. مردمی کردن اقتصاد و به صحنه آوردن مردم و ثروتمند کردن مردم عصاره اقتصاد مقاومتی است. نهضتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با همت همه دست اندرکاران و به ویژه استاندار کرمان راه افتاده است و ما نیز قبول کرده‌ایم بخشی از کار را بر عهده گیریم.
 
مخبر با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب طرح برکت ابراز داشت زمانی که استاندار کرمان پیشنهاد مدیریت اقتصادی شهرستان راور را دادند، متوجه شدیم راور تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از جمله مردم متدین، ریشه‌دار، روشن و ولایی و استعداد و ظرفیت لازم را دارد. شمار بیکاران در شهرستان راور زیاد نیست و رفع مشکل این تعداد بیکار با همت، مدیریت و منابع مردم و رهبری استاندار، امام جمعه، فرماندار و نمایندگان کار سختی نیست و مصمم هستیم حداکثر تا دو تا دو سال و نیم آینده هیچ فرد بیکاری در راور نداشته باشیم و تمام امکانات را به کار می گیریم تا این اتفاق با همت مردم و مسئولان بیافتد.
 
در این دیدار، دکتر محمد مخبر گزارشی از اقدامات ستاد در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم استان کرمان ارایه کرد. وی هم‌چنین به برنامه‌های در دست اجرای ستاد در کرمان اشاره کرد و گفت: ستاد طرح‌های زیربنایی، پروژه‌های توانمندسازی اقتصادی و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را برای مناطق محروم کرمان در دست اقدام دارد که با اجرای آن‌ها گام مهمی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی استان برداشته خواهد شد.
 
توانمندسازی اقتصادی کرمان کلید خورد 
 
آیت‌الله جعفری، نماینده‌ی ولی فقیه در استان کرمان هم ضمن تشکر از اقدامات وسیع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و زیرمجموعه‌های آن به‌ویژه بنیاد برکت در زدودن محرومیت از مناطق مختلف کشور، بالاخص در کرمان، برای همه‌ی تلاشگران عرصه‌ی فقرزدایی، کارآفرینی و آبادانی در کشور آرزوی موفقیت کرد.
 
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هیات همراه صبح امروز در مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم نورمحمد رسولي شرکت کردند و با خانواده های شهدای دفاع مقدس از جمله شهید توکلی، شهید زحمتکش و شهید تویسرکانی دیدار کردند.
 
شهید مدافع حرم در فروردین ۹۴ به شهادت رسیده و با توجه به عدم وجود امکان شناسایی به عنوان شهید گمنام در مقبره‌ی شهدای گمنام تهران دفن شده بود؛ اما، حدود سه ماه پیش، با انجام آزمایش دی ان ای هویت او مشخّص شد که پیکر مطهر این شهید به درخواست خانواده‌اش، به استان کرمان منتقل شد.
 
توانمندسازی اقتصادی کرمان کلید خورد 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان