بازدید 21144
۳
بسته خبری «تابناک»؛

رجزخوانی وزرشکار شورای شهری برای بدهکاران شهرداری/ادعایی عجیب درباره درآمد گردشگری در ایران/واکنش نوبخت به موضوع جنجالی برادر رئیس جمهور/شوخی فردوسی‌پور با رئیس جدید صداوسیما

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«پیشنهاد عضو جبهه پایداری برای وحدت اصولگرایان»و«افزایش در خواست صدور حکم ورشکستگی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 02 August 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فراکسیون امید به زمان نیاز دارد 

 آذرمنصوری عضور شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: از زمانی که اصلاح‌طلبان با نیروهای جدید و عمدتا غیرحزبی وارد کارزار انتخابات شدند، می‌شد حدس زد مدتی باید صبر کرد تا این دسته از نمایندگان لیست امید که به کارورزی سیاسی در مجلس مشغولند به نماینده‌ای مجرب تبدیل شوند. مختصات انتخابات هفتم اسفند را نباید فراموش کرد، اگر این مختصات را در نظر بگیریم پیروزی در انتخابات را منوط به تصاحب ریاست مجلس نمی‌دانیم. توجه داشته باشید که فراکسیون امید بعد از دو ماه توانسته انتخابات هیات رئیسه دائمی خود را برگزار کند. بنابراین فراکسیون به زمان نیاز دارد برای اینکه بتواند فراگیرتر شود و هم به سمت حرکت برنامه ای در مجلس حرکت کند. ضمن آنکه باید بپذیریم بروز اشتباهات محتمل است. من خودم این نقد را دارم که اگر روی اشتراکات حداقلی تاکید می شد فراکسیون می توانست فراگیری بیشتر را داشته باشد. روزنامه همدلی این خبر را منتشر کرد.
 
الهام چرخنده به تلوزیون باز می گردد
 
 الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است در کسوت بازیگری کاری را انجام نداده است، در خصوص فعالیت‌هایش غیر از بازیگری اظهار داشت: «هم اکنون دوسال است که در سینما نقشی به من پیشنهاد نشده و دلیل این موضوع را نمی‌دانم. الهام چرخنده: دو سال است هیچ نقشی در سینما به من پیشنهاد نشده و دلیل این موضوع را نمی‌دانم. وی گفت: ولی در حال حاضر مشغول ساخت برنامه ای 30 قسمتی با نام «با من قدم بزن» با موضوع معضلات اجتماعی هستیم. من در این کار به عنوان مجری برنامه و البته تهیه‌کننده مشغول به فعالیت هستم. قرار است این برنامه از شبکه دو پخش شود.» باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.
 
ظریف 4700 سند را از محرمانه بودن خارج کرد

بهزاد خاکپور رئیس مرکز اسناد وزارت خارجه امروز در میزگرد تخصصی «دسترسی به اسناد» که با حضور مسئولان و مدیران اسنادی کشور در پژوهکشده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد،  درباره آزادسازی پرونده‌های محرمانه این مرکز اظهار کرد: 4700 سند که پیش‌تر محرمانه محسوب می‌شد مورد بررسی قرار گرفت و بناست ماه آینده این اسناد توسط آقای ظریف از محرمانه بودن خارج و رونمایی شود. البته محرمانه بودن و سایر تصمیمات مربوط به اسناد مرکز توسط خود مرکز اسناد امور خارجه گرفته می‌شود.فارس این خبر را منتشر کرد.
  
همه مردم سیدحسن را دوست دارند

محمدتقی رهبر، امام‌جمعه سابق اصفهان، می‌گوید: اعتقاد من این است که حفظ حرمت بیت امام(ره) بر همه لازم است و تخریب این بیت به‌ضرر نظام و شرع مقدس است؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که نسبت‌به بیت محترم امام(ره) تخریب صورت بگیرد. عملکرد سیدحسن خمینی، خارج از عملکرد و چارچوب نظام نبوده است. او نوه امام است و سال‌ها است که مشغول تحصیل و تدریس است و دائما خدمت رهبر انقلاب رسیده است. ما نباید بی‌خود و بی‌جهت افراد را از جرگه انقلاب و نظام خارج کنیم. چهره‌هایی که در بیت امام(ره) هستند، محترم هستند؛ بنابراین نمی‌توانیم با انتقادهای گاه‌وبیگاه و حرف‌هایی‌که هیچ پایه و اساسی ندارند، سعی کنیم که چهره او را در بین مردم و مسئولان نظام خراب کنیم. او زمامدار بیت امام(ره) است و همان‌گونه که همه مردم او را دوست دارند، جناح‌های مختلف سیاسی یا مسئولان نظام هم نباید او را مورد تخریب و طعنه قرار دهند. وقایع‌اتفاقیه این خبر را منتشر کرد.

نظر وزیر دولت اصلاحات درباره وضعیت اصولگرایان
 
حجت الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری وزیرکشور دولت اصلاحات گفت: جریان اصولگرا به قدری متشتت است که بعید می‌دانم بتوانند خود را منسجم کنند و به نتیجه و نظر واحدی برسند. فاصله‌های اصولگرایان به حدی زیاد است که امکان اجماع روی فرد خاصی در انتخابات آینده محال است.دولت باید در داخل خود قدرتمند حرکت کند و نیروهای قدرتمند خود را بیشتر بکار گیرد و در مقابل، افراد ضعیف را جابه‌جا کند دولت باید نوعی نوسازی و بازسازی تشکیلاتی داشته باشد و با انسجام و نشاط بیشتر کارها را پیش ببرد در این صورت اتاق‌های تخریب علیه دولت خیلی موثر نخواهد بود.به نظر من بحث‌های جدی اصلاح‌طلبان برای انتخابات از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود و بعید می‌دانم تا پایان شهریور کار زیادی در این مورد انجام شود. اما بعد از شهریور و در مهرماه کارها را شروع خواهیم کرد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.
 
روحانی رقیب گردن‌کلفت ندارد

 محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: مطمئن هستم در دوره بعد ریاست جمهوری آقای روحانی قطعی است. درصد آرایش هم حتما از 50.5 درصد بالاتر می‌رود و حتما مشارکت کننده هم از دوره قبل کمتر نخواهد بود. من فکر می کنم اصولگرایان اولا نمی توانند از آقای روحانی حمایت کنند نه اینکه منطقی نیست اما چون می خواهند شروط بگذارند، آقای روحانی شرط پذیر نیست لذا خود به خود این گزینه منتفی است. روحانی رقیب گردن‌کلفت نداردکسانی که می توان روی آنها متمرکز شد دو نفرند، یکی آقای احمدی نژاد و دیگری آقای باهنر. آقای احمدی نژاد به دلایلی که هیچ نیازی به بیان نیست اصولگرایان او را به عنوان نماینده تام و تمام خودشان معرفی نخواهند کرد و نمی توانند این کار را انجام دهند. ضمن آنکه اساسا تأیید صلاحیت او منشأ و محل بحث است. حتما آقای احمدی نژاد وقتی سال 84 آمد یک چهره ناشناخته بود اگر هم می باخت به جایی بر نمی خورد اما الان چون رئیس جمهور سابق است علی القاعده دوست ندارد به صحنه بیاید و ببازد. احتمال عقلایی آن است که خود او نمی آید ضمن آنکه تأیید صلاحیتش هم محل بحث است.ممکن است یک نفر گفتمان آقای احمدی نژاد را نمایندگی کند و هیچ اشکالی هم ندارد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.
 
ادعایی عجیب درباره درآمد گردشگری در ایران

«از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار ارز از ورود گردشگران خارجی به کشور بدست آمده که با این حساب، به دوسوم از اهداف برنامه رسیده‌ایم، چراکه قرار بود در این مدت درآمد ارزی حاصل از گردشگری بیش از چهار میلیارد دلار باشد.»رئیس سازمان توسعه تجارت که در هم‌اندیشی جامعه تورگردانان بخش خصوصی و دولتی سخن می‌گفت، آمار درآمد ارزی حاصل از گردشگری در چهار ماه نخست امسال را ۲.۸۵ میلیارد دلار اعلام کرد که این رقم گویای درآمد متوسط روزانه ۲۳ میلیون دلار برای گردشگری کشورمان است.«ولی‌الله افخمی» با اشاره به انتقادهای مطرح شده از سوی تورگردان‌ها درباره کمبود حمایت از صنعت گردشگری در بیانی متقابل اظهار کرد: کار کردن و برداشتن موانع سخت است. مطمئنم اگر بیشتر به گشایش‌هایی که بعد از برجام حاصل شده بپردازیم، می‌توانیم این نوید را بدهیم که برخی موانع به مرور حذف خواهند شدایسنا این خبر را منتشر کرده است.

تروریست مشهور سعودی وعدۀ «حوری» داد!

تروریست مشهور سعودی که مسئول امور شرعی گروهک تروریستی «جیش الفتح» است، به اعضای این گروهک وعده رسیدن به ده‌ها حوری در بهشت در صورت شرکت در جنگ حلب را داد!روزنامه جمهوری اسلامی افزوده است: عبدالله المحیسنی در یک فایل ویدیوئی گفته معرکه حلب «بزرگ‌ترین حماسه در تاریخ مبارزه شام» است.بر اساس گزارش العالم، او در همین فیلم به عناصر تحت امر خود وعده داد 72 حوری در بهشت انتظار هر یک از آنان را می‌کشند.بعضی خبرها، از کشته‌شدن المحیسنی و تعدادی از سران تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه به محل استقرار آنان در جبل الزاویه در حومه ادلب حکایت دارد.

شرط آقای وزیر برای ورود ایرباس به ایران

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ اولین سری از هواپیماهای جدید ایرباس به شرط ارائه مجوزها از سوی اوفک احتمالا تا اواخر پاییز وارد ناوگان هوایی کشورمان می‌شود. «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی می گوید: در تمام این مذاکرات موضع ایران قدرت و استقلال بوده است و این روند ادامه خواهد داشت.این خبر را ایلنا منتشر کرده است.

واکنش نوبخت به موضوع برادر رئیس جمهور

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین خبرها از وضعیت آقای "حسین فریدون" دستیار ویژه رئیس جمهور چیست و آیا برای وی پرونده‌ای در قوه قضاییه تشکیل شده، گفت: تا جایی که بنده در این خصوص می‌توانم اظهارنظر کنم همین گمانه زنی‌هایی است که در رسانه‌ها صورت می‌گیرد و ما شاهد این هستیم که برخی از رسانه‌ها توجه خاصی به این موضوع دارند کما اینکه عدم حضور حسین فریدون هم در چند هفته اخیر خود به گمانه‌زنی‌های صورت گرفته دامن زد که این مسئله مشخص می‌کند تمامی گمانه‌زنی‌ها نادرست و دروغ بوده است.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

شوخی فردوسی‌پور با رئیس جدید صداوسیما

عادل فردوسی پور در شروع برنامه سال هجدهم 90 شوخی بامزه ای هم با رئیس جدید صدا و سیما و برادرزاده فوتبالیستش کرد.او در تحلیل داوری بازی سیاه جامگان و پیکان، وقتی محمد فنایی داشت درباره صحنه خطای ابوالحسنی روی حمید علی عسگری حرف می زد و می گفت این صحنه خطا نبوده است، عادل با خنده گفت: «خطا روی حمید علی عسگری است و خب شما باید بگویید پنالتی بوده است!» او داشت شوخی می کرد با رئیس جدید صدا و سیما که برادرزاده اش حمید دارد در تیم سیاه جامگان بازی می کند.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

یالثارات: چاپ می‌کنیم!

مدیر مسئول هفته‌نامه لغو امتیاز شده و توقیف شده یالثارات الحسین مدعی شد: یالثارات توقیف نشده و چهارشنبه این هفته چاپ خواهد شد!عبدالحمید محتشم در گفتگو با ما به صحبت های سخنگوی وزارت ارشاد واکنش نشان داد و گفت: بر خلاف اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد، یالثارات توقیف نشده و هیأت نظارت پرونده ما را به دادسرا ارجاع داده است! مدیرمسئول هفته نامه یالثارات خاطر نشان کرد: اگر در مدت باقیمانده تا چاپ این هفته‌نامه اتفاق خاصی رخ ندهد، یالثارات صبح روز چهارشنبه روی دکه‌ها برای عموم مردم قابل دسترس خواهد بود!

پیشنهاد عضو جبهه پایداری برای وحدت اصولگرایان

احمد بخشایش گفت: تنها راه وحدت اصولگرایان محمود احمدی نژاد است. اما در حال حاضر آنها در کما هستند. این عضو جبهه پایداری تاکید دارد که لیدرهای اصولگرا در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به دنبال قدرت بودند و وقتی آقای احمدی نژاد به آنها قدرت نمی داد برای او حرف در می آوردند.این مطلب در اعتماد منتشر شده است.

اقدام جدید چینی ها علیه زعفران ایرانی

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران از صادرات 35 تن زعفران به ارزش 50 میلیون دلار در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.غلامرضا میری -نایب‌رئیس شورای ملی زعفران- از رکود در بازار خرید و فروش زعفران خبر داد و در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت واردات زعفران در کشور چین صحت دارد یا خیر بیان داشت: چین اقدام به کشت زعفران کرده است و به همین خاطر ورود زعفران ایرانی به چین ممنوع است.میری با اشاره به اینکه 30 درصد از زعفران تولیدی کشور در داخل مصرف می شود، در خصوص وضعیت صادرات زعفران به چین پیش ازممنوعیت و تاثیر آن درارزآوری این محصول اظهار داشت: سالانه 30تا 40تن زعفران به چین صادر می شد که با این ممنوعیت این بازار از دست رفته است؛ البته افرادی هستند که بصورت غیرقانونی اقدام به این کار می کنند که باید ریسک و خطر صادرات غیر قانونی را نیز درنظر بگیرند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

در خواست صدور حکم ورشکستگی رو به افزایش است

رئیس کل محاکم استان تهران از تعیین دو شعبه تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های صدور حکم ورشکستگی خبر داد و هم‌چنین با ابراز تاسف گفت: در خواست صدور حکم ورشکستگی رو به افزایش است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


برنامه جدید وزارت سعادت و خوشبختی امارات

امارات شماری از شهروندان خود را برای آموزش درباره خوشبختی و رفاه عمومی به دوره‌ای ۵ ماهه اعزام می‌کند. این کشور سال پیش وزارتخانه جدیدی را به نام وزارت خوشبختی (سعادت) برای رفاه و رضایت اجتماعی مردم تأسیس کرد. 60 نفر برای دریافت چنین آموزش‌هایی انتخاب شده‌اند و قرار است در ماه سپتامبر به بریتانیا و آمریکا اعزام شوند و به عنوان مأموران ارشد سعادت و مثبت‌نگری به کشور بازگردند. این 60 نفر در دوره‌های دانشگاه آکسفورد و برکلی شرکت خواهند کرد. آنها در این دوره‌ها در مورد سعادت و شاد بودن و نحوه توزیع آن در میان جامعه آموزش خواهند دید.این مطلب در بی بی سی منتشر شده است 

عباس جدیدی: 72 ساعته طلب شهرداری از مردم را وصول می‌کنم

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران گفت: چک های شهرداری را به من بدهید طی 72 ساعت آن را وصول خواهم کرد.عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در بررسی تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری تهران خطاب به چمران رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: چمران لیست تمامی بدهی های مردم به شهرداری را به کمیسیون حقوقی شورا بدهد قول می دهم 72 ساعته همه مطالبات شهرداری را وصول می کنم.مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران هم خطاب به جدیدی گفت: آفرین آقای جدیدی، اما خودتان را اینطوری به زحمت نیندازید.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
"در خواست صدور حکم ورشکستگی رو به افزایش است" من تو ایران تو قوه قضاییه بودم ... اکثر افرادی که این درخواست رو دارند به این علته که وام ها رو بپیچونند ... شما یه نگاه بندازید همه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره عوض میشند و معمولا آبدارچی شرکت یا پیک شرکت میشند عضو هیات مدیره ... بعد خود اون افراد به اسم خودشون و اطرافیانشون شرکتهای جدید دوباره ثبت میکنند...... به هر حال این اتفاق باعث میشه که افرادی که واقعا ورشکسته شدند هم زیر نگاه بد بینی برند
با توجه به این مطلب ( چین اقدام به کشت زعفران کرده است و به همین خاطر ورود زعفران ایرانی به چین ممنوع است ) باید گفت چین بیشتر از دولت مردان ما به حرفهای رهبر معظم انقلاب عمل میکنه البته در رابطه با کشور خودش
مطالبات چندین ساله پیمانکاران را چگونه می توان از شهرداری وصول کرد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی