بازدید 4239

کوچ مسجد جامعی از شورای شهر به کتابخانه ملی

کد خبر: ۶۵۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 17 January 2017
هفته قبل بود که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رفتن احمد مسجدجامعی، از شورای شهر به کتابخانه ملی منتشر شد، تأیید یا تکذیب نهایی این خبر منتشر نشد اما نهایتا روز گذشته خبر رفتن قطعی این عضو باسابقه اصلاح‌طلب شورا با انتشار تصویر درخواست استعفای او منتشر شد.
 
به گزارش شرق، مسجدجامعی در نامه‌ای به رئیس شورای شهر تهران رسما از سمت خود استعفا داد. او این نامه را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و خبر کناره‌گیری‌اش را از شورای شهر تهران رسما اعلام کرد.
 
وی در این استعفانامه که خطاب به مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نوشته شده، آورده است: «با توجه به پیشنهاد رئیس‌جمهور برای انجام وظیفه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، استعفای خود را از عضویت شورای اسلامی شهر تهران به استناد بند ٢ ماده ٢٨ قانون شوراها اعلام می‌کنم». این عضو شورای شهر تهران در ادامه نوشت: «بر خود فرض می‌دانم از تمامی همکاران عزیزم به واسطه محبت و همراهی‌شان در دوره سوم و چهارم قدردانی کرده و اعتلای روزافزون این نهاد مردم‌سالار را از خداوند منان مسئلت می‌دارم».
 
هفته گذشته وقتی گمانه‌زنی اولیه دراین‌باره منتشر شد، مسجدجامعی خودش درباره این موضوع صحبت نکرد و اعضای دیگر شورا هم که مخاطب این سؤال بودند، اعلام کردند که اطلاعی ندارند.
 
محمدمهدی تندگویان یکی از کسانی بود که به برخی واکنش‌ها و اظهارات مسجدجامعی در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی من از نحوه گفتار مسجدجامعی این است که از شورا برود؛ خستگی از شورا و ناکارآمدی کل شورا از جمله این دلایل است؛ چراکه بعضا مسجدجامعی عنوان کرده که در این سال‌ها شورا کارآمد نبوده است. درحالی‌که تنها چند ماه از عمر شورای چهارم مانده است، این خروج تبعات و بازتاب خوبی برای شورای شهر ندارد. چه اینکه مسجدجامعی به‌عنوان یکی از اعضای باسابقه شورا و یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای جریان اصلاح‌طلب در شورا حضور دارد و خروج او، در وهله اول می‌تواند دلیل مشخصی بر ناکارایی و اثرگذاری‌ شورا یا برای شورا داشته باشد. شورای چهارم از همان ابتدای تشکیل که هم‌زمان با فعالیت دولت یازدهم بود، چند عضو اصلی خود را از دست داد و اعضای علی‌البدل وارد شورا شدند. با رفتن مسجدجامعی، افشین حبیب‌زاده که عضو علی‌البدل شورا و اصلاح‌طلب است، به شورای شهر راه پیدا خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر