بازدید 5919

بازگشت رونق اقتصادی به شرق کشور

کد خبر: ۶۴۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 22 November 2016
مدیرکل راه آهن شرق گفت: از ابتدای سال تا کنون راه آهن این منطقه با حمل ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۹۹ تن بار شامل سنگ‌آهن، سیمان و زغال‌سنگ ۱۱.۲۷ درصد کل حمل بار نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از رشد ۳۳ درصدی برخوردار بود.

به گزارش روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدابراهیم اقبالی با اعلام این خبر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال و تلاش شبانه‌روزی كاركنان این اداره كل، شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل بار نظیر تناژ بارگیری، تخلیه، تن كیلومتر بار حمل شده و درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

اقبالی با برشمردن افزایش دیگر شاخص‌های حمل بار در این اداره كل ادامه داد: در ۷ ماهه ابتدای سال جاری با ۳۰۵ هزار و ۴۳۸ تن تخلیه بار رشد ۳۹۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه كردیم.

وی اضافه كرد: در شاخص تن كیلومتر بار حمل شده نیز با ۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۳ تن كیلومتر، ۱۶.۶۴ درصد كل عملكرد راه‌آهن و نیز رتبه دوم در بین مناطق ۱۹ گانه راه‌آهن برای این اداره كل ثبت و در شاخص درآمد کسب‌شده نیز ۱۱.۳۲ درصد از درآمد راه‌آهن از حمل بار در بین نواحی به این اداره كل تعلق گرفت.

گفتنی است، اداره كل راه‌آهن شرق با ۱۰۰۰ كیلومتر خط اصلی بزرگ‌ترین منطقه ریلی كشور است كه در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع‌شده و علی‌رغم قدمت كم توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملكردی از نواحی باسابقه راه‌آهن سبقت بگیرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر