بازدید 5096

انفجار در کارگاهی با 250 سیلندر گاز

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید کارگاهی با بیش از 250 سیلندر گاز در شمال شرق پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 05 March 2016
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید کارگاهی با بیش از 250 سیلندر گاز در شمال شرق پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: ساعت 19:12 امروز یک مورد حادثه انفجار به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن با توجه به گزارش اولیه حادثه، آتش‌نشانان 3 ایستگاه به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در بزرگراه زین‌الدین نرسیده به خیابان سراج اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه اظهار کرد: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که در طبقه اول کارگاهی به مساحت 50 متر مربع قرار داشت و درون این کارگاه مملو از سیلندرهای گاز بود.

ملکی با بیان اینکه در طبقه همکف این کارگاه عملیات دوگانه سوز کردن خودروها، شارژ سیلندرهای گاز و همچنین آلومینیوم کاری انجام می‌شد اظهار کرد: در طبقه دوم این ساختمان نیز کارگاهی چوب‌بری قرار داشت.

وی با بیان اینکه انفجار در میان سیلندرهای گاز رخ داده و به یک دستگاه خودروی سواری که درون کارگاه قرار داشت خسارت شدیدی وارد کرده است، گفت: شدت انفجار به حدی بود که درها و پنجره‌های این ساختمان کنده شده و به خیابان پرتاب شدند که در این حین به 4 دستگاه خودروی سواری نیز خساراتی وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه یک کارگر افغان و دو کارگر ایرانی که همگی حدود 30 سال سن داشتند در پی این حادثه دچار سوختگی شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند، گفت: آتش نشانان همزمان با نجات این افراد عملیات اطفای حریق را نیز آغاز و با خارج کردن سیلندرهای گاز از انفجار مابقی آنان جلوگیری کردند. همچنین با اطفای حریق از سرایت آن به کارگاه چوب بری نیز جلوگیری شد.

ملکی با اشاره به قرارگرفتن یک قطعه بلوک سیمانی در مقابل در ورودی این کارگاه اظهار کرد: به نظر می رسد که شهرداری فعالیت این کارگاه را غیرمجاز تشخیص داده بوده و معلوم نیست که چطور مالکان آن در این شرایط فعالیت خود را از سر گرفته بودند.

وی افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت 21 به عملیات خود خاتمه دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان بررسی و اعلام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر