بازدید 3613

وزیر کشور: با ولنگاری در فضای مجازی برخورد شود

وزیر کشور با ابراز تاسف از برخی برخوردها و اتهامات در فضای مجازی گفت: متاسفانه ولنگاری و بی‌بندوباری در فضای مجازی افزایش یافته و مسئولان ذیربط باید به طور جد برخورد کنند.
کد خبر: ۶۴۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 26 November 2016
وزیر کشور با ابراز تاسف از برخی برخوردها و اتهامات در فضای مجازی گفت: متاسفانه ولنگاری و بی‌بندوباری در فضای مجازی افزایش یافته و مسئولان ذیربط باید به طور جد برخورد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، عبدالرضا رحمانی فضلی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور به موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای مقابله با آن و برنامه‌های پیش رو پرداخت. 

وی درباره مشکلات فضای مجازی عنوان کرد: شاهد برخی اتفاقات هستیم که مبانی اخلاقی، عفت عمومی، انحرافات فکری و حتی تهمت‌ها در حوزه سیاسی را به دنبال داشته که بنده به عنوان رئیس شورای امنیت خواستار ورود مسئولان ذیربط، قوه قضائیه و دادستانی به این موضوع هستم.

وزیر کشور تصریح کرد: متاسفیم که همه آبروی خود را در خیابانها در دست گرفته‌اند و شاهدیم که رویکرد بدی اتفاق افتاده و هر کس هر چیزی که از دهانش بیرون می‌آید را انعکاس می‌دهد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: ولنگاری و بی‌بندوباری در فضای مجازی افزایش یافته است که به طور جد باید برخورد شود. 

وی با بیان اینکه احترام، سوابق، آبروها به بازی و تسمخر گرفته شده است، گفت: وظیفه ذاتی مدعی‌العموم ورود و برخورد با این موضوع است چرا که شاهدیم شخصیت‌های ما را لوث می‌کنند و از آنها هزینه می‌شود. 

وزیر کشور تصریح کرد: رفتارهای انجام شده در فضای مجازی تمسخر و توهین‌های انجام گرفته باعث می‌شود تا سرمایه‌ اجتماعی و اعتماد عمومی از بین برود و این به هیچ عنوان جایز نیست چرا که حریم اخلاق، آبرو و اعتبار جزو خطوط قرمز ما محسوب می‌شود. بنده از اقدام قضایی در این زمینه به عنوان رئیس شورای امنیت حمایت می‌کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید همه تلاش خود را برای ساماندهی و حل آسیبهای اجتماعی انجام دهیم، گفت: علت‌یابی و برخورد ریشه‌ای با مسئله آسیبهای اجتماعی ضروری است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید با مظاهر آسیبهای اجتماعی برخورد جدی صورت گیرد؛ به عنوان نمونه باید برخورد با معتادان متجاهر نیز در عین جمع‌آوری آنها انجام شود. چرا که باعث بروز مشکلاتی همچون ارتکاب جرم، توزیع مواد مخدر و سرقت نیز می‌شوند.

وی در ادامه تبیین سند توسعه روستایی را ضروری دانست و گفت: سند توسعه روستایی را برای همه مسئولان ذیربط تکلیف کردیم و این مهم برای هر استان تهیه خواهد شد.

وزیر کشور اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی باید برای کاهش آسیبهای اجتماعی و مقابله با آن پای کار آیند و پیگیری‌های لازم انجام بگیرد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حوزه آسیبهای اجتماعی باید برنامه لازم را تبیین کنند، عنوان کرد: NGOها، موسسات خیریه، هیئت‌های مذهبی و مردم باید در کنار دستگاه‌های اجرایی پای کار آیند و برنامه‌های فرهنگی برای کاهش آسیبهای اجتماعی را مورد توجه قرار دهند؛ به عنوان مثال اربعین و حضور حماسی مردم می‌تواند یکی از برنامه‌های فرهنگی باشد.

وی تصریح کرد: باید در عرصه فرهنگی و هنری نیز رویکرد آسیبهای اجتماعی را مورد توجه قرار داد چرا که می‌توان با کارهای فرهنگی شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی باشیم.

وزیر کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست تا برنامه‌های خود را برای کاهش آسیبهای اجتماعی بنویسند و این برنامه‌ها بزودی به رئیس جمهوری و رهبر معظم انقلاب ارائه شود.

رحمانی فضلی افزود: همه برنامه‌‌ها باید به صورت فوق‌العاده و ظرف دو هفته آینده نوشته شود و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باید در طول 6 ماه آینده مورد توجه قرار گیرد؛ برنامه‌هایی مورد پشتیبانی مالی قرار می‌گیرند که فوق‌العاده و ملموس باشند.

وی بر شناسایی الگوهای موفق در حوزه اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید الگوهای موفق را شناسایی کنیم چرا که منجر به تغییرات و تقویت راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی می‌شود.

وزیر کشور به عدم حضور وزراء در شورای اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این جلسات باید وزراء یا معاونان آنها شرکت کنند؛ امیدواریم در سطح پایین‌تر از معاون در جلسات حضور پیدا نکنند چرا که باید برنامه‌ریزی لازم انجام پذیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر