بازدید 5190

سفارت عربستان در واشنگتن به حالت آماده باش درآمد

در پی قریب الوقوع بودن افشای اسناد ۱۱ سپتامبر از سوی دولت آمریکا، سفارت عربستان در واشنگتن برای پیشگیری از نتایج حاصل از آن٬ به وضعیت آماده باش درآمد.
کد خبر: ۶۰۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 03 July 2016

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری شئون خلیجیة، در پی قریب الوقوع بودن افشای اسناد 11 سپتامبر از سوی دولت آمریکا، سفارت عربستان در واشنگتن  برای پیشگیری از نتایج حاصل از  آن٬ به وضعیت  آماده باش درآمد.

«نائل الجبیر» مدیر اداره رسانه‌ها و امور کنگره در سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرد که انتظار می رود سند 28 صفحه‌ای آمریکا در مورد حوادث 11 سپتامبر که مدت ها ست صحبت آن مطرح بوده  و بخشی از آن در مورد نقش ادعایی دولت سعودی در این حوادث است، به زودی منتشر شود.

این در حالی است که دولت آمریکا سند موسوم به ' فایل 17' را دیروز (شنبه) منتشر کرد که در آن اسامی بیش از 30  فرد مرتبط با عوامل حوادث 11 سپتامبر ذکر شده است و این اسناد گوشه‌ای از ارتباطات خاندان سعودی با حملات 11 سپتامبر 2001 به برج‌های تجارت جهانی نیویورک را به تصویر می کشد.

بخشی از این سند معروف به گزارش 28 صفحه‌ای به ارتباط سعودی ها با حملات 11 سپتامبر اشاره دارد و به گفته افرادی که در  جریان صفحات حذف شده آن قرار دارند، طبق این اسناد دولت عربستان با شخصی به نام فهد الضمیری که به عنوان امام جماعت مسجدی در لس آنجلس فعالیت داشت٬ در ارتباط بود و این شخص نیز با دو تن از ربایندگان هواپیماهایی که از آنها در عملیات تروریستی 11 سپتامبر استفاده شده و در سان دیگو ساکن بودند٬ رفت و آمد داشت.

پایگاه شئون خلیجیة به نقل از بلومبرگ نوشت: آماده باش سفارت عربستان به دلیل قریب الوقوع بودن انتشار گزارش 28 صفحه‌ای است که ممکن است تبعاتی را علیه سفارت عربستان در آمریکا در پی داشته باشد.

به گفته باب گراهام، سناتور سابق دموکرات که ریاست مشترک کمیته تحقیقات کنگره درباره حادثه 11 سپتامبر را بر عهده داشت، 28 صفحه از گزارش درباره این حملات که مربوط به نقش عربستان در آن است، حذف شده است که به گفته او این صفحات به مثابه انفجار است و به گزارش 28 صفحه‌ای معروف است.

نکته قابل ملاحظه اینکه در تاریخ 27 آوریل گذشته دو تن از روسای کمیته مشترک تحقیق به نام های تام کین و لی هاملتن با صدور بیانیه مشترک تاکید کردند که اطلاعات موجود در این 28 صفحه پوچ و بیهوده است.

در سند موسوم به فایل 17 که بخشی از 28 صفحه مربوط به اسناد 11 سپتامبر است و برای اولین بار در سایت 28pages.org منتشر شده، اسامی افرادی که هواپیمارباها در مدت اقامت در آمریکا با آن‌ها در تماس بوده‌اند، ذکر شده است. برخی از افرادی که نام آن‌ها در این فهرست آمده، دیپلمات‌های سعودی هستند.

نکته قابل توجه اینکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان پیش از این آمریکا را تهدید کرده بود که در صورت افشای این اسناد، سرمایه های کشورش را از آمریکا خارج خواهد کرد.

این تهدید سعودی ها که با وعد و وعیدهایی نیز همراه بود ٬زمان افشای این اسناد از سوی آمریکا را چند مرحله ای کرد و آن را به تاخیر انداخت اما دولت آمریکا روز گذشته بخشی از این اسناد را فاش کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی