بازدید 20253
در نامه‌ای سرگشاده مطرح شد:

آقای رئیس جمهور، با این طرح می‌توان چهار نشان را هدف قرار داد

ایران از نظر مصرف سوخت چه سوخت وسائل نقلیه اعم از عمومی و خصوصی و چه مصرف خانگی اگر در جهان مقام اول را نداشته باشد در ردیف‌های بالای جدول پرمصرف جهانی می‌باشد و متاسفانه به حمایت از تولید اتومبیل‌های پرمصرف داخلی و آلوده کننده هوا که کلان شهرها را به تعطیلی کشانده ادامه می‌دهیم، در حالی‌که نمی دانم این حمایت چه معنا و مفهومی دارد و لابد از ما بهتران حتما می دانند.
کد خبر: ۶۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 13 January 2017
با این طرح هم می توان شغل آفرید، هم می توان مانع از اتلاف سرمایه ملی شد، هم در کاهش آلودگی هوا گامی موثر برداشت و هم به خزانه دولت کمک کرد؛ طرحی ساده که یکی از اساتید دانشگاه در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور ارائه داده و امید دارد در این روزها که بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی جریان دارد، مورد توجه قرار گیرد.
 
به گزارش «تابناک»، نعمت احمدی، استاد دانشگاه و وکیل دادگستری در ابتدا به چرایی ارائه این نامه به صورت «سرگشاده» پرداخته و در ادامه به تشریح طرحی می پردازد که امیدوار است مورد توجه قانون گذاران و دولت مردان قرار گرفته و دستمایه ایجاد تحولی در کشورمان شود. تحولی که در سایه آن بتوان به برخی مشکلات موجود فائق آمد و آمار مصرف بسیار زیاد انرژی در کشورمان را کاهش داد.
 
متن این نامه بدین شرح است:
 
«به نام خداوند جان و خرد »
جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری ایران
 
با اهدا سلام؛
این نوشته نه مربوط به حقوق‌های نجومی است، نه املاک نجومی، نه از هزینه انتخابات می پرسم و نه از وجوهاتی که باید به حساب دولت باشند و به هر علت به حساب شخصی تبدیل شدند و خلاف اصل ۵۳ قانون اساسی عمل شد. لابد با توجه به جایگاه شرعی مسئولین و دقت در حلال و حرام شرعأ عمل مباح بوده است.

نوشته حاضر از آن بابت برایم مهم است و به صورت نامه سرگشاده تنظیم شد در حالیکه این امکان مقدور بود که به پاس همزمانی سال های تحصیل با شما در دانشکده حقوق دانشگاه تهران وقت و فرصتی ولو چند دقیقه ای به این حقیر اختصاص دهید و نامه را تحویل شخص شما بدهم. خواستم عمومی بشود تا دیگران هم در جریان قرار گیرند که فی‌الواقع می شود با طرحی ساده از فردی غیرمتخصص مانند من، هم شغل ایجاد کرد، هم مانع هدر رفتن سرمایه شد و هم از آلوده شدن بیشتر هوا جلوگیری کرد و هم به خزانه دولت کمک کرد.

این خواسته را تحت عنوان نامه سرگشاده به اجبار از طریق فضای مجازی خدمت‌تان عرضه می‌دارم به دو علت:
۱- تاثیر رسانه جدید مجازی و عمق نفوذ آن
۲- فرصتی که با تصویب برنامه توسعه ششم و عدم طرح موضوع از دست می رود

پاییز امسال شدیدترین سرما را در طول دهه‌های گذشته تحمل کردیم و زمستان زودرس مصرف مواد سوختی را افزایش داد، به نحوی که در دهه نخست دی ماه مواجهه با افت گاز در مناطقی از کشور شده‌ایم و اختلاف ایران با ترکمنستان در مورد گاز وارداتی و قطع آن به وسیله طرف ترکمنستانی هم آسیب‌پذیری کشور در مقابل گاز مصرفی وارداتی را نشان داد، ایران از نظر مصرف سوخت چه سوخت وسائل نقلیه اعم از عمومی و خصوصی و چه مصرف خانگی اگر در جهان مقام اول را نداشته باشد در ردیف‌های بالای جدول پرمصرف جهانی می‌باشد و متاسفانه به حمایت از تولید اتومبیل‌های پرمصرف داخلی و آلوده کننده هوا که کلان شهرها را به تعطیلی کشانده ادامه می‌دهیم، در حالی‌که نمی دانم این حمایت چه معنا و مفهومی دارد و لابد از ما بهتران حتما بهتر می دانند که تولید وسیله نقلیه غیراستاندارد و حمایت از تولید آن علی‌رغم مقرون به صرفه بودن استفاده از اتومبیل خارجی یا الزام شرکت های تولید کننده داخلی به رعایت استانداردهای بین المللی چرا کماکان در کشور تولید می شود.

اما مصرف سوخت خانگی فکر نکنم حمایت از ما بهترانی داشته باشد که از این حمایت سود ببرند و تنها بر می گردد به سوء مدیریت که می توان با یک برنامه ریزی ساده و قابل اجرا در فرصتی کم هم مصرف سوخت را به حد استاندارد جهانی رساند و هم شغل ایجاد کرد و هم از بهینه سازی مصرف سوخت به خزانه دولت کمک کرد و آن تغییر - درب و پنجره‌های سنتی به درب و پنجره دوجداره - است که مانع از خروج گرما و سرما به گفته کارشناسان تا ۳۰ درصد می‌گردد و اگر مقاوم‌سازی دیوارها هم صورت گیرد مصرف به نصف خواهد رسید.

و اما علت نوشتن این نامه به ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی
 
برنامه توسعه ششم در مجلس در حال بررسی است و چشم‌انداز ۵ ساله توسعه کشور در حال تصویب است درخواستی از نمایندگان مجلس داشتم که تحت عنوان - پیشنهادی ساده به مجلس در برنامه توسعه ششم - که در شماره ۳۲۲۴ مورخ چهارشنبه ۱۵ دی ماه سال ۹۵ - در یک روزنامه چاپ شد. ده‌ها تلفن و نوشته از طرف خوانندگان و دلسوزان داشتم دریغ از نیم نگاهی از سوی نمایندگان مجلس که نوشته خطاب به آنان بود، لابد به علت شرکت در جلسات فشرده هر روزه صبح و عصر مجلس برای بررسی برنامه ششم توسعه، فرصت روزنامه خواندن ولو تورق آن را ندارد و الا مگر می شود مجلسی با ۲۹۰ نماینده و داشتن کمیسیون های تخصصی در حال بررسی برنامه ششم توسعه، به درخواست نویسنده ای بی طرف و دلسوز که مطلبش در صفحه اول روزنامه و خطاب به نمایندگان چاپ شد حتی یک تلفن نداشته باشد؟
 
روابط عمومی مجلس که درجه حساسیتش نسبت به بعض مسائل را دیده‌ایم هم کمترین واکنشی نشان ندهد، سرگرم بودن نمایندگان لابد به مسائل مهم تر از پیدا کردن راهکاری برای کاهش آلودگی هوا، ایجاد اشتغال و کاستن از مصرف سوخت که نیازی به کشور تازه مستقل شده ترکمنستان نداشته باشیم آن‌هم کشوری که برخلاف قرارداد منعقده که تحت هیچ شرایطی حتی عدم پرداخت وجه گاز در مدت قرارداد نمی تواند شیرگاز را قطع کند و با تاسف قطع کرده و تنها کاری که از مسئولین گاز ایران برآمده، توصیه به مصرف کنندگان که به خاطر دیگر هموطنان مصرف گاز خود را کنترل کنید می باشد.

و اما راهکار اینجانب ... بدوا به عرض می رسانم نه در و پنجره سازم و نه شرکت نصب در و پنجره دوجداره دارم، اما تجربه شخصی من که باعث شد مصرف گاز منزل - دفتر کار و کتابخانه شخصی ام به نصف کاهش پیدا کند وادارم ساخت که مطلب - سخنی با نمایندگان مجلس - را نوشته و چون توجهی از ناحیه نمایندگان به طرحم نشد و به زودی مجلسیان با این سرعتی که در تصویب مواد برنامه ششم توسعه به کار می برند، از تصویب نهایی می گذرد و ماده و تبصره ای به این مهم اختصاص نخواهد یافت مجبور شدم مزاحم شما بشوم و اما پیشنهاد:

می‌دانید که مصرف سوخت خانگی ایران کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت به تنهایی برابر با چندین کشور پرجمعیت اروپایی است و ریشه مصرف علاوه بر آنکه به سیستم گرمایش ما که از استاندار اولیه برخوردار نیست و باید روزآمد شود، برمی گردد به نوع پنجره و درب های معمولی که بیشترین فرار انرژی را باعث می شوند با جایگزینی در و پنجره های فعلی با درب و پنجره دو جداره که سال‌هاست در کشورهای توسعه یافته و پیش رفته الزامی شده و درب و پنجره های فعلی ایران را در دیگر کشورها نمی توان یافت. تغییر در و پنجره‌های فعلی به در و پنجره دوجداره هیچ آسیبی به اصل بنا وارد نمی آورد و قابل نصب بر روی چارچوب‌های منصوب فعلی می‌باشد و اما طرح پیشنهادی نگارنده:


۱- نیازی به بودجه دولتی نیست و تأمین هزینه آن از منابع بانکی امکان پذیر است.

۲- با جدولی ساده می توان هزینه یک متر در و پنجره دوجداره و نصب آن را محاسبه و اعتبار آن را از منابع بانکی با بهره آن در نظر گرفت.

۳- مواد اولیه درب و پنجره عمدتا در ایران موجود و قابل تولید است شرکت‌هایی تاسیس و با ساخت مواد اولیه در و پنجره از آنان حمایت کرد.

۴- وجهی بابت تغییر در و پنجره به کسی پرداخت نمی‌شود. شرکت‌های طرف قرارداد که در هر استان و شهر تشکیل می شوند و کار تغییر پنجره ها را بر عهده می گیرند از طریق بانک های طرف قرارداد پرداخت می شود.
 
۵- مبلغ هزینه شده از منابع بانکی پرداخت و با تقسیط آن ظرف مدت و مهلت معین مثلا ۳ یا ۵ سال بر روی فیش مصرفی آب و گاز منازل از مصرف کننده اخذ می‌شود و فشاری بر خانواده‌ها وارد نخواهد شد.
 
۶- از آنجایی که مصرف سوخت حداقل تا ۳۰% کاهش خواهد یافت اقساط طوری تنظیم بشوند که خانواده ها مبلغی بیش از آنچه امروزه می‌پردازند، پرداخت نکنند و بعد از مدتی کاهش مصرف سوخت به کمک خانوار خواهد آمد.
 
۷- تعداد ساختمان های موجود در کشور نمی دانم چه تعداد می باشد. ظرف مدتی که این نوسازی صورت می گیرد، اشتغالی که به وجود می آورد به کمک دولت خواهد آمد که از منابع غیردولتی توانسته شغل ایجاد کند و شرکت‌های تولید کننده ابزار در و پنجره با تکیه برتولید رقابتی، بعد از خاتمه طرح می‌توانند در سطح منطقه هم وارد بازار منطقه‌ای شوند.
 
۸- دولت با کنترل سوخت منازل و کارگاه‌ها و اماکن دولتی بی نیاز از واردات گاز از دیگر کشورها، جایگاه خود را به عنوان کشورصادر کننده گاز در منطقه و بازار پرمصرف جهان تثبیت خواهد کرد.
 
۹- مابه التفاوت سوخت فعلی با بعد از اجرای طرح صرف مقاوم سازی دیوارها و تغییر ساخت و ساز خواهد شد.
 
۱۰- برای شروع کار پیشنهاد می شود در ۳ نقطه از کشور - سردسیر - معتدل - گرمسیر- شهرهایی به عنوان الگو انتخاب و با اجرای طرح میزان مصرف گاز و گازوئیل و نفت سفید فعلی محاسبه و بعد از اجرای طرح مابه التفاوت آن تعیین، تفاوت مصرف که رقم بالائی خواهد بود، می تواند انگیزه اجرای طرح در سرتاسر کشور باشد و از این تاریخ گواهی پایان کار یا مجوز ساخت و ساز به هیچ بنائی بدون نصب دروپنجره دوجداره و نیز مقاوم سازی دیوارها داده نشود.

با عذرخواهی از تطویل کلام
نعمت احمدی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹۷
نامه ای که حرف دل مردم مظلوم و بی پناه شهرهای آلوده است. ای کاش میتوانستم در حد خودم از حق خودم علیه این آلودگی و این خودروسازی به جایی شکایت ببرم.
لطفا دقت کنید که پنجره های دو جداره دست ساز و غیر کارخانه ای زیادی در کشور تولید می شود که به علت اینکه گاز ارگون در میان دو جداره تزریق نمیشود و یا شرایط خلا ایجاد نمی شود تقریبا فرق زیادی با پنچره های معمولی ندارند.
از نمایندگانی که عجولانه طرحها و لوایح را بدون کار کارشناسی تصویب میکنند فقط یک نتیجه میتوان گرفت : این گروه از نمایندگان فرقی با دشمنان خارج از مرز ندارند چون هردو در راه ضربه زدن به ایران قدم گذاشته اند.
باشه !!!
پیشنهاد خوبی است.ما هم پیشنهاد میکنیم در اقدام نخست توسط خود دولت انجام شود و ساختمان های دولتی و مدرسه ها و دانشگاه ها اجرایی شود و هزینه آن نیز از کسر کردن کمی از حقوق های نجومی و کاهش حقوق برخی که نیازی هم نبوده اینقدر افزایش حقوق داشته باشند صورت گیرد.مطمئن باشید پول هست. یا از برخی ریخت و پاش ها کم کرده شود و این کار خوب انجام گیرد که مجبور به جایگزین کردن گاز اداره ها با سوخت مایع نشویم. و باز هم تاکید میکنم اگر این کار شروع شود در مراحل بعدی مردم از این کار استقبال کرده و فراگیر می شود.
با سپاس
نیکو گفته اند راه درست نگاشته اند درود....
باز هم اشتباه در تایپ! چرا نامه ای سرگشاده را نامهای سرگشاده نوشته اید؟
انشالا که اجرا شود
اگر فضای مجازی نبود انعکاس اخبار آلودگی هوا و مشکلات مردم را با این صدا و سیمایی که داریم اینطور می دیدیم :
- شبکه یک : هوا عالیست.
- شبکه دو : آلودگی به صفر رسید
- شبکه سه : پاک ترین هوای چهل سال گذشته را داریم
- شبکه چهار : خودروهای ساخت داخل یورو ۲۲ هستند.
- شبکه پنج : تهرانی ها سالم ترین هوای پاک ترین پایتخت جهان و حومه (منظومه شمسی) را تنفس میکنند.
- شبکه خبر : خبر فوری: سرطان در کشور ریشه کن شد
- شبکه مستند : بیماران قلبی ریوی نداریم.
جناب احمدی چون رانتی نداری کارت به جایی نمی رسد. کاش شرکت در و پنجره سازی داشتی و مجبور می شدی رابطه ای با بزرگان برقرار کنی و سیاستت را اساسی پیش ببری. این جوری ما را هم سر کار گذاشتی.
روحانی حرف شما را نمیشنود!
حرف فیلم ساز سیاه نما و پول گیرنده از قطریها را میشنود.
از این فرد کاری بر نمی آید جز تاراج منابع و ثروت ایران.
چرا به این طرح ها همیشه به دید بی کلاسی و نشدنی و اجرانشدنی نگاه میکنیم. بسم الله! از یک جا باید شروع کرد دیگه. چرا مصرف سوخت ما باید چندبرابر اروپایی باشه که خیلی خیلی هواش از ایران سردتره؟! خب به خاطر همین چیزهاست دیگه. البته به دولتی که دنبال حذف کارت سوخته امیدی نیست، فقط بلده قبض گاز پاییز با تعرفه تابستونه حساب کنه و مردم با مبلغ های نجومی بیچاره کنه. (خودم طرفدار دولتم ولی انتقادم میکنم)
اعتماد مردم ولو اعتماد ۵۰ درصدی به خبرهای فضای مجازی شبکه های اجتماعی بیشتر از روزنامه ها و رسانه ملی شده
حاجی اینی که گفتی توی مقررارت ملی ، مبحث نوزده هستش ولی کیه که عمل کنه.
واینکه نزدیک ۶۰ درصد آلودگی هوای شهرها به خاطر ماشینه.
بعدش قرار نیست هر چی به ذهن هر غیرمتخصص رسید بشه نامه سرگشاده. چون این مباحثی که شما گفتید کارگرهای حوزه ساختمان میدونن چه برسه به متخصصین این حوزه. ولی در مملکتت ما خیلی از قوانین به هر دلیلی اجرا نمیشه.
پی نوشت.‌غیرمتخصص را خود شما به خودتون گفتید.
پی نوشت۲. مشکل مملکت ما اینه که هر غیرمتخصصی میاد نظر میده.
very good
اي بابا دلت خوشه اصلا كسي به فكر نيست چون سياست كلان كشور چيز ديگري تعريف شده
بسیار طرح عاقلانه، دلسوزانه و بجایی بود، امیدوارم که با این طرح موافقت بشه
ان شاء الله
به این می گویند امر به معروف و نهی از منکر اسلامی نه اینکه بروی بزنی به تخت سینه یک جوان که چرا آستین کوتاه پوشیده ای .
به نظر من قسمت دوم نامه یعنی تعویض پنجره ها کاملا صحیح است و از انجا که هزینه تعویض پیش بینی شده و نحوه بازپرداخت وام نیز پیشنهاد شده طرح قابل اجرا میباشد
پیشنهاد بسیار معقولی است. الودگی هوا هم کاهش پیدا می کند.
با سپاس ؛ بسیار عالی بود ؛ امیدوارم به آن توجه شود
انتظار داشتم که یک متخصص حقوق فکرش را متوجه پس گرفتن اموال بلوکه شده ایران در خارج ؛ بد عهدی ترکمنها ، استرداد مجرمان اقتصادی و ... بنماید . تابناک فکر نمی کنی که صرفه جویی در اتلاف انرژی از درو پنجره به فکر اشخاصی در سازمان بهینه سازی و دیگر مردم رسیده باشد . حتما این آقا یا فامیل شما است یا آنقدر سایت تان افت کرده که دیگر متخصصان برای شما مقاله نمی فرستند.
جناب نعمتی متاسفانه ما از این درو پنجره های جدید استفاده می کنیم ولی اصلا در گرم نگهداشتن خانه تاثیری نداشته چون ظاهرا کیفیت آن خوب نیست و تزریق گاز بین دو لایه انجام نمی شود به سبب گران بودن...:|
درود بر نعمت احمدی
پیشنهاد بسیار بجایی است یک راه دیگر این است که برای تبدیل در و پنجره های قدیمی به دوجداره وام قرض الحسنه دو ساله بدهند
باعث تاسف است که اصول بدیهی تاسیسات و صرفه جویی در مصرف انرژی باید از طرف یک وکیل دعاوی به صورت نامه سرگشاده به رییس جمهور نوشته شود البته کلا نامه آقای احمدی درست است ولی کامل نیست اصول صرفه جویی در مصرف انرژی و آب در ساختمانها چند سالی است تدوین شده و از طرف نظام مهندسی برای اجرا به ناظرین ابلاغ می شود امید است با حمایت قانون و جریمه خاطیان در عرض یک دهه بتوان گام موثری در بهینه سازی مصرف برداشت اما نکات زیادی در نامه آقای احمدی مفقود است که از جمله به اجبار در تنظیم دوره ای سیستمهای گرمایشی منازل و کارگاهها و تفکیک کنتور آب برای هر خانواده و...در بخش سوخت خودرو ممنوعیت ساخت و واردات خودروهای پر مصرف می باشد که تاکنون کسی به ضرورت آنها گویا پی نبرده است
جناب آقای دکتر احمدی
طرح بسیار جالب، ضروری و قابل اعتنایی است ولی به نظر می رسد با این ظرافتی که شما مرحله بندی کرده اید همانند بسیاری از طرح های دیگر بانکی نه تنها منابع در آن مسیری که باید قرار گیرند، قرار نمی گیرند بلکه یک باب جدیدی برای برخی اختلاس ها و کج روی های مالی در کشور ایجاد می شود که ضررش از سوخت هدر رفت فعلی به مراتب بیشتر است. به نظر می رسد باید مردم را توجیه و ترغیب کرد تا خود یک فکری برای این معضل کنند به کمک های بانکب نمی توان امیدوار بود.
طرح به نظر منطقی میرسه. با توجوه به اینکه علت اصلی وارونگی هوا در زمستان عموما سیستمهای گرمایشی منازل و ادارات است (آلودگی ناشی از احتراق گاز) به نظر میرسد با تعامل وزارت نیرو و شهرداریها قابل بررسی و اجرا باشد.
آقای احمدی خسته نباشی
متاسفانه سازمان عریض و طویلی بنام بهینه سازی مصرف سوخت ایجاد شده که خود مانع بزرگی در کاهش مصرف سوختهای فسیلی است. افراد این سازمان حتی حاضر به ایجاد ارتباط با مردم نیستند. چون خودشان از اعضای مافیای واردات بنزین و سوخت هستند. اگر ما دوست داریم کلان شهرها آلوده نباشند ،چرا از خودروهای هوائی و برقی استفاده نمی کنیم؟مگر هوای فشرده نیاز به واردات دارد؟صف جایگاه میخواهد؟در حال حاضر این نوع خودروها در فرانسه ،کره جنوبی ، هند ، ژاپن، و امریکا دارند کارمیکنند و هیچ آلودگی هم ندارند. مشکل ما مافیای ثروت اندوزی است که همه چیز را فقط برای خود میخواهد.دلالها اقتصاد مملکت را قبضه کرده اند.
ضمن عرض تبریک به ایشان و تابناک بمناسبت نشر این طرح امیدوارم این حرکت سرآغاز روند میمونی با نشر ایده ها و طرح ها باشد

و

حتی پیشنهاد می کنم رسانه ها بویژه تابناک قبول زحمت کند یک بخش و منوی تخصصی به نشر ایده ها و طرح ها خطاب به مدیران تصمیم گیر اختصاص دهد

البته مشروط بر اینکه حق التالیف شایسته آنها توسط مدیران رعایت شود که مکانیزم اجرای این روش می تواند حمایت و صیانت وزارت فرهنگ از این حرکت باشد
ریشه بسیاری از مشکلات داخلی ما از خود ماست. رانت، اختلاس، ارتشا، تهمت، دورغ، ربا، فحشا، تبعیض، ظلم، سعید تاجیک، همه اینها از سو مدیریت است.
استاد بزرگوار از لحاظ اقتصاد خانواده خوب چرتکه انداختی اما به فکر شرکت گاز و اقتصاد دولت نبودی . نفت که اگر تحریم هم نباشد قیمتش پایین اومده برای گاز هم مشتری درست حسابی نداریم میموند مصرف داخلی . آخه باید پول یارانه مردم از جیب خودشون دربیاد با کم مصرف کردن گاز دولت با این مصیبت چه کار بکند .
با این طرح موافقم.مندلیف شیمیدان مشهور گفته است که آتش زدن نفت و سوخت های فسیلی شبیه این است که برای گرم کردن خانه اسکناس های پول را بسوزانیم.
نظرشون عالی بود
کاش مسئولین حداقل پاسخ دکتر احمدی رو میدادن. اگر درست میگن که چرا از این افکار حمایت نمیشه و اجرایی نمیشن، اگرم اجرایی نیست که بیان و دلیل بیارن.
مشابه دکتر احمدی که شرکت درب و پنجره ندارن، منم نسبتی با دکتر احمدی ندارم که ذی نفع باشم
لایک !!
اشکال ندارد به جای اتوبوس و قطار هواپیما می خریم .خوش به حال کارگران فرانسویی که همه جا طرفدار دارند
به طرح پیشنهادی جناب دکتر میتوان بازبینی و بهینه سازی کلیه رگولاتورهای مشترکان که عموما پرت گاز دارند را اضافه نمود
پاسخ ها
علي پناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي ماده 18 (فصل پنجم)
دولتمردان ما در،فکر طرحهایی به مراتب مهمتر از این هستند، در و پنجره براشون آفت کلاس داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
فصل پنجم: مصرفكنندگان انرژي در بخش ساختمان و شهرسازي
ماده18ـ در اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، وزارت مسكن و شهرسازي موظف است
آييننامـههاي صرفهجويي مصرف انرژي در ساختمانها را با جهتگيري به سوي ساختمان سبز و همچنين
شهرسازي را منطبق بر الگوي مذكور با همكاري وزارتخانههاي نفت، نيرو، كشور و معاونت برنامهريزي و
نظارت راهبردي رئيس جمهور ظرف يكسال بعد از تصويب اين قانون تهيه و به تصويب هيأت وزيران
برساند.
آييننامههاي اجرائي شامل معيارها و مشخصات فني مصرف انرژي ساختمان سبز حداكثر ظرف ششماه
پس از تصويب اين قانون بهگونهاي كه تمامي ضوابط خاص در طراحي و ساخت از ديدگاه مديريت انرژي و
محيط زيست از جمله كاهش آلودگي و نياز به كمترين حد انرژيهاي تجديدناپذير در آنها لحاظ شده باشد،
در كارگروه موضوع ماده(11) اين قانون تهيه و بهتصويب هيأتوزيران ميرسد.
تبصره ـ الگوي مصرف برق و گازطبيعي به ازاء هر مترمربع ساختمان به پيشنهاد مشترك وزارتخانههاي
نفت، نيرو و مسكن و شهرسازي بهتصويب شورايعالي انرژي ميرسد. مصارف برق و گازطبيعي مازاد بر
الگوي مصرف مشمول حداكثر صددرصد(100%) افزايش قيمت خواهد شد. وجوه اضافي أخذ شده به حساب
درآمد عمومي نزد خزانهداري كل كشور واريز و براساس قانون هدفمندكردن يارانهها و قانون بودجه سالانه و
بهترتيب مقرر در ماده(73) اين قانون هزينه ميشود.
ماده19ـ صـدور گواهي پايان كار توسط شهـرداريها و يا ساير مراجع مربوط، منوط به رعايت ضوابط، مقررات
و آييننامههاي موضوع ماده(18) اين قانون است.
ماده20ـ كليه مؤسسات دولتي و عمومي موظفند ظرف پنج سال پس از تصويب اين قانون با تعبيه
سامانههاي كنترلي لازم براي مصرف انواع حاملهاي انرژي در ساختمانهاي اداري خود مطابق با آييننامههاي
موضوع ماده(18) اين قانون اقدام نمايند.
ماده21ـ كليه دستگاههاي اجرائي و عمومي موظفند به انجام مميزي انرژي بهمنظور اجراء و كنترل سامانه
مديريت انرژي در ساختمانهاي مربوطه و آموزش كاركنان خود اقدام نمايند.
ماده22ـ مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران با همكاري وزارت مسكن و شهرسازي موظف است
نسبت به تهيه و تدوين استانداردهاي مصالح ساختماني با اولويت اقلام مرتبط با انرژيبري ساختمان، اقدام
نمايد و بهتصويب كارگروه موضوع ماده(11) اين قانون برساند.
مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مكلف است نسبت به ابلاغ اين استانداردها و نظارت بر حسن
اجراي آن اقدام نمايد.
ماده23ـ شهرداريها و ساير مراجع صدور پروانه و كنترل و نظارت بر اجراي ساختمان و ساير اشخاص حقيقي
و حقوقي موضوع ماده(34) قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان مصوب 1374/12/22 مسؤوليت اجراي
اين فصل از قانون را برعهده دارند و دستگاههاي اجرائي و مؤسسات ذيربط موظف به همكاري در اين زمينه
خواهند بود. وزارت مسكن و شهرسازي هر سال گزارش نظارتي از عملكرد دستگاههاي اجرائي ذيربط را به
هيأت وزيران و مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهد كرد.
آقای دکتر متوجه هستند که ما در کشوری زندگی میکنیم که رانت مشکلی جدی است و اقتصاد ما هم بدلیل دخالت دولت فسادزده هست.
فردا کدوم شرکت های درب و پنجره ساز قراره که در این طرح شرکت کنند؟ سلامت مناقصه را کی تضمین میکنه؟
دوجداره داریم تا دوجداره... بعضیها فقط اتلاف پوله و من مطمئنم که با رانت و رابطه اشغال دست مردم میرسه ولی پول درجه یک گرفته میشه.
آقای دکتر کاری را که درش تخصص داری بکن. ما آدم سالم میخواهیم نه طرح اقتصادی. مدیر مستقل کارآمد میخواهیم که فقط از خدا بترسه. پیشنهادهای خیلی مدون تر از این هم شکست میخورند.
طرح خوبی است.کاش گوش شنوایی هم باشد.
دو مشکل منافع کلان کشور را در تنگنا قرار داده است. اول اینکه سیاستگزاران و تصمیم گیران همواره درآمد را در محل هزینه جستجو می کنند. اگر برای مترو هزینه می کنند می گویند هزینه بلیط برای آنکه به صرفه باشد باید بالا رود. دریغ از اینکه مقداری از درآمد این کار را می توان در جایی دیگر مثلاً کاهش بنزین، کاهش آلودگی هوا و بیماری یافت.
دوم اینکه در مبحث انرژی در ساختمان سازی، سازنده ساختمان با ناظر طرف است و وقتی مالک جدید برای سکونت وارد ساختمان می شود و اثری از اجرای قوانین نمی بیند، راهی برای حفظ منافع خود و به طبع آن منافع ملی ندارد.
با عنایت به مطالب بالا اضافه می کنم در سفری که به ترکیه ار مسیر زمینی چند سال پیش داشتم حتی در مناطق بسیار سرد سیر هم مرز با ایران کلیه خانه ها و ادارات همگی از آبگرمکن خورشیدی استفاده می کنند جالب است که حتی در هتل ها نیز برای هر سوئیت یک آیگرمکن خورشیدی دارند که ضمن کاهش بسیار زیاد هزینه سوخت که در آنجا کمر شکن است باعث اشتغال زایی زیادی شده در کشور ما حتی به شهرهای وسط کویر هم حاضر شده اند لوله کشی گاز کنند و در حالی که این شهرها همه روزهای سال می توانند از پانل های خورشیدی استفاده کنند نمی دانم چرا حمایت نمی شود حتی با جایگزینی بخاری های گازی پر مصزف کم بازده با پکیج های کم مصرف که خودم به عینه مشاهده کردم که برای واحد حدود 200 متر در سردترین ماههای سال در تبریز حدود 80 هزار تومان قبض گاز آمده بود ولی برای بخاری گازی که در خانه 140 متری بصورت 2 تایی کارمی کردند و در عین حال بعضی جاهای خانه هم سرد بودند حدود 300 هزار تومان پول گاز آمده البته در پکیج ها هم طبق مشاهدات بنده نوع مرغوب حداقل نصف نوع نامرغوب صرفه جویی دارد نمی دانم وقتی من کم سواد این چیزها را می بینم چرا تصمیم گیران کلان در سطح ملی چاره ای نمی اندیشند ؟!!!!!!!
سلام ممنون از دلسوزی شما کاش می شد
احسنت راهکار بسیار مثبت و سودمندی را ارایه فرمودید جناب استاد نعمت احمدی ، اما چون بخشی از آغازسخنان اولیه حضرتعالی در خصوص خودرو بود ، لازم میدانم به اطلاع شما بزرگوار برسانم از آنجاییکه در خصوص خودرو باند های انحصاری و مافیایی گسترده ای نبض خودرو در مملکت را بدست گرفته اند و از طرفی دیگر آقای نعمت زاده همچنان بر حمایت از تولید داخلی خودرو بر طبل تو خالی میکوبند و خیلی مسایل تاسف بار افکار و توجیهات آقای نعت زاده ، لذا در خصوص خودرو تا مادامیکه دست فاسد انحصار و مافیا و تصمیمهای نادرست شخص وزیر نمیتوان به خودرویی با استاندارد مصرف سوخت لازم و کیفیت مورد تایید دست یافت ( توضیح اینکه در دهه 60 در زمان همین وزیر وقت دو کارخانه تولید خودروعمده ما بابت ما بالتفاوت رنگ متالیک با رنگ روغنی ساده برای هر خودرو بالغ (1000/000 تومان: یک میلیون تومان ) از خریدار خودرو دریافت میکردند که بنابر نظر کارشناسان در آن زمان حداکثر 300/000 تومان نمیباشد ...یعنی فقط بابت فرق رنگ متالیک و روغنی مبلغ 900/000 تومان از جیب به باد میرفت
نصب پنجره هاي دوجداره ههمين الان هم طبق آيين نامه هاي نظام مهندسي اجباري بوده و اجرا مي شود. البته عطف به ماسبق نمي شود.
با عرض سلام خدمت استاد محترم
طرح شما اگر چه خوب است اما دارای نواقص بیشماری می باشد که به اختصار برای شما شرح می دهم
1.مهمترین اشکال طرح شما عدم وجود نقدینگی در بین مردم می باشد
2.مردم تنها یک قسط ندارند که بتوانند فقط 3 تا 5 سال قسط در وپنجره بدهند
3.ساختمانها نوساز امروزی خود بصورت کامل هدر دهنده انرژی هستند و با تغییر در وپنجره چیزی زیاد تغییر نمی کند
4.معماری اشتباه شهری که توسط شهرداری ها و دولت اجرا می شود بطور مثال کور کردن خانه ها و عدم دسترسی منازل به نور افتاب (با توجه به اینکه نور افتاب روشنایی نیست)
5.وجود پاساژهای بی شمار تجاری در شهر که بیشترین اتلاف انرژی رادارند
6.ایجاد مغازهای تجاری در بین مناطق مسکونی که نمی توان در ان انرژی را کنترل کرد
7.مهمترین نکته هدف از خانه چیست؟ زنده ماندن مردم یا تنها خوابیدن مردم در خانه یا زندانی کردن مردم!
معماری در خانه های ما کجاست؟ایا ما باید در کارگاه ساختمانی زندگی کنیم !!!! ایا باید 24 ساعت در خانه محبوس باشیم!
8. اگر در کشور های اروپایی و امریکایی در وپنجره دو جداره اجباری شده است بدلیل وجود معماری پیشرفته منطبق با زندگی مردم انجا بوده دراروپا وامریکا مردم در یک قوطی حبس نمی شوند !

نکته های بسیاری وجود دارد اما بیشترین تاثیر پذیری طرح شما از مسائل مالی می باشد که باعث عدم موفقیت طرح شما می شود در حال حاضر نیز از پنجره های دو جداره در ساختمان های نوساز استفاده می شود ولی تاثیری چندانی در کاهش مصرف انرژِی نداشته است و در اخر با اطمینان توان مالی بسیاری از مردم درسطح شما نمی باشد استاد محترم ...
ما در شهری زندگی می کنیم که منطق معماری اسلامی دران جایی ندارد اولویت مردم نیستند برج های تجاری اداری می باشند..
با تشکر از شما یک شهر وند
ملت در زمستون پنجره آپارتمونشون رو باز میکنن. این یکی رو چی کار کنیم؟
درود بی پایان بر تو آقای نعمتی، من که هیچ پست و سمت و حتی شغلی در این کشور با داشتن مدرک دکترای تخصصی ندارم، از خودم شرمنده شدم که چنین طرح جامع، کامل و همه جنبه ای باید از زبان کسی جاری شود که او هم یک ایرانی دلسوز، بدون پست و مقام و مسئولیت در حوزه مربوط به این کار است. درود بر تو و لعنت بر آدم های پرمدعای مفت خور
با درود بسيار به جناب آقاي دكتر نعمت احمدي. پيشنهاد شما بسيار ساده با كار بري آسان و دست آورد ان بسيار همه گير است تنها يك كمبود دارد و آن اين است بين از ما بهتراني كه در نامه تان به ان اشارت نمودهايد ستيزي سترگ رَآه خواهد انداخت كه كدام نهاد يا .......... وابسته به کجا در صورت تصويب اين پيشنهاد آنرا در انحصار خود در آورد . پايدار وتندرست باشيد
جالب بود. کاش کارگزاران مدعی سازندگی نیز اندکی بهره هوشی میداشتند تا امروز مملکت با این سراشیبی سقوط به ورطه بحرانهای زیست محیطی نمی غلطید.
پیشنهاد واقعا جالبی بود.مصرف بخاری های گازی واقعا بالا هست و بیشتر حرارت از طریق دود کش از بین میرود .دستگاههای پکیج شوفاز از این بابت بهتر از انرژی گاز نهایت استفاده را میبرند.در برخی کشورهای سردسیر مثل نروژ گاز را به برق تبدیل کرده و سپس با برق خانه ها را گرم میکنند با اینکار هم آلودگی کمتر میشه و هم نهایت استفاده از گاز با استفاده نیروگا ه های سیکل ترکیبی میشود.
بهتره به جای در و پنجره دو جداره که خانه 60 متری مرا گرم نکرده دیوار ها را ضخیم کنیم. هوای بسیار سردی که رادیاتورهای شوفاژ به کمک بستن پنجره های دوجداره قادر به گرم کردن آن نیستند از درون کمد لباس من که دیوار پشتی آن به سمت فضای باز است وارد خانه می شود. نمی دانم این دیوار را با کاغذ ساخته اند؟ البته حتما ملک شما قدیمی ست اما در خانه های نوساز وضع ساخت خانه اسف انگیز است و در زمستانها سرد و در تابستانها گرم است. انگار نه انگار که استانداردی برای ساخت خانه وجود دارد. بد تر از همه اینکه پنجره های دوجداره در کنار دیوارهای نازک که در تابستان باعث نفوذ گرماست و ما را وادار می سازد تا مدام کولر آبی عهد عتیق را برای خنک نگه داشتن خانه روشن نگه داریم می شود بلای جانمان و میزان رطوبت را آنچنان بالا می برد که وسایل پارچه ای همه نم کشیده بوی نا می گیرند و من نگران رشد قارچ ها در این محیط مناسب شده هستم که باز گرفتاری دستگاه تنفسی ایجاد می کند.قوانین صنعت ساختمان سازی ما مربوط به عهد عتیق است و به صورت یک زنجیره ناکارآمد عمل می کند.
کو گوش شنوا
حتی اگر هم اقدامی در این زمینه انجام شود منحصر خواهد بود به تهیه یک سند راهبردی!!! که با هزینه زیاد و جلسات متعدد بیحاصل تهیه شده و نهایتا شرکت بردار زاده فلانی میشود مجری طرح و با اخذ چند ملیارد ناقابل یکدفعه غیبشان میزند
سلام دوست عزیز
البته کلیت طرح خوببست ولی نکته جالب آن اینست مصرف گاز خانگی فقط در چند ماه سال وجود دارد ولی حمل ونقل 12 ماه سال وجود دارد پس شک نکنید تنها دوراه برای کاهش سریع مصرف والودگی هوادارید
1-متروووووووووووو
2-دووووووووووچرخه
کاملا مشخص است گه چرا دولت از تولید و گرانی خودروهای داغان داخلی حمایت می کند! البته نه تنها این دولت تمام دولت ها... به این علت که از راه نون می خورده و قسمتی از هزینه های دولت رو از این راه تامین می کنه!!! مثل قیمت دلار...
هههههههههههههههههههه آقای نعمت احمدی انگار بی بی سی و صدای امریکا کمتر بهش تریبون میدن احساس کرده داره منزوی میشه بنده خدا دنبال روزنه ای برای مطرح کردن خود است. هرچند به این تلاش ایرادی نیست اما کاش سری به نظام مهندسی می زد موضوعی که مطرح می کند بخشی از قوانین ساخت و ساز است نامه سرگشاده به رئیس جمهور ههههههههه
خیلی از در و پنجره های دوجداره الان خوب نیستن. نظارت درست که نباشه جنس ها هم آشغال میشه. در ضمن تو بعضی کشور ها سه جداره اجباریه. دیوارهای نازک آپارتمان ها رو چیکار کنیم. باید موقع ساخت قوانین درست اعمال بشه.
وقتی وکیل در مورد مهندسی نظر بده بهتر از این نمیشه دکتر جان فلسفه درب های دو جداره جابجا نشدن هوا بین دو طرف و عایق بندی خوب هست که درمورد خانه های دارای بخاری عایق کامل بودن در و پنجره ها موجب خفگی می شود یعنی اگر امکان ورود هوای جدید به منزل نباشد تمام اکسیژن منزل توسط بخاری سوخته و انسان خفه میشود دکتر جان بهترین روش شایسته سالاریه و تعیین مهندسانی که با بررسی شرایط بهترین روشها در شرایط کنونی و آینده را ارایه کنند البته مهندساش نباید فامیل و آشنا باشن من میتونم با دیتای ناقصم روش هایی رو ارایه بدم اما الان کار دارم تابناک خواست درخواست مقاله میده من مینویسم واسش مرسی اه
احسنت.
البته پیشنهاد ساده و کارآمدی است ، اما عموما دولتمردان به دنبال راه های ساده تری برای رسیدن به اهداف هستند
استاد بزرگوار شما درست گفته ای ولی نگفتی مردمی که پول نان بخور نمیر ندارند با کدام درآمد برای خانه هایشان پنجره دوجداره بگیرند با آن قیمت گزاف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
مشخصه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
مطلب رو نخوندی مردم نمیخواد پول بدند بانکها میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
بانكها براي رضاي خدا ميدهند؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
یه راه خیلی راحت ترشم اینه که پایان کار به خونه بدون پنجره 2 جداره داده نشه
تعقل و مبارزه با فساد چیزی است که کشورم بسیار به آن نیازمند است
واقعا عالی بود این طرح
مخصوصا برای شهرهای سردی مثل تبریز
سلا
اينجانب به عنوان يك كارشناس انرژي با كليت پيشنهاد آقاي نعمت احمدي موافقم و آن را عملي مي دانم، البته شايد پيشنهاداتي براي اجرايي و بهتر نمودن اين طرح وجود داشته باشند. كاش مجلس و دولت محترم به اين پيشنهاد توجه كافي مبذول فرمايند تا كشور از مصرف وحشتناك گاز در فصل زمستان در بخش خانگي رهايي يابد. جالب است توجه شود كه فقط اجراي اين پيشنهاد در شهر تهران علاوه بر ساير منافع اقتصادي باعث كاهش چشمگير آلودگي هوا در اواخر پاييز و زمستان خواهد شد. با يك معادل سازي ساده در گستره محدود شهر تهران به نظر مي آيد حداقل حدود 5 ميليون بخاري گازي و 3 ميليون آبگرمكن گازي در اين ايام روشن هستند.
طرح خیلی خوبیه...در بسیاری از زمینه ها میشه این صرفه جویها رو کرد مثلا آبیاری قطره‌ای ، ورود ماشینهای برقی یا کم مصرف بجای این لگنهای تولید داخل، استفاده از انرژی خورشیدی ووووووووووووو ...ولی کو دلسوز ؟ کو استفاده از متخصص واقعی؟کو برنامه ریزی؟ ....فقط شعار شعار شعار... همه به فکر منافع خودشونن . همه به فکر راحتتر رسیدن به پول بیشتر در کمترین زمان ممکن از هر راه ممکن هستند.واقعا گریه آوره
.. غم باد گرفتیم از بس غصه خوردیم
منابع را بانک ها اعلام می کنی ایا تاکنون وام گرفته ای دولت خیلی به بانکها برای صدور کارت اعتباری خرید فشار اورد ولی انها زیر بار نرفتند
درصد سود وام را اعلام نکردی
مگر قبض گاز و برق چقدر میشود که اضافه ان هزینه دوجداره را بپردازد
به نام خدا
سلام به همه دوستان
مطلب ایشان واقعا درست است یکی از اقوام ما هم اینکار رو کرد تقریبا اکثر اوقات بخاری خاموشه
واقعا نظر من انقد تند و بی جا بود که منتشر نکردین،یعنی انقد نظرم از واقعیت بدور بود
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
آخه دوستانی که مثبت و منفی میدین الکی!مگه مطلب قبلی و منتشرنشده ایشونو خوندین که ازش حمایت یاردمیکنین؟واقعا بعضیانشستن دستشون فقط رو کیبرده!
باسلام در شهرستانهای استان خوزستان 50 درصد علمکهای ورودی گاز منازل نشتی دارد و شبانه روز بیش از 10 برابر مصرف گاز خانوار گاز هدر میرود ازهر علمک که نشتی دارد ، علاوه بر هدر رفتن سرمایه، گاز نشتی موجب آلودی محیط زیست میشود. مسولین در این زمینه میگویند قطعات و گریس آببندی بکار رفته در تجهیزات بدون کیفیت است. اینجانب آزمایش نشتی را در شهرستانهای اهواز، آبادان و ماهشهر همراه مسولین انجام داده ایم و مستنداتی در این زمینه موجود است، موضوع مربوط به چندسال گذشته است اگرچه اینجانب دیگر مسولیتی ندارم لیکن اصلاحاتی دراین زمینه صورت نگرفته است وبسیار جای تاسف دارد
اي كاش يك بررسي هم انجام مي دادند كه ببينند چند درصد مردم هزينه گاز رو پرداخت ميكنند و ميزان مطالبات گاز چقدر هست براي مصارف خانگي
خیلی راه های دیگه برا کاهش انرژی هست
هم برق و هم اب و هم گاز
نمیدونم چرا هیچ عزمی وجود نداره
سلام پیشنهاد استاد ارجمند خوب است لکن در مقام اجرا موارد متعددی اینچنین هست که روی زمین مانده مثلا افزایش وسایل نقلیه عمومی -تسهیل در تعویض خودروهای دودزا و مستهلک و...
لکن ریشه کنی فقر و حل نیازهای اساسی اولویت بیشتر دارد اصل انتخاب مدیر و مسئولانی است که بدانند قبول مسئولیت در نظام اسلامی کیسه دوختن و دزدی از صندوق ذخیره فرهنگیان نیست و به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه جدی داشته باشند .
پس ایران خودرو و ساپا چه کنند!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
سلام.
نظرات ایشون کارشناسی نیست و آمار گفته شده صحیح نیستند. گرچه بحث کاهش مصرف سوخت از مهمترین مسائل کشور است اما طرح داده شده به دلیل قیمت کم سوخت عملیاتی نمیشود.در ضمن مشکل اصلی مصرف سوخت کشور در سامانه های گرمایشی و سرمایشی است که جزئیات آن در اینجا قابل بحث نیست. خوب است که در این خصوص نظرات کارشناسانه متخصصان حوزه ارائه شود نه یک وکیل !
مگر بخاری اکسیژن نمی خواهد آنوقت باید همه بخاریها جمع شود و پکیچ بکار رود در خارج از ساختمان و خوش به حال صاحبان این صنعت برادر همه قیمت ها را واقعی کنید مردم از من و شما بهتر بلدند چگونه هزینه کنند و چگونه زندگی کنند این آفت یارانه است که تعولید ملی را راکد و همه را خانه نشین و مصرف گرا کرده است ای عاقلان ای خردمندان ای نظریه پردازان دست از سر مردم بردارید اینقدر انرژی ارزان در شهر و گران در روستا ندهید تا همه به شهر ها هجوم بیاورند
ما که نمی توانیم آبها را مدیریت کنیم بهتر است بگذاریم مسیر طبیعی در جریان باشد نه گتوند بسازیم نه برق مفت به کشاورز بدهیم تا در بالای کوه موتور برقی باشد و در شهر بجای دوچرخه برقی موتورسیکلت روغن سوز>>>>>>>>>>>>>>>
مگر بخاری اکسیژن نمی خواهد آنوقت باید همه بخاریها جمع شود و پکیچ بکار رود در خارج از ساختمان و خوش به حال صاحبان این صنعت برادر همه قیمت ها را واقعی کنید مردم از من و شما بهتر بلدند چگونه هزینه کنند و چگونه زندگی کنند این آفت یارانه است که تعولید ملی را راکد و همه را خانه نشین و مصرف گرا کرده است ای عاقلان ای خردمندان ای نظریه پردازان دست از سر مردم بردارید اینقدر انرژی ارزان در شهر و گران در روستا ندهید تا همه به شهر ها هجوم بیاورند
ما که نمی توانیم آبها را مدیریت کنیم بهتر است بگذاریم مسیر طبیعی در جریان باشد نه گتوند بسازیم نه برق مفت به کشاورز بدهیم تا در بالای کوه موتور برقی باشد و در شهر بجای دوچرخه برقی موتورسیکلت روغن سوز>>>>>>>>>>>>>>>
هه هه خدائیش این بابا فکر کرده داره پیشنهاد میده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
کجاش خنده داره؟ به جای تمسخر عیب و ایرادهاش رو بگو
تابناک جان شما که پیغام مارو نذاشتی ملت یه چیزی یاد بیرن ولی به حسین بالایی میگم اگه اون آشناتون خونشون بخاری داره حتما بهشون بگو چک کنن کمبود اکسیژن نداشته باشن پنجره های دو جداره و درب عایق برای خونه های بخاری سوز خوب نیست امکان خفگی داره بدلیل بسته بودن محیط و مصرف اکسیژن توسط بخاری لطفا بچاپ
تابناک جان کسی که نامه میده مقاله میده باید منتظر جواب و نقد باشه ما جواب این وکیلو دادیم شاید تند بود اما چندین نکته آموزنده داشت اگه چاپ نمیکنی خوب بخش نظراتو ببند خلاص
کاش همه اساتید بتوانند با ایده به نجات هرز منابع ایران بیایند ومتاسفیم که حرف را نشنیده اند وحالا چه؟؟؟؟
آقای نعمت احمدی : از این طرحها در دوره های رییس جمهور های این کشور زیاد دیده شده طرحهایی بی مطالعه که فقط به سیستم دولتی کمک کرده تا فساد در ان افزایش یابد -مشکل نه درو پنجره هست و نه فرار انرژی -مشکل آدمهایی هستند که معنای وطن دوستی و عشق به میهن را نمی فهمند و به همه چیز از زاویه پول و منفعت نگاه می کنند -این دیدگاه و نظر باید عوض شود همین.
خودمان می دانستیم. ولی انرژی ارزان نمیگذارد.
این بنده خدا صاحب 300 هکتار باغ پسته شده .ماشائ الله فکر میکنه همه مثل خودش پولدارند.
سلام
پیشنهاد خوبی هست من خودم ۹ تا در و پنجره عوض کردم ۲ جداره upvc گذاشتم خیلی راضی هستم .
طرحی ساده و درعین حال متفکرانه و عمیق است .
لطفا عزیزانی که نظر ارسال میکنند لااقل یکبار مطلب را کامل بخوانند .
درود بر استاد نعمت احمدی؛پیشنهاد خوب و ضروری بود اما وظیفه شهرداری و وزارت راه و مسکن و شهرسازی و الزامات آنها در این طرح نادیده گرفته شده است.
مقاوم سازی دیوار ها !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟بنظر میرسد که بهتر است هر کس در حیطه تخصصی خود نظر بدهد. جناب آقای وکیل بدون داشتن اطلاعات مهندسی و فنی نسخه های کلی پیچیده که در نگاه اول بسیار خام و بچگانه هستند در حالیکه اگر سوال کوچکی از اهل فن میشد و یا یک جستجو ساده در گوگل انجام میشد میتوانست نظرات بهتری ارائه شود...خطر ناکترین امر داشتن علم ناقص به یک موضوع است. برای نظر دادن در هر مبحثی بهتر است اطلاعات کامل و جامعی از آن موضوع داشت. مساله مقاوم سازی بحثی گسترده در حیطه مهندسی ساختمان است که محدود به دیوار ها نمی شود...دو جداره کردن درو پنجره نیز در راه کاهش مصرف سوخت تنها انجام یک حرکت از مثلا صد حرکت مورد نیاز در این راه است....
تابناک فکر کنم آدرس کامپیوتر نفرات را رصد میکنه و مال بعضی هارو بلوک میکنه که هیچوقت نظراتشون منتشر نمیشه.
سلام.طرح ارایه شده طرح بسیار خوبی هست و فقط یک ایراد دارد آنهم اینستکه براساس واقعیتها پیشنهاد نشده و طرحهایی که برای دولت و مشخصا مدیران دولتی نان نداشته باشد در ایران اجرا نمیشود.لطفا در کنار طرح فوق ،طرح تولید خودروهای برقی یا حداقل هیبرید را هم پیشنهاد بدهید که از مرحله بررسی تا اجرا هم برای مدیران نان دارد و هم ملت اگر شده با هزینه زیاد،منتفع میشوند ومطالعات اولیه آن هم انجام شده.ضمنا در صورت مکانیزه کردن قرایت کنتورهای گاز و قرایت از راه دور بدون دخالت انسان هم میتواند تاثیر نشت و هدر رفت گاز و عدم قرایت صحیح کنتور با پرداخت رشوه از سوی بعضی مشترکین پر مصرف ویا دستکاری کنتور و در نتیجه افزایش مصرف گاز و آلودگی هم مشخص میشود.
با كمي جستجو در سامانه ي قوانين و مقررات متوجه خواهيد شد قوانيني اين چنين قبلا به تصويب رسيده است قوانيني كه كامل تر از اين طرح هستند متاسفانه مشكل اصلي در كشور ما عدم اجراي قانون است واين عيب و ايراد سه سر دارد كه هر سه سر به يك اندازه در اجرايي نشدن قانون و در نتيجه عدم پيشرفت كشور دخيل هستند نخست ناكار آمدي بازوهاي نظارتي كه هم مجلس را شامل مي شه و هم ديگر نهاد هاي نظارتي دوم تفكرات تك بعدي و فاسد از لحاظ اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي در بين مديران و زير دستان بعضي دستگاه ها اجرايي و در حقيقت دولت و سوم مردم يعني خود ما مايي كه نظارت رو فقد غر زدن و ايراد گرفتن و قضاوت كردن مي دونيم هيچ سند و ادله اي براي صادر كردن حكم نداريم اما قضاوت مي كنيم و منتظريم قهرماني پيدا بشه همه چي رو آباد كنه و مشكلات رو حل كنه
طرح خوبیه ولی جامع نیست. باید 1- علاوه بر در و پنجره شامل روکار ساختمان ها هم باشد. 2- چند بعدی باشد.مثلا در روزهای دارای آلودگی(تاکید می شودفقط روزهای آلوده) هوا با تصویب شورای همان شهر آلوده عوارضی بر مصرف انواع سوخت اعمال و وجه دریافتی به این طرح اختصاص یابد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس