بازدید 7471

اختصاص پلاک 10به شهروندان تهرانی

کد خبر: ۶۴۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 07 December 2016
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: شهروندان تهرانی که متقاضی پلاک خودرو هستند با توجه به اتمام ظرفیت پلاک 99 می توانند از عدد 10بدون محدودیت پلاک استفاده کنند.

به گزارش ایرنا سردار تقی مهری روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی زمستانه در جمع خبرنگاران افزود: در تهران اکنون از پلاک 10 استفاده می شود در حالی که پیش از این از 11 تا 99 استفاده می شد اما از آنجایی که ظرفیت این پلاک ها به پایان رسیده از عدد جدید 10 استفاده می شود و از ماه گذشته به شهروندان تهرانی اختصاص یافته است.

او با اشاره به آمار کشته های تصادفات هفت ماه امسال گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در هفت ماه امسال شاهد کاهش 3درصدی کشته های تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم. یعنی 288نفر از 8هموطنان ما در تصادفات کمتر کشته شده اند.

مهری در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در مورد لایحه بودجه سال آینده و احتمال افزایش جریمه ها،گفت: پلیس در شرایط مناسبی از نظر اجرای ماموریت قرار دارد و اگر بودجه کمتری به ما اختصاص یابد با تمام توان به وظائف خود ادامه می دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افزایش جریمه ها برابر قانون است و اگر قانون حکم کند اجرا می شود.

مهری در مورد احتمال تمدید دیرکرد جریمه های سال گذشته گفت: افرادی که در موعد مقرر جریمه ها را پرداخت نکنند باید دو برابر پرداخت کنند که البته شامل تمام جرائم نیست.

وی در مورد بخشودگی دیرکرد جریمه های امسال گفت: بستگی به تصمیم مجلس شورای اسلامی دارد، تا افراد جریمه های سال گذشته را پرداخت کنند تا دیرکرد آنها بخشیده شود.زمان اعلام شده در این مورد تمدید نمی شود و باید تا پایان آذر ماه پرداخت شود.

مهری به شهروندان توصیه کرد هر چه سریع تر برای پرداخت جریمه های سال گذشته اقدام کنند تا مشمول افزایش مجدد دیرکرد جرائم نشوند.

وی در مورد طرح زمستانه گفت: در این طرح حدود 53 هزار نفر به صورت مستقیم در سطح جاده ها حضور دارند.

مهری از شهروندان خواست در صورت تردد با وسائل نقلیه عمومی، تخلف رانندگان را از طریق سامانه 1101202020 اطلاع دهند و در فصل زمستان حتما زنجیر چرخ همراه خود داشته باشند چراکه شرایط جوی ناپایدار است ودر مناطق کوهستانی و برفگیر زمان بیشتری برای رانندگی می شود.

وی در مورد ارسال نامه از سوی وزارت صنعت و معدن برای شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری گفت: در این زمینه نامه ای ارسال نشده و از سوی دیگر از مهرماه امسال براساس مصوبه دولت شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شده است اما چنانچه تصمیم دولت در این زمینه تغییر کند ، پلیس برابر مقررات عمل خواهد کرد.

مهری در مورد استفاده از محلول جدید در طرح زمستانه در سطح جاده ها گفت: درطرح زمستانه امسال بنا داریم از محلول جدیدی برای یخ زدایی استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل