بازدید 12032

جشن هالووین در مدارس پایتخت!؟

همزمان با برگزاری جشن هالووین در برخی از کشورها، مدیران بعضی از مدارس شهر تهران نیز اعلام کرده اند که قرار است این جشن در مدرسه شان برگزار شود.
کد خبر: ۶۳۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 02 November 2016
همزمان با برگزاری جشن هالووین در برخی از کشورها، مدیران بعضی از مدارس شهر تهران نیز اعلام کرده اند که قرار است این جشن در مدرسه شان برگزار شود.
 
به گزارش میزان، در بسیاری از کشورها، در روز 31 اکتبر که مصادف است با دهم آبان ماه، جشنی خاص برگزاری می شود. در این جشن افراد چهره خود را نقاشی کرده و لباس های عجیب و غریب به تن می کنند.

بعد از آن که جشن آغاز می شود، کودکان کاسه و قاشق به دست گرفته و مراسمی را اجرا می کنند که بی شباهت به مراسم قاشق زنی ایرانیان در مراسم چهارشنبه سوری نیست.

کودکانی که لباس های عجیب بر تن کرده اند به در خانه ها می روند و با زدن قاشق بر کاسه های خود، صاحب خانه را مطلع می کنند. بعد از آن، صاحب خانه آجیل، آبنبات و یا خوراکی های دیگری که آماده کرده است را در کاسه کودکان می ریزد.

در کنار آن، بزرگترها نیز سعی می کنند در جشن هالووین با طراحی کدوهای تنبل و تبدیل آنها به اشکالی ویژه به نوعی ترس را با لبخند همراه کنند.

کدو تنبل، نماد ویژه جشن هالووین است. خانواده ها درون کدوها را خالی کرده و برای آن چشم و دهان می گذارند. در نهایت نیز درون کدو شمعی روشن کرده و تلاش می کنند تا کدوشان ترسناک جلوه دهد.

این رسم در بسیاری از کشورهای دنیا اکنون رواج پیدا کرده است اما در اصل این مراسم از سوی مهاجران ایرلند و اسکاتلندی در سده نوزدهم به قاره آمریکا رفته و این مراسم بیشتر در میان مسحیان رواج دارد.

در ایران نیز این مراسم غربی چند سالی است که در میان برخی اقشار که بیشتر قشر مرفه جامعه را تشکیل می دهد، رواج پیدا کرده است.

برخی خانواده ها با تبعیت از آداب و رسوم غرب و بی توجه به فرهنگ غنی ایران به تقلید از غربی ها می پردازند.

این تقلید زمانی جلوه ناراحت کننده ای به خود می گیرد که از سوی مدارس که مکانی جهت تربیت دانش آموزان که همان آیندگان جامعه هستند ترویج می شود.

در حال حاضر در برخی از مناطق شهر تهران، مسئولان مدارس اقدام به برگزاری جشن هالووین در مدرسه خود کرده اند.

فریبا جعفری، مادر یک دانش آموز کلاس اولی در خصوص برگزاری این مراسم در مدرسه فرزندش می گوید: فرزند من در مدرسه ای واقع در یکی از محلات منطقه 19 تحصیل می کند.

وی می افزاید: معلم مدرسه در دفترچه او که ویژه یادداشت های مدرسه است، برای ما نوشته که روز پنجشنبه دانش آموزان باید به همراه یک ماسک به مدرسه بیایند. ضمن اینکه از ما خواسته شده که بر تن فرزندانمان لباس های خاصی کنیم تا در مدرسه جشن هالووین گرفته شود.

جعفری با بیان اینکه " برگزاری جشنی همانند هالووین ترویج فرهنگ غرب است" می گوید: من به هیچ وجه دوست ندارم که فرزندم در چنین جشن هایی حاضر شود. اگر قرار است مراسم های ویژه ای برای دانش آموزان برگزار شود، می توانیم با اتکا به آیین و سنن کشور خودمان این جشن ها را برگزار کنیم.

وی می گوید: مراسم هایی همانند عید نوروز و شب یلدا از جمله مراسم هایی هستند که می توانند نمونه های خوبی برای گرامی داشته شدن باشند. ضمن اینکه تا زمانی که ما در فرهنگ خودمان چنین جشن هایی را داریم لازم نیست که از فرهنگ کشورهای دیگر تبعیت کنیم.

مادر این دانش آموز با اشاره به درخواست مدرسه برای آوردن لباس های ترسناک از سوی دانش آموزان می گوید: مراسمی همانند هالووین اگر هم فلسفه خاصی داشته باشند برای ما معنا دار نیستند و پوشاندن لباس های ترسناک و همراه داشتن ماسک جهت ترسیدن به هیچ وجه نمی تواند برای یک دانش آموز مطلوب باشد.

وی با انتقاد از مدیر مدرسه فرزند خود می گوید: اگر چه بعد از اعلام معلم مبنی بر برگزاری جشن هالووین در مدرسه من و برخی از مادران دانش آموزان دیگر درخواست خود را به مسئولان مدرسه ارائه کردیم و به آنها گفتیم که بهتر است این جشن را لغو کنند اما آنها توجهی به خواسته های ما نکرده و علاقه ای به لغو این مراسم نداشته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۲
خلق را تقليد هم بر باد داد ... اي دو صد لعنت بر اين تقليد باد ...
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
کل تشیع رو زیر سوال بردی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
خلق را تقلیدشان بر باد داد . اقلا" درست بنویس
یعنی استعمار با در حال گود برداری از فرهنگ ماست! و ما همچنان فعالیت فرهنگی در حد ماست انجام میدهیم!
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد!
چه اشكالي داره چرا براي هر چيزي جو سازي ميكنيد الان به دنيا ميگن دهكده جهاني. اگه راست ميگيد بريد مشكلات مردم رو حل كنيد.
آمریکایی ها اگر به این تغییر ذایقه قرهنگی مردم ایران دقت کنند ، هیچ دشمنی ای با ایران نمی کنند ، چرا که اغلب ایرانی ها شیفته آمریکا هستند بطوریکه گرین کارت ، تحصیل در یکی از دانشگاههای آمریکا و .... موجب فخر فروشی و مباهات است ، این تعلق خاطر هم شامل همه اقشار مردم از صدر تا ذیل از کسی که پرچم آمریکا رو آتش می زند تا کسی که هر روز به آمریکا فحش می دهد می شود
سلام لطفا تحقیق کنید ، ریشه این جشن در شیطان پرستی نهفته شده است و جشن ویژه شیطان پرستان است . مراقب باشید ما در فرهنگ ایرانی خودمان جشنهای بیشماری داریم و نیاز به واردات روز جشن نداریم.
جشن هالووین به مردگان و غیر آدمیان گرایش دارد و القای این جشن به کودکان عین جنایت است.
آموزش و پرورش ما به کجا می رود؟؟
کارشناسان ایرانی در مورد هالووین توهمات خود را بیان می کنند .
جشن براي شاذي و خنده است. حالا مال هر كشور يا فرهنگي باشه فرقي نداره. ريشه پيدايشش هم اصلا مهم نيست. مهم لحظات شاديه كه اينگونه جشنها براي مردم فراهم ميكنه. چشمهاتون رو باز كنيد. دنيا به يك دهكده كوچيك تبديل شده. مرزبنديهاي سياسي و فرهنگي و عقيدتي بين ملتها كم كم از بين ميره. ما همه انسانيم، يك ملت واحديم. فرقي نداره كه در چه كشوري زندگي ميكنيم.
وقتی جشن های ملی خودمون رو به هر نحو ممکن انکار می کنیم و منسوخ نتیجه اش میشه ورود جشن های غریبه مثل هالووین ، ولنتاین ، پارتی های عجیب و غریب و....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان