بازدید 3428

ایران عضو باشگاه صادرکنندگان بنزین جهان می‌شود

کد خبر: ۶۳۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 04 November 2016
معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات راه اندازی ۳ طرح جدید بنزین‌سازی ایران، اعلام کرد: سال آینده برای نخستین بار ایران عضو باشگاه صادرکنندگان بنزین جهان می‌شود.

به گزارش مهر، عباس درباره برنامه جدید افزایش تولید بنزین با استاندارد یورو چهار، گفت: امسال دو طرح جدید بنزین‌سازی با هدف افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در پالایشگاه‌های نفت لاوان و بندرعباس در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون آخرین مراحل راه اندازی طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه نفت بندرعباس در حال اجرا است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع جدید بنزین‌سازی ظرفیت تولید بنزین کشور حدود ۳.۵ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش تولید بنزین، ظرفیت تولید بنزین کشور با استاندارد یورو چهار هم حدود هشت میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در شرایط فعلی واحد «ایزومریزاسیون» پالایشگاه نفت لاوان هم با ظرفیت تولید روزانه ۸۰۰ هزار لیتر بنزین آماده راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در پالایشگاه نفت لاوان در کنار افزایش تولید بنزین، ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار هم حدود سه میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در مجموع با بهره‌برداری از این دو طرح تا پیش از پایان سال حدود ۴.۲ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین و حدود ۱۱ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین یورو چهار ایران افزوده خواهد شد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم حداکثر در طول سه ماهه نخست سال آینده با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو چهار به بهره برداری می‌رسد، تاکید کرد: واحد  سی سی آر این پالایشگاه میعانات گازی امسال به بهره برداری می‌رسد.

کاظمی با اشاره به آغاز نصب کمپرسورهای این پالایشگاه توسط شرکت زیمنس آلمان، یادآور شد: در مجموع فقط با راه‌اندازی فاز اول این پالایشگاه ایران از سال آینده نه تنها نیازی به واردات بنزین ندارد بلکه به جمع کشورهای صادرکننده این فرآورده نفتی تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان انواع فرآورده‌های نفتی شامل گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع و نفت کوره است، خاطرنشان کرد: سال ۹۶ برای نخستین بار بنزین هم به سبد صادرات فرآورده‌های نفتی کشور افزوده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار