بازدید 3376

موبایل‌ دزدی مرد معتاد از پیشخوان فروش بلیت اتوبوس

کد خبر: ۶۴۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ 24 November 2016
رئیس کلانتری 209 پایانه غرب از دستگیری مردی که اقدام به سرقت و کش‌روی موبایل های گران‌قیمت شهروندان و مسافران از پیشخوان باجه های فروش بلیت اتوبوس‌ در پایانه غرب کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرگرد علی طیبی دراین‌باره گفت: چندی پیش فردی با حال مضطرب به سامانه مأموران پلیس مراجعه و به عوامل دایره تجسس کلانتری 209 اعلام کرد که دقایقی قبل هنگام تهیه بلیت اتوبوس مسافربری گوشی تلفن همراه خود را بروی پیشخوان تعاونی قرار داده و لحظاتی بعد متوجه سرقت آن شده‌ام.

وی با بیان اینکه به دنبال اظهارات مالباخته مأموران صحت و سقم موضوع را بررسی و از صحت آن مطمئن شدند، گفت: بلافاصله پرونده ای در این زمینه در کلانتری تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

طیبی با بیان اینکه تیمی از مأموران تجسس این یگان مسئولیت رسیدگی به پرونده را برعهده گرفتند، گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده مأموران با سلسله اقدامات پلیسی و بهره گیری از دوربین های مداربسته سارق را شناسایی و عملیات خود برای دستگیری متهم را با اخذ مجوزهای قضایی آغاز کردند.

رییس کلانتری 209 پایانه غرب اضافه کرد: سرانجام پس از چندین روز کار پلیسی و اطلاعاتی، مأموران حین گشت زنی در موقعیت پارکینگ اتوبوس‌های پایانه غرب متهم را که فردی معتاد و از دلال‌های یکی از شرکت های مسافربری بود درحال پرسه زنی مشاهده و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به کشف چند دستگاه تلفن همراه سرقتی از متهم تصریح کرد: این فرد در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفته و گرچه ابتدا سعی داشت خود را بی اطلاع از ماجرا و بی گناه نشان دهد اما زمانی که با شواهد و ادله موجود روبه‌رو شد به ناچار به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت که گوشی تلفن همراه را به دلیل مشکلات مالی و اعتیاد به مواد مخدر سرقت کرده و آن را به مبلغ 20 هزار تومان به یکی از دست‌فروشان پارک‌سوار آزادی به‌نام صدیق فروخته است.

طیبی همچنین با اشاره به بررسی سوابق متهم که خود را تقی معرفی کرده بود، گفت: در بررسی سوابق متهم  مشخص شد که وی پیش از این نیز چندین بار به اتهام حمل موادمخدر و سرقت دستگیر شده است.

وی افزود: به دنبال اظهارات متهم، مأموران تجسس کلانتری به محل دست فروشان پارک سوار آزادی مراجعه و همدست وی که در حال مالخری و دستفروشی بود را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در بررسی سوابق وی نیز مشخص شد نامبرده در پرونده خود چندین فقره سابقه حمل مواد مخدر و سرقت دارد.

رییس کلانتری 209 پایانه غرب افزود: این مالخر نیز تحت بازجوئی های فنی قرار گرفته و گفت که با توجه به اعتیاد شدید سارق و با علم به قیمت بالای گوشی تلفن‌ همراه آن را به نازلترین قیمت از وی خریده و فرد معتاد هم برای اینکه بتواند پول خرید موادش را فراهم کند، حاضر به فروش آن شده است.

طیبی اضافه کرد:‌ در ادامه مأموران از متهم خواستند تا با همسرش تماس گرفته و موبایل مسروقه را به کلانتری بیاورد که پس از ساعاتی تلفن همراه به کلانتری منتقل و با تنظیم صورت جلسه ای به مالباخته تحویل داده شد.

رئیس کلانتری 209 پایانه غرب با بیان اینکه برای هر دو متهم پرونده تشکیل شد، گفت: متهمان  پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی و ادامه رسیدگی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل