بازدید 17234
۲

آنچه در مناظره معاونان کلینتون و ترامپ درباره ایران رد و بدل شد

بعد از مناظره اول و جنجالی میان کلینتون و ترامپ که موضوعات اساسی از جمله بحث توافق هسته ای ایران در آن مد نظر قرار گرفت، مناظره سحرگاه امروز میان معاونان این دو نیز مطالب بسیار مهمی را در خصوص ایران و آینده توافق هسته ای در بر داشت.
کد خبر: ۶۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 05 October 2016
بعد از مناظره اول و جنجالی میان کلینتون و ترامپ که موضوعات اساسی از جمله بحث توافق هسته ای ایران در آن مد نظر قرار گرفت، مناظره سحرگاه امروز میان معاونان این دو نیز مطالب بسیار مهمی را در خصوص ایران و آینده توافق هسته ای در بر داشت.

آنچه در مناظره معاونان کلینتون و ترامپ در باره ایران رد و بدل شد
به گزارش «تابناک»، مناظره اخیر میان معاون اول هیلاری کلینتون «تیم کین» و معاون اول دونالد ترامپ «مایک پنس» واجد نکات بسیار مهمی در خصوص سیاست خارجی و به ویژه ایران و توافق هسته ای بود. در این مناظره، سناتور ویرجینیا، تیم کین با اشاره به حمایت مقامات ارتش رژیم اسرائیل از برنامه هسته ای ایران، این توافق را منجر به محدود و متوقف شدن برنامه هسته ای ایران دانست؛ اما از سوی دیگر، مایک پنس فرماندار ایندیانا اشاره کرد که این توافق تضمین کرده که ایران در آینده نزدیک، تبدیل به یک قدرت هسته ای خواهد شد.

در این مناظره که در فارمویل ایالت ویرجینیا برگزار شد، مایک پنس معاون اول دونالد ترامپ تیم کین را به خاطر بایکوت کردن سخنرانی سال 2015 بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا و در مخالفت با توافق هسته ای ایران سرزنش کرد.

اما تیم کین معاون اول هیلاری کلینتون اشاره کرد، اکنون جهان نسبت به هشت سال گذشته جای امن تری است که بخش مهمی از این امر به دلیل توافق هسته ای با ایران بوده که منجر به محدود شدن برنامه هسته ای بدون شلیک حتی یک گلوله شد.

اما پنس در جواب کین گفت: شما برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده اید بلکه برای این کشور یک تضمین به وجود آورده اید که یک روز تبدیل به یک قدرت هسته ای شود، زیرا طبق توافق، بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، هیچ محدودیتی برای برنامه هسته ای ایران وجود نخواهد داشت.

اما کین در پاسخ به این اظهارات اشاره کرد، حتی مقامات ارشد نظامی اسرائیل نیز بر این باورند که این توافق برنامه هسته ای ایران را متوقف کرده است. در حالی که پنس بر این عقیده بود که اسرائیلی ها به هیچ وجه بر این باور نیستند که توافق هسته ای تهران را از دستیابی به سلاح اتمی باز داشته است. کین با اشاره به نام «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت: می توانید از وی بپرسید.

آیزنکوت در ماه ژانویه سال جاری میلادی با اشاره به توافق هسته ای ایران، آن را نقطه عطف تاریخی خطاب کرده بود که یک تغییر بزرگ در مسیری که ایران پیش از این پیش روی داشت و همچنین تغییر بزرگی در نوع نگاه ارتش رژیم اسرائیل به برنامه هسته ای ایجاد کرده است.

رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل گفته بود: توافق هسته ای ریسک های زیادی دارد؛ اما فرصت های زیادی را نیز پیش کشیده است. ما باید همزمان از میان منشور ریسک ها و منشور فرصت ها به این قضیه نگاه کرده و سپس قضاوت کنیم و نه بدترین سناریو را در نظر آوریم و نه بهترین سناریو را؛ بنابراین، اکنون ما در حال بازبینی استراتژی ها خود در این خصوص هستیم.

البته آیزنکونت در این سخنان خود اشاره کرده که طی 15 سال آینده، رژیم اسرائیل همچنان فعالیت های ایران را زیر نظر خواهد داشت و ایران را در فهرست اولویت های کاری خود قرار خواهد داد.

سناتور اهل ویرجینیا همچنین در مناظره اخیر به بخش هایی از سخنان باراک اوباما اشاره کرد که گفته بود ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل این توافق را یک تغییر بزرگ در بازی می دانند. این سخنان اوباما در پاسخ به سخنان وزیر دفاع اسرائیل بود که این توافق هسته ای را مشابه توافق 1938 مونیخ بین قدرت های اروپایی با رژیم نازی دانسته بود؛ توافقی که نتوانست جلوی هیتلر را از دست اندازی به خاک کل اروپا بگیرد.

آنچه در مناظره معاونان کلینتون و ترامپ در باره ایران رد و بدل شد

همچنین در این مناظره، مایک پنس، هیلاری کلینتون را متهم و وی را به عنوان طراح و نقشه ریز سیاست خارجی اوباما خطاب کرد. وی اشاره نمود، اکنون در پی این سیاست ها خاورمیانه به شدت از کنترل خارج شده و امروز آمریکا شرایط نا امن تری را نسبت به گذشته تجربه می کند.

وی همچنین از پرداخت 1.3 میلیارد پول نقد به ایران بعد از توافق هسته ای توسط دولت اوباما به شدت انتقاد کرد. در این مناظره، همچنین جنجال های زیادی پیرامون ماجرای مالیات های دونالد ترامپ، امنیت اجتماعی در ایالات متحده و آینده بدهی های دولت به وجود آمد که اغلب آنها با دخالت مجری مناظره «تالین کیجانو» متوقف شد.
 
تعداد بازدید : 35
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
شخصی گفت:دوران گفتگوها ودیپلماسی است.ایشون درست گفتند.نادون هیچ وقت نخواهدفهمید.
مرگ بر نژاد پرست دروغ گو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار