بازدید 4639

اکثریت مجلس از معتدلین خواهد بود

بهروز نعمتی، نامزد پیروز ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات، با بیان اینکه اکثریت مجلس جدید از معتدلین خواهد بود، پیش بینی کرد که فراکسیونی بزرگ شامل اصلاح طلبان، معتدلین و نزدیکان به دولت در مقابل اصولگرایان سنتی و جبهه پایداری تشکیل شود.
کد خبر: ۵۷۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 08 March 2016
بهروز نعمتی، نامزد پیروز ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات، با بیان اینکه اکثریت مجلس جدید از معتدلین خواهد بود، پیش بینی کرد که فراکسیونی بزرگ شامل اصلاح طلبان، معتدلین و نزدیکان به دولت در مقابل اصولگرایان سنتی و جبهه پایداری تشکیل شود.

به گزارش العالم، بهروز نعمتی" در مصاحبه با برنامه "من طهران" در پاسخ به سؤالی درخصوص آرایش مجلس آینده اظهار داشت: پیش بینی من این است که اکثریت مجلس از آنِ معتدلین خواهد شد چه معتدلین جناح اصلاح طلب چه معتدلین جناح اصولگرا و به نظرم همان فراکسیون رهروان به یک نحوی ادامه پیدا خواهد کرد، اما با یک تفکر جدید و گسترده تر.

وی افزود: فکر می کنم در دوره گذشته مجلس 10 یا 11 نفر از دوستان اصلاح طلب در فراکسیون رهروان وجود داشتند اما این تعداد بیشتر و گسترده تر خواهد شد یا بالاخره تعداد حامیان دولت کمتر بودند که بیشتر خواهند شد. اصولگرایان معتدلی که در مجلس بودند، تعدادشان همین امروز زیاد شده است و من فکر می کنم و اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان کنار هم خواهند نشست و می توانم بگویم که در مجموع فراکسیون اعتدالیون اکثریت مجلس را تشکیل خواهند داد.

* فراکسیونی که در اقلیت خواهد بود


نعمتی در پاسخ به این سؤال که کدام فراکسیون در اقلیت قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: فکر می‌کنم فراکسیون اقلیت اصولگرایان در مجلس تشکیل شود، و به نظر می‌رسد که فراکسیونی بزرگ شامل اصلاح طلبان، معتدلین و نزدیکان به دولت در مقابل اصولگرایان سنتی و جبهه پایداری  تشکیل شود، و این شکل واضح تری به نظر می‌آید.

نعمتی درباره اینکه در کدام یک از این دو طرف خواهد بود، اظهار داشت: من در پوسترهای تبلیغاتی خودم در دوره های هفتم ، هشتم و نهم مجلس سه بار اعلام کرده ام که اعتدال ، اعتدال ، اعتدال. من هیچگاه مورد حمایت این مجموعه نبوده ام و هر چند که من در این دوره در لیست ائتلاف حضور داشتم ولی دوره های قبل به صورت مستقل نامزد شدم.

نعمتی تأکید کرد: اعتقاد جدی و راسخ دارم که تنها راه نجات  کشور راه اعتدال و راه استفاده از همه ظرفیت ها و نیروهای توانمند کشور است . ما باید از همه نیروها استفاده کنیم چرا ما باید یا صفر باشیم یا صد یا چهل ستون باشیم یا بیستون.

وی افزود: ما در همین مبنا باید کار خودمان را پیش ببریم و فکر نمی کنم که این موضوعی که بعضا افراطی گری که پیش می آید، مورد قبول حتی خود افراطیون هم باشد، بعضا بالاخره من با دوستان می نشینم و با همدیگر صحبت می کنیم و خودشان هم از خیلی مسائل ناراحت هستند.
نعمتی تأکید کرد: فکر می کنم که داخل این فضا، برای اینکه بعد از بالاخره ما اکنون دیگر این درخت تناور نظام ما الحمد لله شاخ و برگه آن اضافه شده است، و ما امروز دیگر دغدغه کشورمان را نداریم، بلکه امروز دغدغه فلسطین و سوریه و عراق و کشورهای مسلمان را داریم. پس بنابراین ما باید داخل این فضا حرکت کنیم.

این نماینده در پاسخ به سوال دیگری درباره تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی آینده و رقابت در این زمینه گفت: هنوز زود است که بحث هیئت رئیسه و بحث رئیس مجلس مطرح شود. دلیل هم برای این موضوع داریم. اکنون باید سرنوشت حداقل حدود هفتاد نفر از نمایندگان ما در مرحله دوم باید مشخص شود و تعدادی از نمایندگان هم که در واقع نمایندگان شهرستان هستند، الان سرگرم تقدیر و تشکر از مردم هستند. ممکن است در رسانه ها و افکار عمومی این موضوع وجود داشته باشد، و آقای دکتر لاریجانی و آقای دکتر عارف بالاخره دو کاندیدا هستند و ممکن است نفر سومی هم باشد و این موضوع اصلا بعید نیست.
اکثریت مجلس از معتدلین خواهد بود
نعمتی اظهار داشت: همانطور که من اعتقاد دارم که حتما طیفی از مجلس کاندیدا معرفی خواهد کرد و این اتفاق می افتد. اما اینکه الان بخواهیم روی آقای دکتر عارف یا آقای لاریجانی زوم کنیم، به اعتقاد بنده، الان زود است ولی من می توانم بگویم که در اواخر اردیبهشت ماه تقریبا شاکله مشخص می شود که رئیس مجلس چه کسی خواهد بود.

نعمتی در پاسخ به این سوال که جزو کدام فهرست و فراکسیون است، - و با توجه به اینکه با وجود قرار داشتن در فراکسیون رهروان ولایت، در لیست محمد رضا عارف قرار دارد، اظهار داشت: من فکر می کنم که این بازی، بازی بزرگان است و حتما این دو بزرگوار با هم خواهند نشست و اعتقاد دارم که موضوع به نوعی مدیریت خواهد شد و واقعا دوست هم نداریم که خدای ناکرده – چون ما بحث خردگرایی و عقلانیت و اعتدال را مطرح کردیم – اول کار با این مشکلی که الان به قول خیلی ها مشکلی برای اداره مجلس آینده باشد، مواجه شویم. من فکر می کنم که این موضوع خود به خود قابل حل است و نگران نیستیم و این دو بزرگوار هر تصمیمی بگیرند، ما آن را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما وقتی مذاکره کنندگان ما با گروه 5+1 مذاکره کردند و پیروز میدان شدند، حتما خودمان هم می توانیم با هم مذاکره کنیم و پیروز میدان هم هر دو مجموعه باشند.
 
* برخی کشورها اصلا معنی دموکراسی را نمی فهمند


این نماینده در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی اظهارنظرهای در خارج از ایران درباره نتایج انتخابات اخیر ایران تصریح کرد: برخی کشورها اصلا معنی دموکراسی را نمی فهمند و بالاخره خیلی از شیوخ مرتجع منطقه که این حرف ها را زدند و می زنند، حتی اجازه نمی دهند که خانم های خودشان رانندگی کنند؛ چه برسد به اینکه انتخابات داشته باشند. اما ما همه فرزندان انقلاب هستیم؛ چه آنهایی که اصولگرا هستند و چه آنهایی که اصلاح طلب هستند و چه آنهایی که معتدل هستند و نظام ما یک نظام مردم سالار دینی است و بالاخره خود مردم هستند که تصمیم می گیرند که با چه کسانی باشند.

نعمتی افزود: یک روز مردم نظام به من رای می دهند و یک روز هم به طیف مخالف من رای می دهند. این دلیل نمی شود که مثلا اگر طیف من شکست خورد و یا پیروز شد ما پیروز یا بازنده هستیم، نه اینطور نیست.

نعمتی تأکید کرد: اعتقادمان این است که حضور مردم و رای دادن آنان، در واقع رای به نظام و منویات مقام معظم رهبری است. اینکه حالا شما فرض کنید که بگوییم حالا مثلا اسلام یا جمهوری اسلامی مال اصولگراها است یا جمهوری اسلامی مال اصلاح طلبها است، اصلا این موضوع نیست.

نعمتی افزود: جمهوری اسلامی متعلق به همه آحاد مردم است و فرق هم نمی کند. شما ببینید در دوران مختلف، بالاخره یک زمانی طیف آقای خاتمی رئیس جمهور این مملکت و طیف اصلاحات بود و مجلس و دولت هم اصلاحات بود و بعد از آن اصولگرا شد و الان دوباره معتدلین شده است. اتفاق جدیدی نیفتاده است. بالاخره این مجموعه ای که کار انجام می شود، مثل دو امدادی است. هرکسی که تا پایان مسیر خودش رفت، چوب را دست نفر بعدی می دهد و این هم که حالا دشمنان بخواهند این فکرها را بکنند، اینها فکر باطل است، البته دشمنان ما همیشه از این تفکرات داشته اند. زمانی که حضور مردم زیاد می شود، می گویند که آقا اینها مخالف هستند و وقتی هم کم می شوند، می گویند دیدید که کسی حضور پیدا نکرد.

وی اظهار داشت: همه افرادی که حضور داشتند، برمبنای فتوای مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند. ایشان با خضوع و خشوع فرمودند که حتی آنهایی که من را قبول ندارند، پای صندوق های رای بیایند و دیدم که همه آمدند و همه آمدند به کشور رای دادند.

نعمتی خاطرنشان کرد: همه آمدند و برای ناموسشان رای دادند. همه آمدند و برای عمران و سربلندی ایران رای دادند. این که ما بخواهیم مصادره بکنیم، قطعنا بنده به این اعتقاد ندارم. خدا شاهد است که اولین کسانی که به من تبریک گفتند همین دوستان اصولگرا بودند چون انتخابات رقابت است و رقابت که تمام شد، رفاقت ها شروع می شود.

نعمتی اظهار داشت: در این انتخابات، رهبری، مردم، شهدا و مردم مسلمان دنیا پیروز بودند؛ بالاخره همه نگاه ها به کشور ما به عنوان کشور ام القری اسلامی است، و این هم فرق نمی کند که حالا ممکن است یک دوره ای، انتخابات پیروزیش از آن اصلاح طلبان و اعتدال گراها باشد یا یک دوره ای اصولگراها باشد. مثل اینکه شما ببنید در آمریکا، یک روز ممکن است جمهوری خواهان برنده بشوند و یک روز دموکرات ها برنده شوند. اصلا اتفاق جدیدی نیفتاده است. کار انجام می شود و در کشور ما، مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی تصریح کرد: شما هیچ کشوری را با تنوع کشور ما از نظر مذهبی و دینی و قومی و قبیله ای پیدا نمی کنید. خیلی واقعا متفاوت است و اقوام مختلف و زبان های مختلف وجود دارد و کمتر کشوری هست که مثل ما باشد. پس همه ما زیر یک پرچم ایستاده ایم. من می گویم این نگاهی که مردم به مجلس داشتند و یک تغیری در مجلس دهم نسبت به مجلس نهم اتفاق افتاد، این تغییر کاملا ملموس است؛ یعنی افرادی که عموما افراد کارشناس و نخبه و زبدگانی که در واقع دنبال بحث همین مسائل معیشت و اقتصاد و مسائل مختلف جامعه هستند، رای آوردند.

نعمتی افزود: فکر می کنم که در این دوره از مجلس، یعنی مجلس دهم حتما حاشیه ها به حد صفر میل خواهد کرد؛ یعنی اختلاف سلیقه ها به گونه ای خواهد بود که باعث رشد و حرکت برای ارتقا و توسعه کشور باشد و ما هم رسما اعلام کردیم که بحث آرامش را به طور خیلی جدی پیگیر هستیم و امیدی که مردم به آینده دارند، پیگیر هستیم و رونق اقتصادی به طور جدی جزء شعارهای ما است.

نعمتی گفت: اعتقاد داریم که بحث معیشت و اقتصاد مردم و همچنین گرفتاری های فضای کسب و کار باید حل شود، ما قبول نداریم که بعد از گذشت سی و هفت سال از انقلاب اسلامی، جزو کشورهایی باشیم که از نظر فضای کسب و کار رتبه صد و سی ام دنیا را دارند. این فضاها باید شکسته شوند.

نعمتی اولویت خود را مسائل معیشتی عنوان کرد و اظهار داشت: مسائل معیشتی مردم، مسائل اقتصادی، مسائل مبارزه با رکود را جزو اولویت های اصلی مجلس می دانیم و البته ما مجری نیستیم، بلکه وظیفه ما قانونگذاری است تا دولت بتواند به نحو احسن از روی این ریل حرکت کند و مبناهای قانونی را باید فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما با تورم شدید قانونی مواجه هستیم، قوانینی که مازاد هستند قوانینی که مخل همدیگر هستند، همه این ها باید اصلاح شوند.
 
* دلیل رأی آوردن لیست اصلاح طلبان در تهران


نعمتی در پاسخ به سؤالی درباره دستیابی اصلاح طلبان به 30 کرسی تهران، گفت: در جمهوری اسلامی ایران مردم انتخابات را انجام می دهند و انتخابات از هیئت های اجرایی گرفته تا بقیه امور انتخاباتی توسط مردم انجام می‌گیرد.

وی افزود: ما قبلاً پیش بینی می‌کردیم که ائتلاف اصلاح طلبان حتماً رأی خواهد آورد که یکی از علت‌ها این است که یک سری تندروی ها در هفت هشت سال اخیر انجام شد و مردم از تندروی ها واقعاً خسته شدند.

نعمتی خاطرنشان کرد: رأی دادن مردم به ائتلاف اصلاح طلبان به این معنی نیست که ما کارهای خیلی خوب کرده بودیم که باید رأی می‌آوردیم ولی بالاخره تصمیم با مردم بود. مساله دیگر اینکه ائتلاف اصلاح طلبان لیستی فراگیر است و شامل طیف های مختلف می شود و اتفاق جدیدی که افتاد این بود که خیلی از اصولگرایان معتدل و افراد بسیاری که با دولت همکاری می کردند، در کنار اصلاح طلبان قرار گرفتند، و این اولین بار بود که لیست ائتلاف اصلاح طلبان به این نحو شکل گرفت، و مردم تهران استقبال بسیار خوبی از این لیست کردند.

نعمتی تأکید کرد: به نظر من رأی آوردن لیست ما نَه بزرگی بود به آنهایی که تندروی می کردند، و دوست داشتند که در مجموعه سیاست به صورت انحصاری به فعالیت بپردازند.

نعمتی در پاسخ به این سؤال که آیا در ائتلاف اصلاح طلبان باقی خواهد ماند، اظهار داشت: فراکسیون ها مختص هر دوره ای از مجلس است و در دوره اخیر مجلس دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان وجود داشت که البته هر دوی این فراکسیون ها اصولگرا بودند.

نعمتی گفت: طیف های مختلفی در فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت حضور داشتند یعنی اصلاح طلبان، مستقلین و اصولگرایان معتدل، و شاکلۀ این فراکسیون که حدود 194 یا 195 عضو داشت، اینگونه بود.

* لیست امید از سه مجموعه تشکیل شده بود

وی افزود: لیست ائتلاف اصلاح طلبان فقط شامل اصلاح طلبان نیست بلکه شامل اصولگرایان معتدل و یاران دولت نیز می شود به عبارت دیگر لیست امید از این سه مجموعه تشکیل شده بود.

* توصیف لیست انگلیسی، اقدامی منفعت طلبانه و طیفی است

نعمتی تأکید رد: ما فکر می کنیم این لیست که مردم از آن استقبال کردند، باید پاسخگوی مردم باشد و اولین بار این اتفاق افتاد که خیلی ها از نامزدها می توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
نعمتی خاطرنشان کرد: خیلی ها لیست ما را لیست انگلیسی یا غیره توصیف می‌کنند در حالی که در این لیست 16 نفر از جانبازان، ایثارگران، آزادگان، فرزندان شهدا و همسران شهدا وجود دارند. اینگونه برخوردها با این لیست برخوردی منفعت طلبانه و طیفی است و من به عنوان فرزند انقلاب، جانباز و رزمنده اجازه نمی دهم که چنین اتفاقی بیفتد.

نعمتی افزود: زمانی که ما در جبهه های حق علیه باطل بودیم، خیلی ها در انگلیس دنبال بحث و درس و تحصیل بودند، ولی ما هرگز این مسائل را مطرح نکردیم و اعتقاد هم نداریم که مسائل باید اینگونه باشد. واقعیت این است که ما جداً اعتقاد داریم که از همه فرصت ها برای ارتقای نظام و از همه توانمندی ها برای دست یابی به اهداف عالی نظام تحت زعامت مقام معظم رهبری باید استفاده کنیم ولی دلیلی ندارد که ما همیشه چنگ به صورت همدیگر بیندازیم.

* جانباز 40 درصد هستم


نعمتی گفت: در مسائل سیاسی باید اصل این باشد که ما بتوانیم بهتر خدمت کنیم، و اگر طیفی و مجموعه ای مسائل سیاسی، احزاب و گروه ها را پیش می کشد ، به معنای آنست که می خواهد خدمت بیشتری بکند و ما اعتقاد داریم که با همگرایی بهتر می‌توانیم به اهداف عالی نظامی خدمت بکنیم و به صراحت اعلام می‌کنیم که ما ایرانی و فرزندان انقلاب هستیم و من جانباز 40 درصد هستم و بیش از 35 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتم و بزرگترین افتخار من این است که در کردستان، کرمانشاه و هور العظیم خدمت کرده ام و امروز هم خدمتگزار کشور هستیم و معتقدیم که این مسیر درستی است و بالاخره باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کرد و من  الآن عقیده ام این است که شاید خیلی ها از جبهه پایداری به مجلس آمده باشند و برای خدمت به کشور و ملت باید همفکری و هم اندیشی کنیم و کارها را به پیش ببریم .

* تئوریسین‌های مسائل اقتصادی جواب دهند


نعمتی در پاسخ به این که برخی می گویند فهرست اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در مجلس، فاقد شخصیت های دارای تجربۀ کافی و لازم در امور سیاسی و اقتصادی است، اظهار داشت: من از همان بعضی ها سؤال می کنم که آیا وضع کنونی مملکت ما خوب است یا بد؟ اگر خوب است که حاصل دسترنج اقتصاددان هایی بوده است که در گذشته در مجلس بودند. اگر بد است، پس وامصیبتا. آن ها باید پاسخگو باشند.

نعمتی تأکید کرد: اعتقاد دارم در بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی کشور، بعضی از اقتصاددانان مجلس، به شدت باید پاسخگو باشند. در فضایی که در بودجۀ سال گذشته اتفاق افتاد، یک موضوع خیلی ساده و روشن، بحث خوراک پتروشیمی ها مطرح شد، کشور همسایه ما قطر، که با آن کاسه ای مشترک داریم و باید از آن گاز برداشت کنیم. هر متر مکعب گاز را به هفت صنف از کارخانجات پتروشیمی خود می دهند. اما ما با پتروشیمی هایمان چه کردیم؟ همین آقایان اقتصاددان مجلس پیشین، با پتروشیمی هایمان چه کردند؟ چند هزار تن از مردم در بورس ضرر یک تصمیمِ اشتباهِ مجلس را دادند؟

نعمتی خاطرنشان کرد: فکر می کنم آن اقتصاددان هایی که خیلی بحث اقتصادی را مطرح می کنند، بیشتر مسائل دانشگاهی و تئوریک را مطرح می کنند. بنده که امروز به عنوان کوچک ترین عضو این مجموعه در خدمت شما هستم، حداقل بیست سال سابقه کار صنعتی در صنایع مختلف کشور را دارم بالاخره بنده سال ها مدیرعامل فرش راوند بودم، سال ها رئیس هیئت مدیرۀ کفش ملی بودم، بنیانگذار خیلی از کارخانجات سیمانی بودم و در هر صورت، کار کردیم؛ کار اقتصادی کردیم، کار صنعتی کردیم، تجربیات ما تجربیات کمی نیست، اما دوستان بالاخره، دوست دارند همیشه رقیب را این گونه معرفی کنند که رقیب، نه تجربه ای دارد نه دانش.

نعمتی اظهار داشت: معتقدم که بیشترین ضرر اقتصادی کشور، در طول این هشت سال به کشور وارد شد و متاسفانه این دوستانی هم که الان منتقد ما هستند، این عزیزان یا تئوریسین مسائل اقتصادی کشور بودند، یا خودشان در این موضوع، دخیل بودند؛ بنابراین اتفاقا آنان هستند که باید پاسخگو باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها