بازدید 3283

سوابق تصویب اسانامه فدراسیون فوتبال پیدا شد!

این روزها در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال ۸ سال قبل به تصیوب هیات دولت رسیده یا خیر مباحثی مطرح شده که در نوع خود جالب است.
کد خبر: ۵۷۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 05 March 2016

موضوع تصویب یا عدم تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط هیأت دولت در سال 86 از آن دسته مباحثی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و این موضوع جنجالی که سازمان بازرسی نیز به آن ورود کرده است، در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال حتی باعث شده تا برگزاری این انتخابات نیز تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که هر روز بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال و این مسئله که تصویب این اساسنامه از سوی دولت وقت صورت گرفته یا خیر داغ می شود یکی از خبرگزاری های رسمی امروز با انتشار گزارشی اسنادی را رو کرده که نشان می دهد سال ۱۳۸۶ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به تصویب هیات دولن وقت رسیده است.

در این زمینه خبرگزاری فارس نوشت: با بررسی پیشینه تهیه و تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال و پس از جست و جوی خبرنگار حبرگزاری فارس در بایگانی اخبار مربوط به سال 86 در سازمان تربیت بدنی، مشخص شد که اساسنامه فداسیون فوتبال در جلسه صبح روز 24 مرداد 86 هیئت دولت به ریاست پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسیده است.

این خبر در سال 86 به نقل از پایگاه خبری سازمان تربیت بدنی وقت (وزارت ورزش امروز) به شرح زیر منتشر شده است: با تصویب اساسنامه در هئیت دولت زمینه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به منظور انتخاب رئیس جدید آن فراهم شد و حالا باید کمیته انتقالی زمان انتخابات را مشخص کند.

نکته جالب اینکه این خبر در آن زمان در تارنمای رسمی تربیت بدنی منتشر شده و مشخص نیست که چطور امروز مسئولان فعلی وزارت ورزش منکر آن هستند. با توجه به اینکه این موضوع، مصوبه هیأت دولت است پس به طور قطع چنین مصوبه‌ای در امور حقوقی وزارت ورزش کاملاً محفوظ بوده و دسترسی به آن باید به سادگی نیز امکان پذیر باشد و بعید به نظر می رسد که سندی به این مهمی که در تاریخ فوتبل ایران نقشی منحصر به فرد دارد، در وزارت ورزش مفقود شود مگر اینکه مسئولان امر در این وزارت بخواهند به خاطر عملی کردن اهداف خود در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال، منکر تصویب هیأت دولت شوند.

امروز همچنین رضا حسنی خو مدیر کل مرکز حراست درباره نبود مصوبه برای اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال به سایت وزارت ورزش گفته بود: اساسنامه فعلی مطابق نامه سازمان بازرسی کل کشور مصوبه هیات دولت را ندارد و آنها در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان خواسته اند مطابق قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی، اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوبه هیات وزیران را داشته باشد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره ادعای تایید آن در دولت توسط مسئولان ورزش و سرپرست وقت فدراسیون فوتبال در سال 1386 که در مقدمه اساسنامه فعلی هم ذکر شده است گفت: این اتفاق با استعلام سازمان بازرسی کل کشور از دولت نیفتاده است و آنها باید پاسخگو باشند.

مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور در این مورد با مسئولان فدراسیون فوتبال هم جلسه ای داشته و این موارد به آنها هم اعلام شده است.

تنش های فوتبالی و بعضا غیر فوتبالی بین برخی مدیران ورزش کشور این روزها به اوج رسیده، اما باید امیدوار بود که در این فضای رقابتی آسیبی به فوتبال ایران نخورد و از رسانه ها به عنوان یک وسیه برای حل و فصل درگیری های پشت پرده استفاده ابزاری نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل