بازدید 5192
تحلیل

صبحانه با اینفانتینو، ناهار با شیخ سلمان؛ کفاشیان درسوییس رد گم کرد؟!

خوشحالی ناشی از تغییر رای کفاشیان در انتخابات فیفا ، در میان اهالی فوتبال ایران زمانی قوت گرفت که افکارعمومی و رسانه ها متوجه شدند این چهره بانفوذ فوتبال آسیا در پرونده دعوای خودساخته سعودی ها علیه فوتبال ایران، به وضوح قانون را دور زده و به نفع عربستانی ها اقدام کرده است با اینحال هنوز نمی توان مطمئن بود که رییس خندان و زیرک فدراسیون برای حفظ منافع شخصی و نگه داشتن صندلی اش در هیات رییسه فوتبال آسیا ، از گزینه اصلح نمی گذرد و به رییس اش در آسیا رای نمی دهد.
کد خبر: ۵۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 25 February 2016

در حالیکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران صبح امروز (پنجشنبه) با نامزد سوئیسی انتخابات ریاست فیفا با دیدار کرده بود، عصر امروز در بیانیه هیات رییسه کنفدراسیون آسیا از شیخ سلمان بحرینی حمایت کرد تا سرگیجه اهالی فوتبال ایران از نظر قطعی فوتبال ایران در انتخابات فردا کامل شود .

به گزارش تابناک ورزشی، انتخابات فیفا قراراست فردا (جمعه) در مقر فیفا برگزار شود و از این رو علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به همراه علیرضا اسدی، دبیرکل و امید جمالی، رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون به سوئیس سفر کرده‌ تا ضمن شرکت در آخرین لابی ها ، امتیازات بیشتری برای فوتبال ایران از رییس آینده فوتبال جهان کسب کند.

صبحانه با اینفانتینو، ناهار با شیخ سلمان؛ کفاشیان درسوییس رد گم کرد؟!

دراین بین ، در حالی که کفاشیان از دوماه پیش رای ایران را به صورت قاطع به نامزد بحرینی و رفیق خودش در ای اف سی اهدا کرده بود اما از دو هفته پیش با سفر کاندیدای سوییسی به تهران، ناگهان تشکیک هایی در رای نهایی کشورمان به رسانه ها درز کرد و در اتفاقی خوب مشخص شد که کفاشیان برای رای دادن به دوست عرب اش تردیدهایی پیدا کرده است. این خوشحالی در فوتبال ایران زمانی قوت گرفت که افکارعمومی و رسانه ها متوجه شدند این چهره بانفوذ فوتبال آسیا در پرونده دعوای خودساخته سعودی ها علیه فوتبال ایران، به وضوح قانون را دور زده و به نفع عربستانی ها اقدام کرده است.

البته باتوجه به زیرکی هایی که کفاشیان در مواقع حساس و لحظات سرنوشت ساز مجامع فوتبالی به آن شهرت پیدا کرده ، هنوز نمی توان مطمئن بود که رییس فدراسیون فوتبال برای حفظ منافع شخصی و نگه داشتن صندلی اش در هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ، از گزینه اصلح نمی گذرد و به رییس اش در آسیا رای نمی دهد.

جیانی اینفانتینو، نامزد سوئیسی ریاست فیفا صبح امروز و هنگام صرف صبحانه با علی کفاشیان جلسه‌ای داشت و سپس دیداری کوتاه با رئیس فدراسیون های امارات و گوام انجام داد. جلسه وی با رییس فوتبال امارات نشان می دهد دبیرکل یوفا به نزدیک ترین خیمه شیخ بحرینی هم رسوخ کرده و امیدوار به همراه سازی آنهاست.

هنگام صرف ناهار هم جلسه تحت تاثیر سخنرانی شیخ سلمان بود. پس از اینکه سرپرست فیفا از حاضران و روسای فدراسیون‌های حاضر درخواست کرد با عملکرد خود در انتخابات اعتماد و اعتبار را به فیفا بازگردانند، نوبت به شیخ سلمان رسید تا سخنرانی کرده و برنامه‌هایش را تشریح کند. پس از صحبت‌های رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعضای هیات رئیسه AFC در جایگاهی که شیخ سلمان سخنرانی می‌کرد حاضر شدند و ضمن حمایت از او، برای این نامزد ریاست فیفا آرزوی موفقیت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی