بازدید 15187
۵
مروری بر روزنامه های پنجشنبه چهاردهم مرداد ماه؛

روایت غرضی از گرفتاری جدید رئیس جمهور!/ گرما در جنوب کشور دردسرساز شد

روزنامه های امروز موضوع پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای آغاز گفت و گوهای حقوق بشری و همچنین سخنان رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی موضوعات از جمله گرمای هوا در شهرهای جنوبی کشورمان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 04 August 2016

روزنامه های امروز موضوع پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای آغاز گفت و گوهای حقوق بشری و همچنین سخنان رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که برخی موضوعات از جمله گرمای هوا در شهرهای جنوبی کشورمان از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه ها امروز موضوع پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در باب گفت و گوهای حقوق بشری با اروپا را در کانون توجه قرار داده اند.


روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «مذاکره حقوق‌بشری با اروپا» نوشت: «آيت‌الله آملي لاريجاني: اصلی‌ترین شرط این گفت‌وگو اين است که مضمون این گفت‌وگو طرفینی باشد؛ نه اینكه فقط ایران مورد سوال قرار گیرد باید دوطرفه باشد».


روزنامه کیهان نیز همچنان به گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور انتقاد می کند. این روزنامه در این گزارش با تیتر «جای خالی پرسش‌های مردم در گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور» نوشت: «وقتی قرار شد رئیس جمهور به‌مناسبت شروع سال چهارم ریاست جمهوری اش،مستقیم با مردم صحبت کند، انتظارات فراوانی در ذهن‌ها نقش بست. بخصوص با ورود دولت به سال پایانی و عدم تحقق صدها وعده مختلف، مردم انتظار داشتند روحانی درباره چرایی این وضعیت به آنها توضیح بدهد. به آنها بگوید چرا از آن‌همه وعده چیزی عاید آنها نشده و صادقانه به‌ خاطر تاخیر و نامیدی هواداران دولت،از آنها عذر خواهی کند.

اما گفت و گوی تلویزیونی وی با دو کارشناس سیما،آب سردی بود بر آن همه انتظار!گویی رئیس جمهور،همان متن ایام رقابت‌های انتخاباتی در خرداد 92 را باردیگر از جیبش در آورده است و این بار به جای «کلید »مشهور،چند برگ نمودار به همراه دارد تا به هر نحو ممکن به مخاطبان منتظر ثابت کند تورم تک رقمی شده!و فراموش کند که خود روحانی بود که گفته بود؛«معیار تورم جیب مردم است نه آمار مرکزآمار و بانک مرکزی.«!

روحانی به کلیاتی پرداخت که تکراری و خسته‌کننده بود و در عین حال،چیزی برای مردم نداشت!مردم چندروزی بود سعی کرده بودند به هر نحو ممکن صدایشان را به گوش رئیس جمهور برسانند و مطالباتشان را پیگیری کنند،اما به‌نظر می‌رسد دیگر دولتمردان دولت یازدهم،آن شور و حال روزهای اول را ندارند که هر روز در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شوند و نشان دهند در میان مردمند!

برخی از ساده‌ترین پرسش‌های مردم در ایام اخیر را بخوانید:

1- آیا عملکرد دستگاه دیپلماسی در طول این سه سال بر پایه عزت مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران بوده است؟

2- آیا اعتبار پاسپورت ایرانی نسبت به زمانی که شما آمدید، بالاتر رفته است؟

3- آیا دولت یازدهم، از جایگاه ایران بین همسایگان دفاع منطقی کرده و پاسخ و جسارتهای گاه و بیگاه کشور‌های حاشیه خلیج فارس و گستاخی‌های سیاسی اقتصادی اخلاقی مکرر عربستان را داده است؟

و همچنین خلف وعده‌های غرب در توافق هسته‌ای چگونه توجیه می‌شود؟

4- آیا بعنوان رئیس جمهور و کسی که برای مردم بیانیه صادر کرد که در مبارزه با فساد و مسائل اقتصادی با کسی عقد اخوت نبسته است از روند مقابله با این معضل در دولتش راضی است؟

5- آیا حسین فریدون، برادر آقای روحانی‌، خط قرمز کابینه است ؟! اگر نیست، پس چرا به تخلفات عدیده وی رسیدگی نمی‌شود!؟

6- آیا صد روز وعده داده شده به پایان نرسیده است؟

7-آیا رئیس جمهور از بیکاری جوانان در شهره‌ای دور و نزدیک با خبر نیست؟

8- چرا علی رغم چندین بار وعده،مسکن مهر مزخرف نامیده شد و مردم از داشتن سر پناهی ساده و ارزان محروم شدند؟

9- طرح مسکن اجتماعی که قرار بود جایگزین مسکن مهر شود به کجا رسید؟!

10- آقای رئیس جمهور!شما گفتید پس از برجام هر روز یک گشایش داشتیم،آیا خبر دارید که کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود!؟ از تعطیلی ارج چیزی به شما گفته اند؟

11- بنظر شما ،بازدید از یکی از مهمترین کارخانه‌های ایرانی یعنی مپنا سوار بر خودرو زرهی گران قیمت خارجی و تماشای آن از پشت شیشه ماشین،تکریم کارگر و تولید ایرانی است!؟

12- آقای روحانی!واردات و قاچاق کالا مردم و کارگران را بیچاره کرده!نمی خواهید فکری برای آن بکنید!؟

13- با آنکه وعده داده بودید،هنوز در حوزه‌های مشترک نفت و گاز ،از شرکای خود عقب هستیم!یادتان هست وعده کردید در کوتاه مدت،از آنها جلو می‌زنیم؟

14- شما گفتید خزانه خالی است،پس این مدیران نجومی از کجا اینگونه بیت المال را غارت می‌کردند!؟ فقط برای عمران و آبادی کشور خزانه خالی بود!؟

اینها بخش اندکی از صدها و صدها سوالی بود که مردم منتظر پاسخ آن بودند اما جوابی به آنهاداده نشد و دست خالی تلویزیون خود را خاموش کردند!»


روزنامه آرمان نیر در گفت و گو با محمد غرضی با عنوان «روحاني گرفتار دوستان بي‌وفا شده است» به نقل از وی نوشت: « آقاي روحاني برخلاف دولت گذشته جريان‌هاي اجتماعي و سياسي را مورد حمله قرار نداد و بيشتر تلاش كرد با جريان‌هاي فكري و سياسي مدارا كند. از سوي ديگر آقاي روحاني با اهميت دادن به خرد جمعي و در پيش گرفتن رويكرد منطقي و عقلايي آرامش از دست رفته كشور را دوباره به فضاي سياسي و اخلاقي كشور بازگرداند و كشور را به لنگرگاه ثبات و آرامش رساند. با اين وجود ايشان موفق نشد بدنه دولت را با خود همراه كند و گرفتار دوستاني شد كه بي‌وفا بودند و با وي همكاري و همراهي صددرصد نداشتند. آقاي روحاني از چند جنبه در كابينه خود دچار آسيب‌هاي جدي شده است. متاسفانه برخي از اعضاي دولت تنها صندلي كابينه را اشغال كرده و براي اينكه تمايل به از دست دادن صندلي خود ندارند حاضر نيستند در حوزه‌هاي مديريتي خود خطر و ريسك كنند.»

گرمای هوا دردسرساز شد

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «خلوت گرما در خوزستان» با اشاره به اینکه مردم به خانه‌ها پناه برده‌اند، کسب وکار تعطیل شده است نوشت: « گرما «اهواز» را تعطیل کرد. دزفولی‌ها خانه نشین شدند. از هرم داغ مرداد ماه، کوچه و خیابان‌های خوزستان بی‌عبور وعابرند. دما سنج‌های رسمی از گرمای این استان جنوبی عقب ماندند چون دماسنج خودروهای شخصی شهروندان شهرهای مختلف تا 63 درجه سانتیگراد گرما را ثبت کرده و از آنچه هواشناسی اعلام کرده است، پیشی گرفتند. با این اوصاف ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرد. به گفته «هاشم بالدی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعت کاری در خوزستان به ساعت یک ظهر ختم شد. گرما زده‌ها در شهر رکورد زده‌اند. نفس شوش در دمای 51 درجه سانتیگراد بالای صفر، «بالا» نمی‌آید. تا الان گرما حداقل جان یک نفر را در خوزستان گرفته است تا «تغییر اقلیم» چهره داغ و سوزان و مرگبار خود را به رخ همه بکشد!

روایت غرض از گرفتاری جدید رئیس جمهور!/ گرما در جنوب کشور دردسرساز شد

حتی «استقلالی ها»ی تهران باخت خود از استقلال خوزستان را از چشم گرمای بی‌سابقه‌ای می‌دانند که سختی روزهایی که خوزستان زیر گرد و غبارهای ناشی از ریزگردهای عربی دفن می‌شد را از یادها برده است! ریزگردها به گفته نمایندگان شهرهای مختلف از جمله اهواز، پای نخبگان خوزستانی را از کرانه‌های جنوبی خلیج فارس بریده و آنها را به مهاجرت واداشته اما گرمای بی‌سابقه باعث شد تا هرکس می‌تواند مال و اموال را بگذارد و برود!پای «سدسازان» هم مثل همیشه در این وضعیت «درمیان» است.

کارشناسان محیط زیست یادآوری می‌کنند گرمای بی‌سابقه خوزستان بزودی تتمه آب‌های مانده پشت سدهای بی‌شمار این استان را بخار می‌کند تا بی‌آبی هم به یکی از بزرگترین مشکلات یکی از پرآب‌ترین استان‌های کشور اضافه شود. آن هم به این دلیل که آب‌های خروشان این استان فدای سازه‌سازی و سد‌سازی شده و به جای آنکه در دل خاک نگهداری شوند روی سطح زمین در معرض گرما قرار داده شده اند!»


روزنامه ی شهروند در کاریکاتوری به مسابقات المپیک واکنش نشان داده است.

روایت غرض از گرفتاری جدید رئیس جمهور!/ گرما در جنوب کشور دردسرساز شد


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵
این مسئله را باید از آن چوبهایی که در دست شما و باند شماست که هر روز لای یک چرخ دولت میرود سئوال کرد .
این مصاحبه نشان داد که نه تنها بدتر بلکه بد هم خوب نیست . هر چند که آرای مردم و منافع کشور اصلا برای بعضی گروه ها مهم نیست .
ما بلاخره نفمیدیم برجام بر ما عزت اورد یا نه وقتی خزانه خالی - حقوقهای نجومی - جیب خالی کارگران و کارمندان - ازادسازی30میلیارد دلار - افزایش قیمتها و ولی کاهش تورم و غیره را در ذهنت حلاجی میکنی غیر افسردگی چیزی نصیبت نمیشودو
هیچکدام از این سوالاتی که کیهان پرسیده سوال ما نبوده و نیست. سوال اصلی ما این است که دستهای پشت پرده چه کسانی هستند که نمی گذارند دولت کار کند؟ مشخص نیست که کیهان از کدام مردم صحبت می کند. تمام سوالاتی که کیهان پرسیده سفسطه آمیز و دروغ است. به طور واضح جواب تمام این سوالات برمی گردد به دولت قبلی که به شدت مورد تائید کیهان بود. پیراهن عثمان که می گویند این است
بسیار ژئو متاسفم در جایی که روزنامه های معتبر جهان مانند: زود دویچه سایتونگ، کورییرادلاسرا، اینتراخت فرانکفورت، آساهی شیمبون و.........در صدر اخبارشان بازداشت « اولین،، تنها،، آخرین » دکتررونیلولوڑی جهان را گزارش داده‌اند، چرا روزنامه کیهان این خبر را سانسور نموده است؟؟؟؟؟
کاش این سولات زمان احمدی نراد یادتون می امد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل