بازدید 3973

تهدید کره شمالی به آزمایش کلاهک هسته‌ای

«کیم جونگ اون» گفته است که این آزمایش ها با هدف ارتقای «قابلیت تهاجمی هسته ای» کره شمالی انجام خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲ 15 March 2016
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور اعلام کرد که کره شمالی بزودی انفجار یک کلاهک هسته ای و همچنین چندین نوع موشک بالستیک را آزمایش می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، «کیم جونگ اون» گفته است که این آزمایش ها با هدف ارتقای «قابلیت تهاجمی هسته ای» کره شمالی انجام خواهند شد.

خبرگزاری کره شمالی (KCNA) گزارش داده که رهبر این کشور بر آزمایش موفقیت آمیز شبیه سازی شده بازگشت دوباره به جو موشک بالستیک نظارت کرده است.

این خبر در حالی اعلام شده که در پی آزمایش هسته ای اواسط دی ماه کره شمالی ، آمریکا و سازمان ملل تحریم هایی علیه این کشور تصویب کردند. شورای امنیت سازمان ملل متحد اواسط اسفند ماه به اتفاق آراء شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی را در 20 سال اخیر تصویب کرد. این قطعنامه که پیش نویس آن را آمریکا با حمایت چین ارائه داده بود، تحریم های پیشین سازمان ملل علیه کره شمالی را در واکنش به آزمایش هسته ای 6 ژانویه (16 دی ) این کشور تا حد زیادی گسترش می دهد.

مجلس سنای آمریکا نیز اواخر بهمن ماه به اتفاق آراء تشدید تحریم های کره شمالی در ارتباط با برنامه هسته ای این کشور را تصویب کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل