بازدید 14209
۱

حکم اعدام عاملان دستبرد خونین به طلا فروشی

کد خبر: ۶۶۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 29 January 2017
حکم اعدام 2 سارق مسلح که با مجروح کردن چند تن از شهروندان و یکی از نیروهای انتظامی به یک مغازه طلافروشی در نیشابور دستبرد زده بودند، صبح امروز در مشهد و در ملاء عام اجرا می شود.

به گزارش خراسان، ساعت 18:15 سیزدهم مرداد سال 93، چند سارق نقابدار که سوار بر خودرو پژو بودند مقابل یک مغازه طلافروشی در خیابان امام خمینی(ره) نیشابور توقف کردند. در این هنگام 2 تن از دزدان نقابدار در حالی که سلاح گرم در دست داشتند وارد طلافروشی شدند و با ایجاد رعب و وحشت در محل و تهدید به مرگ طلافروش، مقادیری طلا را جمع آوری کرده و داخل کیسه ریختند اما آن ها هنگام خروج از مغازه و در کمال ناباوری با نیروهای انتظامی رو به رو شدند که در پی اطلاع شهروندان به پلیس 110، خود را به محل حادثه رسانده بودند.

مهاجمان نقابدار که خود را در معرض دستگیری می دیدند برای فرار از چنگ قانون، اقدام به شلیک به سوی مأموران و رهگذران کردند. آنان با ایجاد رعب و وحشتی مرگبار، بی رحمانه ماشه سلاح را می فشردند تا این که دو رهگذر و یکی از مأموران بر اثر شلیک های آنان نقش بر زمین شدند. مأموران انتظامی نیز برای حفاظت از جان مردم اقدام به شلیک های هوایی می کردند تا این که دزدان مسلح خود را به خودرو پژو رساندند و از محل حادثه گریختند.

دقایقی بعد با انتقال مجروحان این سرقت مسلحانه خونین به مرکز درمانی، تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای ردیابی و شناسایی دزدان مسلح آغاز شد و طرح مهار در خیابان های اطراف به اجرا درآمد. در حالی که عنوان می شد سارقان حدود 4 کیلوگرم طلا را به سرقت برده اند، خودرو مورد استفاده آنان در یکی از خیابان های نیشابور کشف و مشخص شد که آنان با تعویض خودرو به مکان نامعلومی گریخته اند.

گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز وارد عمل شدند و با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی در دادسرای انقلاب مشهد به رصدهای اطلاعاتی پرداختند.

حدود 4 ماه از ماجرای سرقت مسلحانه می گذشت که کارآگاهان به سرنخ هایی از مخفیگاه دزدان فراری در مشهد دست یافتند و با کسب دستوری از سوی قاضی حیدری (قاضی کشیک دادسرا در زمان حادثه) عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند. کارآگاهان در 2 گروه عملیاتی از پلیس آگاهی خراسان رضوی و نیشابور به طور همزمان وارد عملیات شدند تا این که بامداد پنجم آذر سال 93، 4 سارق مسلح را به همراه 4 زن دستگیر کردند.

متهمان پس از بازجویی های مقدماتی روانه نیشابور شدند و به بازسازی چگونگی ارتکاب سرقت مسلحانه پرداختند. در حالی که حدود 2 کیلوگرم طلای مسروقه از مخفیگاه دزدان نقابدار کشف شده بود، کیفرخواست این پرونده به اتهام «محارب» در دادسرای نیشابور صادر شد و این پرونده در شعبه هفتم دادگاه انقلاب مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت. گزارش خراسان حاکی است: با توجه به ایجاد رعب و وحشت دزدان مسلح و شلیک به سوی مردم و همچنین محتویات پرونده و اقاریر صریح متهمان، مقام قضایی رأی به اعدام 2 تن از دزدان مسلح در ملاء عام به اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه داد. رأی صادره از سوی دادگاه مورد اعتراض متهمان و وکلای آنان قرار گرفت و برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارجاع شد اما قضات دیوان عالی نیز رأی بر «محارب بودن» 2 متهم 23 و 22 ساله دادند و بدین ترتیب پرونده سرقت مسلحانه خونین به اجرای احکام ارسال شد.
 
بنابر این گزارش، حکم اعدام 2 سارق مذکور صبح امروز در منطقه اسماعیل آبادودر نزدیکی کلانتری سپاد مشهد در حالی اجرا می شود که قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان)، قضات اجرای احکام و دیگر مسئولان قضایی و فرماندهان انتظامی در محل اجرای حکم حضور خواهند داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
خدا راشکر. اگر چه اعدام برای اینها کم هست ولی خوبست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان