بازدید 41543

ویدیو: رمزگشایی راز بزرگ انجیل با حفاری‌های جدید باستان‌شناسان

یک کشف جدید باستان‌شناسی در فلسطین اشغالی می‌تواند به حل و رفع یکی از بزرگ‌ترین سؤالات و معماهای کتاب مقدس انجیل کمک کند و شواهد بزرگی در مورد مردمان باستانی فلسطین بدست بدهد. اینکه این مردمان که بوده و از کجا آمده بودند؟
کد خبر: ۶۰۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 11 July 2016
یک کشف جدید باستان‌شناسی در فلسطین اشغالی می‌تواند به حل و رفع یکی از بزرگ‌ترین سؤالات و معماهای کتاب مقدس انجیل کمک کند و شواهد بزرگی در مورد مردمان باستانی فلسطین بدست بدهد. اینکه این مردمان که بوده و از کجا آمده بودند؟

به گزارش «تابناک»، پس از حدود سی سال حفاری یک شهر باستانی فلسطین (Philistine) تیمی از باستان‌شناسان به یک گورستان رسیده‌اند که به عقیده آن‌ها، مربوط به مردمان باستانی این منطقه و در حومه «آشکلون» در فلسطین اشغالی فعلی است.

پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد، مردمان فلسطین، افرادی بوده‌اند که در انجیل از آن‌ها یاد شده. در این کتاب مقدس فلسطین مجموعه‌ای از پنج شهر و متشکل از غزه، آشکلون، اشدود، اکرون و گاث بوده است. توضیحات انجیل این پنج شهر را در یک دوره زمانی، خطرناک‌ترین دشمن پادشاهی اسرائیل خطاب نموده، ولی نسخه‌های دیگر انجیل از این مردمان به عنوان «ملت بیگانه» به جای مردم فلسطین یاد کرده است.

حفاری های جدید باستان شناسان راز بزرگ انجیل را حل میکند / ریشه های فلسطین پیدا شد

در مورد مردم باستانی فلسطین تا کنون چیز زیادی نمی‌دانستیم. خطرناک‌ترین دشمنان اسرائیل باستان ۱۲ قرن قبل از میلاد مسیح در این منطقه از مدیترانه ساکن بودند؛ اما سبک زندگی و خاستگاه آن‌ها نا‌مشخص بوده است.

در کشف جدید باستان‌شناسان در گورستان نزدیکی آشکلون، بقایای استخوان‌ها و ابزارهایی یافته شده که متعلق به حدود ۳ هزار سال قبل هستند که می‌تواند کلیدهایی برای حل معمای سبک زندگی فلسطینیان و اینکه هویت و اصالت آن‌ها مربوط به کجا و چه دوره‌ای است به دست دهد. هنوز مسائل بسیاری در مورد اصالت و خاستگاه آن‌ها وجود دارد.

 «دانیل مستر» باستان‌شناس دانشگاه ایلینویز در این باره می‌گوید: وقتی این گورستان را در نزدیکی یکی از شهرهای فلسطین پیدا کردیم، می‌دانستیم که این کلید‌ها را یافته‌ایم. ما اکنون اولین گورستان فلسطینیان را که تا کنون کشف شده، در اختیار داریم.

این کشف جدید منجر به یافته شدن بقایای ۱۵۰ تن در مقبره‌های مختلف شده که در برخی از این مقبره‌ها، اشیای پیچیده و عجیبی نیز وجود داشته است. محققان همچنین موفق به کشف DNA از طریق استخوان‌ها شده‌اند و امیدوارند، به زودی با آزمایش‌های دقیق، اصالت و خاستگاه مردم فلسطین را پیدا کنند.

«لاورنس استاگر» باستان‌شناس که سرپرستی تیم حفاری آشکلون را از سال ۱۹۸۵ بر عهده داشته است، درباره این کشف می‌گوید: اکنون باید در مورد این فرضیه که مردم باستانی فلسطین مردمانی به دور از فرهنگ و تمدن بوده‌اند تجدید نظر کنیم. فلسطینیان باستان شهرت بدی تا کنون داشته‌اند که امروز با این کشف، این شهرت بد رفع و معماهای دیگر مربوط به آن‌ها نیز حل خواهد شد.

البته در سال های گذشته، برخی بقایای انسانی در سایت‌های حفاری مربوط به فلسطینیان پیدا شده بود؛ اما این نمونه‌ها شواهد کافی برای محققان در راستای حل مسائل و سوالات کلیدی به دست نمی‌داد. محققان این پروژه حفاری را برای سه سال مخفی نگاه داشته بودند تا مانع از حضور یهودیان افراطی و ایجاد اخلال از سوی آن‌ها در این تحقیق بزرگ شوند. «دانیل مستر» در این باره گفته: برای مدت زمانی طولانی مجبور بودیم زبان خود را گاز بگیریم!


اکنون محققان بقایای انسانی و ابزارهای یافته شده در این حفاری را برای مطالعات بیشتر به یک چادر امن منتقل کرده‌اند و برخی از ابزارهای آسیب دیده جزء به جزء و با دقت در حال تعمیر هستند. محققان همچنین دقیق محل‌ یافتن بقایای انسانی و ابزار‌ها را نقشه برداری کرده‌اند تا اقدام به تولید یک نقشه سه بعدی کامل از منطقه حفاری کنند.

نکته جالب آنکه فلسطینیان باستان مردگان خود را به همراه یک بطری عطر نزدیک صورت مرده به خاک می‌سپردند. در نزدیکی پاهای مردگان سبوهایی قرار می‌دادند که به احتمال زیاد در آن‌ها روغن، شراب یا غذا بوده است. در برخی موارد، باستان‌شناسان شواهدی از دفن مردگان به همراه جواهرات یافته‌اند و برخی نیز به همراه سلاح‌های خود دفن شده بودند.


تعداد بازدید : 318
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
هرچی و هرکی بوده اند قطعاً عرب نبوده اند !
بعد از چند هزار سال دندونای اون جمجمه کاملا سالمه این خیلی جالبه
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
چون كوكك كولا و نوشابه نمي خورده سيگار نمي كشيده زود مي خوابيده ورزش هم مي كرده به حرف مامانش هم خوب گوش مي كرده تخمه نمي شكسته
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
متوسط عمر در آن زمان ها خیلی پایین بوده. و به احتمالی زیر سی سال. در نتیجه دندان آن ها مانند دندان یک آدم سی ساله است که الزامن نباید فاسد باشد
بعد از چند هزار سال دندونای اون جمجمه کاملا سالمه این خیلی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
قبل از فوت مسواک زده! خوب مثل استخوانهاش
جالبه .
دندانهای اسکلته سالم و تمیز و یکدسته.
اینهمه مراقبت و مواظبت میکنیم ولی باز هم سالی چند بار باید بریم دندانپزشکی !
دندونهاش از دندونهای من سالمتره
چه عکس جالبی! دندانهای ببینید. چقدر ردیف و صافه. حتی پوسیدگی هم نداره.
پسر! عجب دندونايي داره. خوش به حالش. نصف دندوناي من كشيده شده
پاسخ ها
امیر
| Netherlands |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
دندان مصنوعی است
این کار در اختیار ایرانیان باستان بوده و فلسطینی ها میامدند ایران و به دندانسازی مراجعه میکردند
چه دندون های جمجمه ها تمیز و سفید و مرتبه
چه دندوناي سفيد و سالمي داره اين اسكلته
چه دندانهای سالمی داشتند.
چه دندونای ردیفی داشتن !!
چه دندونای سالمی داره من تو قرن 21 یه دونه دندونه سالم ندارم
قربون مترجمتون "می‌دانستیم که این کلید‌ها را یافته‌ایم" سرنخ بجای واژه کلید بهتر نیست؟
خب حالا این کشف چه مشکلی رو حل میکنه؟؟؟
دندون ربط به نژاد داره الان شما دندونهای مردم فعلی اون منطقه رو ببنید بهترین دندوناست
به خاطر عدم خوردن این به اصطلاح غذاهایی است که ما میخوریم!
اسکلا فقط دارن در مورد دندون صحبت میکنن!
عجب مردم حقیقت جو و طالب علمی هستیم ما !!!!!!!
ملت کلا توو کار فک و پوزه و دندون تخصص دارن !!
اشتباه نكنيد دندون ها همه ايمپلنته عزيزان
اسراییل باستان؟!
فلسطین باستان? چیزی به نام فلسطین باستان نداریم فلسطینیان صد سال بیشتر نیست که از اردن و لبنان و مصر به فلسطین کوچ کردند کمی زودتر از پسر عمو های اسراعیلیشان .
ترجمه لفظي انجام داده
ارتباط انسان های قدیم با اجنه و ماورا الطبیعه دور از ذهن نیست . اگه کمی سرچ کنین مستند های بسیار جالبی پیدا میکنین که واقعا ارزش دیدن دارن
من هم در پیروی از هموطنان عزیز : حاجی عجب دندونهای باحالی داره.
دندان پزشک هم دندانپزشک های قدیم ببین چه دندون هایی براشون درست کرده :)
شما بجای اصل کار گیر به دندون دادین گرچه عجب دندون ردیف و سختی داشته
میدونستین اگه شکر مصرف نگنین اصلا دندون شما فاسد نمیشه.حالا خک کنم جوابتونو گرفتین.من از بچگی مسواک نمیزنم و البته شکر هم نمیخورم و دندونام هم سالمه.
به کسانی که در باره دندان نوشته اند باید عرض کنم متوسط عمر در آن زمان ها بسیار پایین بوده و آدمیان به ندرت حتا تا سی سال عمر می کردند. این است که دندان ها سالم هستند.
تابی جون با این متنی که زدی هم تایید کردی اسراییل مدتها قبل بوده و هم دشمنانی داشته . دمت گرم بد نیست قبل از ترجمه چنین متن هایی یکم دقت کنید.
یعنی نکته بینی دوستان تو حلقم... فکر کنم همه فقط عکس ها را دیدن که فقط راجع به دندونهاش نظر دادن....
حتما از خمیرداندان ایرانی استفاده کرده
در کتاب سینوحه اشاره شده ساکنان اولیه اورشلیم سریانی ها بودند که توسط هیتی ها از بین رفتن و بعد گروهی از کرت به انجا مهاجرت کردند. فلسطینی ها امروزی بیشتر نژاد کرتی هستند.
مثلا یه کشف باستان شناسیه
همه فقط به دندون های اسکلته توجه کردن
حداقل یه نظری در مورد اون اشیاء پیشرفته ای که داشتن و.... میدادین بهتر بود!!!!!
در تورات یا عهد قدیم، نه انجیل.
این کشف مهمی در مسیر تاریخ به شمار میره و باید به تیم کاوش گر تبریک گفت .
جالب بود
احتمالا اون دندونا برای یه بچهس به دو دلیل 1 همه سالم ترو تمیزن 2دندون های نیشش برای بزرگسال نیس>!
این مشکل فلسطین را حل نمی کند همه می دانیم که قبل از هجرت حضرت ابراهیم ع در فلسطین مردمانی زندگی می کردند ودر زمان حضرت موسی خداوند این سرزمین را به قوم یهود داد همان گونه که کتب علی نفسه الرحمه را کتب که این سرزمین مال یهود شما به دنبال این باشید که کی خدا این سرزمین را از آن ها گرفت....
چرا همه به دندانها توجه کردند.علت سالمی دندانها بدلیل جوان بودن شخص در هنگام فوت بوده و این چیز عجیبی نیست.
آیا این کشفیات می تواند به ادعای فلسطینیان یا یهودیان که هر کدام ادعا می کنند از قرنها پیش آنجا سرزمین مادری شان بوده است پاسخ دهند؟
دندوناش سالمه چون نوشابه نخورده !
خلقت مابى نقصه اگراشکالى هست ازروش تغذیه خودمانه خوردن شیروماست رافراموش نکنیم اینهمه شیرینی وقند استفاده نکنیم
همه از دندوناي سالم اين اسكلت تعريف مي كنند .اخه اون زمان كه نو شابه گاز دار و مواد اسيدي نمي خوردند . بايد هم دندوناي محكم و سالمي داشته باشند . تازه چند هزار سال ديگه كه اسكلت من و شما رو پيدا كنند ايندگان خواهند گفت : ا چه جالب دندون نداشتند . پس چه جوري غذا مي خوردند .
همتون گیر دادین به دندون چون نوشابه و ... زیاد میخورید پوسیدگی زیاد دارید اون زمان نوشابه نبوده
ای کاش بیایند و کلید آقای روحانی را هم زودتر پیدا کنند .
دندوناشوبرم . حتی یک دندون سیاه هم نداره . خیلی جالبه . چطوری بعد چند هزار سال زیر خاک دندوناش سفید مونده ؟!!!!
به خاطر مسواک زدن مکرر هست که دندوناش سالمه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی