بازدید 13436

گرانی در عربستان رکورد شکست

تازه ترین گزارش اقتصادی منتشر شده درباره عربستان، از گرانی بی سابقه در این کشور حکایت دارد.
کد خبر: ۵۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 27 February 2016
تازه ترین گزارش اقتصادی منتشر شده درباره عربستان، از گرانی بی سابقه در این کشور حکایت دارد.

تسنیم نوشت: روزنامه الحیات در گزارشی اقتصادی به نقل از شرکت سعودی «بررسی فایده سرمایه گذاری» نوشت که میانگین تورم سالانه در عربستان در ژانویه گذشته به 4.3 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش این بالاترین میزان تورم به ثبت رسیده در طول پنج سال گذشته است و افزایش بهای انرژی به افزایش تورم در بخش مسکن، آب، برق، گاز و حمل و نقل انجامیده است.

تورم در بخش مسکن عربستان در ماه دسامبر گذشته 4 درصد و در ماه ژانویه 8.3 درصد رشد داشته است که این بالاترین میزان تورم به ثبت رسیده در این بخش طی پنج سال گذشته است.

همچنین تورم در بخش حمل و نقل در نتیجه تاثیرپذیری مستقیم از افزایش بهای سوخت در دسامبر سال 2015، 1.3 درصد و در ماه ژانویه 12.6 درصد  افزایش یافته است که در طول 21 سال گذشته بی سابقه بوده است.

رژیم سعودی که برای خوش خدمتی به غرب و با هدف ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت موجب شد که بهای نفت به طور بی سابقه ای کاهش یابد، اینک خود با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است.

در پی کاهش بهای نفت و افزایش هزینه‌ها، رژیم عربستان سعودی در صدد است به‌منظور جبران کسری بودجه بالغ بر 87 میلیارد دلاری برای اولین بار در تاریخ این کشور وام بگیرد.

صندوق بین‌المللی پول چندی پیش احتمال داد که رشد تولید ناخالص ملی عربستان در سال جاری میلادی به یک و دو دهم درصد برسد که در این صورت از سال 2009 تاکنون کمترین میزان آن به شمار می آید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان