بازدید 6582
۱

گفت وگوی تلفنی حیدرالعبادی با ترامپ / قول ترامپ برای ارسال کمک نظامی بیشتر به عراق

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، در مصاحبه ای که امروز با آسوشیتدپرس داشته است، اشاره کرده که طی گفت وگویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آینده ایالات متحده، مسائل جاری در عراق را با وی در میان گذاشته و دونالد ترامپ در این گفت وگو قول ارسال کمک نظامی بیشتری به عراق برای مبارزه با تروریست های داعش به ویژه در موصل کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 29 November 2016
حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، در مصاحبه ای که امروز با آسوشیتدپرس داشته است، اشاره کرده که طی گفت وگویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آینده ایالات متحده، مسائل جاری در عراق را با وی در میان گذاشته و دونالد ترامپ در این گفت وگو قول ارسال کمک نظامی بیشتری به عراق برای مبارزه با تروریست های داعش به ویژه در موصل کرده است.

به گزارش «تابناک» حیدرالعبادی گفته است: هم عراق و هم ایالات متحده به حفظ روابط خوب فعلی با یکدیگر علاقه مند هستند. من خیلی مشتاق هستم که این روابط را به همین شکل فعلی نگاه دارم، زیرا این به نفع ما و به نفع بسیاری دیگر است.

گفتگوی تلفنی حیدرالعبادی با ترامپ / قول ترامپ برای ارسال کمک نظامی بیشتر به عراق 
نخست وزیر عراق اضافه کرد: در گفت وگوی تلفنی که من با رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ داشتم، وی نه تنها قول ادامه حمایت ها از عراق را داد، بلکه گفته است، این کمک ها و حمایت ها افزایش خواهد یافت. در نتیجه من فکر می کنم، باید انتظار حمایت های گسترده تری از سوی ایالات متحده در این برهه زمانی را داشته باشیم.

حیدرالعبادی البته اشاره کرده است که افزایش کمک های آمریکایی در حوزه حمایت های لجستیک نظیر آموزش و تسلیح نیروهای عراقی خواهد بود و بیان کرده است، با توجه به حوزه نفوذ داعش و قدرت سربازگیری این گروه از سراسر جهان، افزایش کمک های لجستیک آمریکا به عراق برای ما و این کشور در مبارزه علیه داعش مفید و یاری رسان خواهد بود.

نخست وزیر عراق بیان کرده است، امید دارد تا نیروهای عراقی با همراهی و حمایت آمریکایی ها بتوانند تا آخر سال میلادی جاری شهر موصل را کامل از چنگال تروریست های داعش آزاد کنند. وی بیان کرده است که حضور شهروندان غیر نظامی در این شهر، عملیات آزادسازی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است اما نیروهای عراقی با وجود این، به پیشروی های خود در شهر ادامه داده و داعش را در مناطق مختلف شهر به محاصره درآورده اند.

حیدرالعبادی همچنین بیان کرده است، وی در مورد دونالد ترامپ با توجه به شعارها و تبلیغات زمان انتخابات قضاوت نمی کند، بلکه منتظر می ماند تا ببیند بعد از حضور در رأس قدرت در کاخ سفید اعمال و رفتار وی چگونه خواهد بود. وی گفته، وظیفه من نیست که رئیس جمهور آمریکا را قضاوت کنم. ما تنها کاری که می کنیم این است که روابط خود با ایالات متحده را قضاوت کنیم.

پیش از این، دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی بیان کرده بود که آمریکا باید در زمان حمله به عراق در سال 2003 کنترل چاه های نفت این کشور را به دست می گرفت. حیدرالعبادی در مورد این سخن ترامپ گفته است که این سخنان تنها بیانیه ها و شعارهای انتخاباتی است.

وی بیان کرد: فکر می کنم وقتی نامزدها در نهایت به قدرت می رسند و اداره امور را به دست می گیرند، تبدیل به افرادی عمل گرا می شوند. فکر می کنم، آقای ترامپ یک فرد عمل گراست، او یک تاجر و بازرگان است. او به وضعیت ها و شرایط به همان ترتیبی که هست نگاه می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
اخرش چی میشودامریکاباعراق دوست وشریک وایران باعراق دوست وشریک وحالاایامیشه باورکردایران وامریکادشمن باشن یاجنگ زرگریه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان