بازدید 8679

اورژانس کشور به سازمان تبدیل شد

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با ایجاد سازمان اورژانس موافقت کردند.
کد خبر: ۶۵۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 04 January 2017
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با ایجاد سازمان اورژانس موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، موضوع ایجاد سازمان اورژانس در قالب بند ب ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور صبح امروز تبدیل اورژانس به سازمان، رای مثبت کردند.

بند ب ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه بیان می دارد که به منظور توسعه کمی و کیفی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی(۱۱۵)، ساماندهی و یکپارچه سازی فرماندهی آن، سازمان اورژانس کشور به عنوان سازمان دولتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود ایجاد می گردد. اساسنامه آن به پیشنهاد سازمان، سازمان امور استخدامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

تبصره: این سازمان تشکیل می شود اما در استانها به صورت ادغام یافته در شبکه بهداشت و درمان تحت نظر این سازمان اداره می شود.

واکنش رئیس اورژانس

دکتر پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: با رای نمایندگان مجلس امروز با ارتقای مرکز اورژانس کشور به سازمان موافقت شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری هایی که وزیر بهداشت داشتند امروز با رای نمایندگان مجلس، مرکز اورژانس کشور به سازمان ارتقاء یافت.

کولیوند با بیان اینکه مرکز اورژانس کشور با داشتن بیش از ۲۲۰۰ پایگاه جاده ای و هوایی و شهری در کشور قابلیت ارتقا به سازمان را داشت، افزود: خوشحالیم که توانستیم در کنار تلاش های وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمت و تلاشی برای ارتقای اورژانس کشور که به طور قطع سبب خدمات گسترده ای به مردم و نیازمندان می شود، داشته باشیم.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: دغدغه اورژانس رسیدن به نقطه مطلوب رضایتمندی مردم و استانداردهای جهانی است و امید است که با این ارتقا بیش از پیش جهادگونه در راستای انجام وظایف خود و خدمت به مردم برداریم.

وی با تبریک این ارتقا به مردم و پرسنل پزشکی و بیمارستانی و به ویژه پرسنل خدوم مرکز فوریت های پزشکی، تصریح کرد: اولویت های ما بر اساس نیاز جامعه و کمبودهایی که وجود دارد طراحی می شود، در گام نخست تمامی مشکلات و کمبودها طبقه بندی شده و به لطف خداوند قدم به قدم این مشکلات را با آموزش و تربیت نیروهای متخصص و کاردان برطرف خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر