بازدید 43710
بسته خبری «تابناک»؛

شباهت انتخابات امروز با 92 از نظر عارف/امروز چه کسی احمدی‌نژاد را همراهی کرد؟/تاکید دستیار روحانی بر ریاست لاریجانی/کدام روستا تمام مردانش اعدام شده اند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«انتقال اتوبوسی کارگران برای رأی دادن به یک آقازاده!»؛«رای با چاشنی قتل‌های زنجیره‌ای» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 26 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حضور مستربین در انتخابات!

یکی از موارد جالب توجه امروز در انتخابات حضور فردی بود که خود را به شکل و شمایل مستربین در آورده بود که سوژه عکاسان و حتی مردم عادی قرار گرفت. از طرف دیگر نیز برخی با لباس‌های محلی رای خود را به صندوق می‌انداختند. این عکس را ایسنا منتشر کرده است.

شباهت انتخابات امروز با 92 از نظر عارف

محمدرضا عارف در ساعات اولیه صبح روز جمعه هفتم اسفند با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم است مردم حضور جدی در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد انتخابات امروز، در ادامه حماسه سال ۹۲ باشد.او افزود: به نظر می‌رسد امروز بیش از ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد، با توجه به اینکه ملت ایران شرایط در منطقه درک می‌کنند، نیازمند انسجام داخلی هستیم آن هم در سالی که به نام همدلی نامگذاری شده، لازم است مردم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند. ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

چه کسی احمدی‌نژاد را در حوزه انتخابیه نارمک همراهی کرد؟

حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق که از وی به عنوان دست راست محمود احمدی نژاد یاد می‌شود. پس از آزادی از بازداشت بارها در کنار احمدی نژاد دیده شده است. وی امروز نیز احمدی نژاد را در شعبه اخذ رای مسجد جامع نارمک همراهی کرد. باشگاه خبرنگاران این عکس را منتشر کرده است.


شباهت انتخابات امروز با 92 از نظر عارف/امروز چه کسی احمدی‌نژاد را همراهی کرد؟/تاکید دستیار روحانی بر ریاست لاریجانی/کدام روستا تمام مردانش اعدام شده اند؟

پیش بینی معین درباره ترکیب مجلس دهم

وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه مجلس آینده یک مجلس سه قطبی متشکل از اصولگرایان سنتی، حامیان دولت و اصلاح‌طلبان خواهد بود، گفت: امیدواریم مردم بالای 80 درصد در انتخابات شرکت کنند.مصطفی معین فعال سیاسی اصلاح‌طلب صبح امروز با حضور در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم امروز پای صندوق‌های رای بسیار چشمگیر بود و مردم پرشورتر از هر سال در این انتخابات حاضر شدند.معین در رپاسخ به این سؤال که به نظر شما بیشتر از چه گروه‌هایی در مجلس آینده حضور خواهند داشت، تاکید کرد: مجلس آینده یک مجلس سه قطبی خواهد بود متشکل از اصولگرایان سنتی،‌حامیان دولت و اصلاح‌طلبان که هر کدام صندلی‌هایی از مجلس را خواهند گرفت.
وی در خاتمه اظهار داشت: به اعتقاد من در مجلس آینده دو سوم قدرت در اختیار اصلاح‌طلبان وحامیان دولت خواهد بود و مابقی در اختیار اصولگرایان قرار خواهد گرفت. این سخنان معین در گفتگو با فارس بیان شده است.

تاکید یونسی بر ریاست لاریجانی

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های دینی معتقد است لاریجانی در قضیه برجام بزرگترین خدمت را به دولت کرد بنابراین دولتیان و اصلاح‌طلبان باید خدمت لاریجانی را پاس بدارند.یونسی در پاسخ به این پرسش که شما گفته‌اید که عارف در ریاست مجلس به نفع لاریجانی کنار خواهد رفت، گفت: من چنین چیزی نگفتم، من گفتم که عارف به نفع لاریجانی برای ریاست مجلس مصلحت‌اندیشی می‌کند.یونسی درباره ریاست مجلس دهم گفت: لاریجانی در قضیه برجام بزرگترین خدمت را به دولت کرد بنابراین دولتیان و اصلاح‌طلبان باید خدمت لاریجانی را پاس بدارند.یونسی ادامه داد: اینکه آقای عارف مصلحت‌اندیشی کند که کار خوبی است.وی در پاسخ به این سؤال که نظر خودتان در مورد ریاست مجلس دهم چیست و به نظرتان چه کسی بهتر است رئیس شود، گفت: آقای لاریجانی در حمایت از برجام خدمت بزرگی کرد، بنابراین ازاین‌رو دولت و اصلاح‌طلبان باید پاس این خدمت را داشته باشند.این اظهارات یونسی در گفتگو با فارس بیان شده است.

کدام روستا تمام مردانش اعدام شده اند؟

طی روزهای گذشته خبری از سوی رسانه ها منتشر شد که شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان اظهار کرده بود: «روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند.»وی با ابراز نگرانی از بی‌مسئولیتی جامعه در قبال بازماندگان خانواده های اعدام شده افزوده است: «بازماندگان آنها امروز قاچاقچی بالقوه هستند؛ هم از این نظر که بخواهند انتقام پدران خود را بگیرند هم برای تامین منابع مالی خانواده ها، اما هیچ حمایتی از این افراد نمی‌شود.»در همین راستا یک خبرنگار برای اطلاع از نام این روستا و پیگیری برای صحت و سقم این خبر با مولاوردی تماس گرفت که معاون رئیس جمهور در امور زنان در این خصوص اظهار داشت: من قصد مصاحبه در این خصوص را ندارم.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قصد مصاحبه ندارید نام روستا را بیان کنید، گفت: اگر قرار بود نام روستا را اعلام کنم که می گفتم برای همین مصاحبه نمی‌کنم.مولاوردی در ادامه گفت: لازم نیست درباره این روستا گزارشی گرفته شود و قرار نبود این موضوع رسانه‌ای شود؛ ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و خودمان نیز آن را پیگیری می کنیم.بعد از اینکه این خبرنگار از پاسخ گویی مولاوردی در این رابطه نا امید شد به سراغ برخی مسئولان محلی استان سیستان و بلوچستان رفت که این مسئولان نیز از وجود چنین روستایی اظهار بی اطلاعی کردند.این خبر توسط شباطلاع رسانی راه دانا منتشر شده است.

اعلام برائت از انگلیس مسخره است

فائزه هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر امروز(جمعه) با حضور در شعبه اخذ رأی حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.وی با این پیش‌بینی که پدرش در انتخابات خبرگان رای می‌آورد، در پاسخ به سؤالی درباره حمایت انگلیس از لیست هاشمی‌رفسنجانی، گفت: این صحبت‌ها فرافکنی و کم‌آوردن است. این حرف‌ها مسخره است، اگر بخواهیم این‌گونه بگوییم، همین انگلیس در انقلاب 57 از مردم ایران حمایت می‌کرد، پس باید بگوییم انقلاب اسلامی ایران، انگلیسی بود. اصلاً اعلام برائت چیز مسخره‌ای است. حالا بی‌بی‌سی حرفی زده، همه بیایند اعلام برائت کنند؟فائزه هاشمی درباره ردصلاحیت‌ها گفت: بخش عمده‌ای از ردصلاحیت‌ها سیاسی، غیرواقعی، غیرقانونی و جناحی بود.این خبر در خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.

انتقال اتوبوسی کارگران برای رأی دادن به یک آقازاده!

حدود دو هزار کارگر شاغل در پارس جنوبی منطقه عسلویه جهت رای دادن به یکی از کاندیدای «خاص»، به شهرستان مهر و لامرد انتقال داده شد.یک منبع آگاه در حوزه انتخابیه مهر و لامرد  اظهار داشت: حدود دو هزار کارگر شاغل در پارس جنوبی منطقه عسلویه جهت رای دادن به یکی از کاندیدای اصلاح طلبان، به شهرستان مهر و لامرد انتقال داده شده است.گفته می شود هماهنگی انتقال کارگران به این حوزه انتخابیه را یکی از اعضای هیأت مدیره یک پالایشگاه و از افراد  نزدیک به این کاندیدا مدیریت می‌کند.این ادعا که توسط خبرگزاری دانشجو به نقل از سایت شیرازه منتشر شده است توسط هیچ منبع موثقی تاکنون تایید نشده است.

حاشیه‌های حضور کوچک‌زاده در حسینه ارشاد

حضور مهدی کوچک زاده در حسینیه ارشاد برای رای دادن حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد.هنگام حضور مهدی کوچک‌زاده مقابل حسینیه ارشاد با واکنش مردم روبرو شد و مردم با شعار (برو ته صف ته صف) نسبت به حضور او انتقاد کردند، طوری که کوچک‌زاده مجبور شد به کوچه کناری حسینیه ارشاد و درب دیگر این حسینیه برود تا از آنجا داخل حسینیه بشود.کوچک‌زاده در پاسخ به انتقاد مردم که می‌گفتند «افرادی همچون وزیر اطلاعات و معاون رئیس جمهور در صف رای‌گیری ایستاده‌اند و شما می‌خواهید بدون صف وارد حسینیه ارشاد شوید» گفت: من صبح امروز رای خود را در بهشت‌زهرا به صندوق انداختم و حضورم در حسینیه ارشاد صرفا جهت شنیدن حرف‌های مردم بوده است که در این لحظه مردم نسبت به اظهارات او واکنش نشان دادند و گفتند از مردم مایه نگذارید.کوچک‌زاده که تا این لحظه همچنان مقابل درب پشتی حسینیه ارشاد در حلقه مردم ایستاده است و تک به تک به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهد، گفت: مردم در ابتدای حضور من درباره گرانی و معیشت از من سوال کردند که من در پاسخ به آن‌ها گفتم که مردم بیش از آنکه دغدغه خاتمی و روحانی را داشته باشند، دغدغه معیشت دارند.این گزارش توسط خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

عزل 5 نفر از اعضای ناظر بر انتخابات به دلیل طرفداری

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از رزم حسینی استاندار کرمان بیان کرد: هیچ گزارشی مبنی بر طرفداری استاندار کرمان از کاندیدای خاصی وجود نداشته است این موضوع مورد تایید ما نیز است.حجت الاسلام و المسلمیین "علی توکلی" صبح امروز 7 اسفندماه در نشست استاندار کرمان با اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: بر بی طرفی ناظران تاکید داشته و خواهیم داشت و تاکنون پنج نفر از افرادی که از بی طرفی خارج شدند عزل گردیدند.وی با بیان اینکه هیچکس مخالف اجرای قانون نیست، گفت:مجریان و نماینده های نامزدها باید آنچه را که قانون تاکید کرده است را رعایت کنند اگرچه تا به حال همه چیز خوب پیش رفته و گزارش خاصی ارائه نشده است.این سخنان توسط خبرگزاری ایسنا مخابره شده است.

نه مهران رجبی به انگلیس

این روزها بازار موضع‌گیری سیاسی چهره‌های غیرسیاسی داغ داغ است. مهران رجبی بازیگر سریال‌های تلویزیونی تصویری را در صفحه‌ی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته که در آن از کمپین نه به انگلیس حمایت کرده است. رجبی در کنار این تصویر نوشته: «سلام به دوستان نازنینم که عمرشان دراز باد...به مناسبت حضرت امروز.» این خبر را خبرگزاری خبرآنلاین منتشر کرده است.

شباهت انتخابات امروز با 92 از نظر عارف/امروز چه کسی احمدی‌نژاد را همراهی کرد؟/تاکید دستیار روحانی بر ریاست لاریجانی/کدام روستا تمام مردانش اعدام شده اند؟

هوشنگ ابتهاج هم رای داد

حضور چهره‌های سیاسی و غیر سیاسی، پای صندوق‌های رای یکی از سوژه‌های مهم رسانه‌ها در روز انتخابات است. اما بی‌شک یکی از چهره‌هایی که حضورش پای صندوق رای بسیار مورد توجه واقع شد هوشنگ ابتهاج شاعر چپ گرایی ایرانی است. شاعر «ایران ای سرای امید» بعد از ظهر امروز با همراهی میلاد عظیمی در دبیرستان نرگس حضور یافت و به فهرست امید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رای داد. او در برگه‌ی رای مجلس شورای اسلامی نام ۳۰ نامزد و در برگه‌ی رای خبرگان رهبری نام ۱۶ نامزد را نوشت. شاعر شعر «همراه شو عزیز» با واکر به محل رای گیری رفت و رای داد. این خبر را خبرگزاری خبرآنلاین منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها